بهترین سواحل استانبول

بهترین سواحل استانبول

 

کشور ترکیه و شهر استانبول به عنوان پایتخت گردشگری این کشور یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان به خصوص در سال‌های اخیر تبدیل شده است . همانطور که می‌دانید شهر استانبول پر است از جاذبه‌های دیدنی ، رستوران‌های جذاب و مراکز خرید متعدد و متنوع . اما شاید درصد کمی از گردشگران بدانند که تعدادی از زیباترین سواحل دنیا هم در این شهر وجود دارد . به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین سواحل استانبول بپردازیم .تا در سفر بعدیتان به این شهر انتخاب ساحلی برای گذراندن یک روز به یاد ماندنی در محیطی رویایی و آرامش بخش برایتان کار راحتی باشد .

در واقع استانبول به دلیل مجاورت با دریای مرمر و سیاه و همچنین تنگه یسپر سواحل زیادی دارد . این سواحل با امکاناتی که در آن برای توریست‌ها در نظر گرفته شده و جذابیت‌های طبیعی و آرامش کم نظیری که دارند ؛ می‌توانند از بهترین جاهایی باشد که در سفر به استانبول می‌توانید در آن وقت بگذرانید .

 

ساحل دالیا

 

اولین جایی که در بررسی بهترین سواحل استانبول به معرفی آن خواهیم پرداخت ساحل دالیا در شمال این شهر است . در واقع دالیا ساحل دریای سیاه به شمار می‌رود و این ساحل شنی و تمیز با امکانات تفریحی و فضایی با صفا و سرسبز یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین سواحل استانبول محسوب میشود .

گردشگران می‌توانند در این منطقه علاوه بر انجام تفریحاتی مثل والیبال ساحلی، موج سواری، قایق سواری و … از غذاهای دریایی بی‌نظیر که در رستوران‌های ساحل دالیا سرو می‌شود نیز لذت ببرند . فاصله این ساحل تا مرکز شهر چیزی حدود ۳۴ کیلومتر یعنی ۴۸ دقیقه می باشد و توریست‌ها می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر از امکانات و فضای آرامش بخش این منطقه لذت ببرند.

 

ساحل نان استاپ

یکی دیگر از سواحلی که در مجاورت دریای سیاه در استانبول واقع شده ساحل نان استاپ است . فاصله این منطقه با مرکز شهر هم چیزی حدود ۳۳ کیلومتر است . نان استاپ که همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب میزبان مسافران است امکانات متعددی برای تفریح و رفاه هرچه بیشتر گردشگران را در خود جای داده . این ساحل پر هیاهو با کنسرت‌ها و مهمانی‌های هیجان انگیزش مشهور شده و مکانی ایده آل برای خوشگذرانی‌های آخر هفته به حساب می‌آید . نان استاپ در کنار روستای کیلیوس استانبول قرار دارد .

 

 

ساحل طلایی

فاصله ساحل طلایی تا مرکز استانبول فقط ۱۵ کیلومتر است و نام طلایی شایسته این ساحل زیبا و جذاب است . در واقع این منطقه دریای سیاه و مرمر را به یکدیگر می‌رساند  .می‌توان گفت شنا در روزهای تابستانی مهم‌ترین و جذاب‌ترین تفریح ساحل طلایی است . اما تفریحات دیگری مانند صخره‌نوردی، پیاده‌روی، والیبال ساحلی، بازی در زمین گلف ، موج سواری و…نیز در این منطقه برپاست . ساعت میزبانی این ساحل همه روزه از ۸ صبح تا ۸ شب می‌باشد و سه اسکله آن محل مناسبی برای تماشای دریا و لذت بردن از فضا و آرامش این منطقه است .

 

 

ساحل بویوک چکمجه

 

بویوک چکمجه از اعیانی‌ترین و لوکس‌ترین محله‌های استانبول است که با داشتن جاذبه‌های تاریخی و مراکز خرید متعدد شهرت زیادی دارد . ساحل این محله نیز جایگاه ویژه ای بین گردشگران و توریست‌های منطقه دارد . این ساحل با داشتن کافه‌ها و رستوران‌های معروف با ارائه غذاهایی در بالاترین کیفیت یکی از جاهایی است که مسافران برای خوشگذرانی و تفریح و سپری کردن یک روز به یاد ماندنی انتخاب می‌کنند .

بیوک چکمجه که از سواحل دریای مرمر به شمار می‌رود در ۴۲ کیلومتری مرکز استانبول است .  این منطقه علاوه بر دریا و لذت بردن از فضای ساحل دیدنی‌های زیادی دارد . مثلاً پل سنگی قدیمی موجود در آن که به دست معمار معروف یعنی معمار سینان ساخته شده یکی از این دیدنی‌هاست .

 

 

ساحل اوزون‌آی

یکی دیگر از بهترین سواحل استانبول اوزون آی نام دارد که کنار دریای سیاه و در شمال استانبول واقع شده . این ساحل به دلیل نقش مهمی که در ماهیگیری داشته در گذشته از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است . امروزه نیز با داشتن رستوران‌های دریایی و کافی شاپ‌ها و همچنین امکانات ویژه‌ای که برای گردشگران فراهم کرده است یکی از جذاب‌ترین سواحل در استانبول به شمار می‌رود . فاصله اوزون آی تا مرکز شهر چیزی حدود ۳۴ کیلومتر می باشد و همه روزه از ۸ صبح تا ۸ شب پذیرای مهمانان این منطقه است .

 

ساحل ترو بلو

 

ترو بلو یکی از معروف‌ترین سواحل استانبول است که معنی آن آبی واقعی میباشد . این نام کاملاً شایسته این ساحل است چرا که آب دریای آن به قدری آبی و زیباست که چشم هر بیننده‌ای را محسور می‌کند . در واقع ترو بلو قدیمی‌ترین مرکز ساحلی استانبول است که در مجاورت دریای مرمر و در پارک فنر باغچه واقع شده . تماشای تابلویی از نارنجی غروب آفتاب در خطی از آبی بی نظیر دریا صحنه‌ای به یاد ماندنی و کم نظیر را برای گردشگران خلق می‌کند .

همچنین داشتن رستوران‌هایی با غذاهای با کیفیت ،وجود موسیقی زنده و کنسرت‌های متعدد و یک استخر خیلی بزرگ در این منطقه ؛ساحل ترو بلو را همه چیز تمام کرده است . این ساحل از ساعت ۹ تا ۴ بعد از ظهر در آخر هفته‌ها و از ساعت ۹ تا ۲ بعد از ظهر در بقیه روزها باز است و ورودی آن رایگان می‌باشد .

 

ساحل بابیلون کیلیوس

 

ساحل بابیلون کیلیوس که در مجاورت دریای سیاه قرار دارد یکی از محبوب‌ترین سواحل استانبول به شمار می‌رود . این منطقه ۳۸ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد به دلیل میزبانی جشنواره‌های موسیقی شهرت پیدا کرده است . وجود امکانات تفریحی، انواع رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها در یک ساحل شنی تمیز آن را به مکانی مناسب برای گذراندن تعطیلات و خوشگذرانی ها تبدیل کرده است . برای ورود به این منطقه لازم است هزینه‌ای به عنوان ورودی پرداخت کنید .

 

 

ساحل سوما

 

اگر می‌خواهید هم به ساحل رفته باشید و تنی به آب بزنید و هم از موسیقی و کنسرت‌های روباز متعدد و متنوع لذت ببرید ساحل سوما بهترین انتخاب است . در این ساحل اختصاصی یک مسیر چوبی برای پیاده‌روی ساخته شده و همچنین صندلی‌ها و چترهای ساحلی در آن در نظر گرفته شده که هم در آن استراحت کنید و هم اگر هوای قدم زدن به سرتان زد در آن مسیر پیاده‌روی کنید .

فاصله ی سوما تا مرکز شهر استانبول ۳۶ کیلومتر است و در مجاورت دریای سیاه قرار دارد . همچنین وجود اقامتگاه‌ها و نمایشگاه‌هایی که جشنواره‌های موسیقی متعدد در آن برگزار می‌شود جذابیت آن را دوچندان کرده است . لذت بردن از تفریحات دیگری مانند کلاس‌های یوگا ،پیلاتس، رقص شنا و … سوما را به یکی از بهترین سواحل استانبول تبدیل کرده است.

 

برای آشنایی بیشتر با کشور ترکیه و شهر استانبول مطالب زیر را در مجله گردشگری بلیط اینجا مطالعه کنید .

جاهای دیدنی استانبول کجاست؟

رستوران گردی در استانبول و میهمانی مزه ها

سوغاتی‌‌ های استانبول را بشناسیم 

مسجد گردی در استانبول

بهترین مراکز خرید ترکیه

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها