جزیره بورا بورا

جزیره بورا بورا

در این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا قصد داریم یکی از جذاب ترین و رمانتیک ترین جزایر دنیا را به شما معرفی کنیم . بورا بورا جزیره ای شگفت انگیز در فرانسه است که توریست های زیادی را برای تفریح و استراحت به خود جذب میکند .  این جزیره، با دیدنی های بسیار و طبیعت زیبایی که دارد شهرت بسیاری در دنیا پیدا کرده . آب های شفاف و تمیز ، سواحل بکر و داشتن پوشش گیاهی متنوع همگی بخشی از جذابیت هایی است که سبب شده خیلی ها آن را زیباترین جزیره جهان بدانند .

جزیره بورا بورا کجاست ؟

بورا بورا در واقع بخشی از مجمع الجزایر پلینزی فرانسه است که مجموعه ای از جزایر کوچک تر را در خود جای داده . این مجموعه جزایر تقریبا ۳۰ کیلومتر مساحت دارد که در میان اقیانوس آرام جنوبی و بین دو قاره استرالیا و آمریکای جنوبی قرار دارد . جمعیت جزیره بورا بورا بالغ بر ده هزار نفر است و دین رایج آن مسیحیت است . این جزیره فرودگاه دارد بنابراین گردشگران به راحتی میتوانند به این منطقه سفر کنند .

 

تاریخچه جزیره بورا بورا

جزیره بورا بورا چهار میلیون سال پیس به واسطه فوران یک کوه آتشفشان ایجاد شد . قله مونت اوتمانا که در حال حاضر یکی از جاذبه‌های جزیره است در گذشته آتشفشان بوده.

بر اساس مطالعات و شواهد این جزیره تا قبل از قرن ۹ خالی از سکنه بوده است . در قرن نهم میلادی دریانوردانی به این منطقه وارد شده اند وچون سفری طولانی را پشت سر گذاشته و از دریانوردی بسیار خسته بودند همان جا ماندند . گویا این دریانوردان اولین گروهی بودند که در این جزیره ساکن شدند .

بعد از این فیرامانتائو واوائو ، دریانورد و جنگجوی شکست ناپذیر که بر اساس افسانه ها از اتحاد سنگ و صخره متولد شده بود ، اولین پادشاه جزیره شد و آنها این منطقه را واوائو به معنی بر آمده از تاریکی لقب دادند . تا سال ۱۷۶۹ نام این جزیره پورا پورا بود که در زبان تاهیتی به معنی تازه متولد شده است .

در این سال شخصی به نام پونی با غلبه بر مخالفان بر این جزیره مسلط شد . بعد از گذشت یک قرن دو فرد اروپایی به نام های ساموئل والیس و لویی آنتوان دو بوگنویل که دریانورد بودند ادعا کردند که خودشان این منطقه را کشف کرده اند و مالک آن هستند . بعد از آن در قرن ۱۹ استعمار اروپا به این منطقه هم رسید و در سال ۱۳۸۸ جنگجویان جزیره از فرانسویان شکست خوردند و جزیره توسط فرانسه فتح شد .

آمریکایی ها در زمان جنگ جهانی دوم وارد این جزیره شدند و از این منطقه به عنوان پایگاه نیروی دریایی ارتش خود استفاده کردند.

ویژگی های جزیره بورا بورا

 

این جزیره به حدی زیبایی و جذابیت دارد که آن را بهشت روی زمین لقب میدهند . تالاب های آبی ، خانه های ییلاقی ، سواحل شنی آرامش بخش ، کوه های باشکوه و مناظر دیدنی بخشی از جاذبه های این جزیره است . تماشای طلوع و غروب خورشید در سواحل این جزیره ی رویایی یکی از تفریحات به یاد ماندنی در سفر به بورا بوراست . در این منطقه هتل های بسیار شیک و مدرن در کنار خانه های شناور در ساحل میزبان مسافران هستند .

آب های این منطقه به حدی زلال و شفاف است که میتوانید انواع آبزیان و ماهی ها را به راحتی در آن ببینید . هر چیزی اراده کنید در این جزیره وجود دارد مثلا کوه های پوشیده از درختان که ارتفاع آنها گاهی به هزاران پا میرسد در مناطق آتش فشانی یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این جزیره است .

 

تفریحات جزیره بورا بورا

این جزیره علاوه بر جاذبه های طبیعی ، تفریحات بسیار زیاد و جذابی نیز دارد که آن را به یک مقصد بسیار محبوب برای سفر تبدیل کرده .فضای رمانتیک و رویایی این جزیره در کنار تفریحات آن باعث شده خیلی ها آن را به عنوان یک منطقه مطلوب و محبوب برای ماه عسل زوج های جوان در نظر بگیرند . هتل های مجلل و راحت این منطقه و ساحل های آرامش بخش که برای آفتاب گرفتن بسیار مناسب اند به علاوه شب های پر ستاره ی رویایی این منطقه میتواند یک سفر عاشقانه و رمانتیک برای ماه عسل زوج ها رقم بزند .

تفریحاتی مثل غواصی ، دوچر خه سواری ، سافاری،آفرود ، پاراسل سواری ، قایق سواری و … بخشی از فعالیت های لذت بخشی است که میتوانید در این جزیره تجربه کنید . دلایل زیادی وجود دارد که سبب شده این منطقه به عنوان مروارید اقیانوس آرام لقب بگیرد .

 

جاذبه های گردشگری بورا بورا

جزایر

همان طور که گفتیم بورا بورا مجموعه ای از چند جزیره کوچک تر است .

جزیره توایروآ

یک خشکی کوچک خالی از سکنه در شمال غربی بورا بورا واقع شده که جزیره توایروآ نام دارد . این جزیره ساحلی بسیار آرام دارد که به دلیل عمق کم آب ها آن برای غواصی و سایر ورزش های آبی بسیار مناسب است .جنگل های حرا که در نزدیکی این جزیره قرار دارند بر جذابیت آن افزوده .

جزیره توپا

جزیره ای خصوصی در جنوب غربی بورا بورا قرار دارد که با داشتن ده هکتار ساحل شنی و درختان نارگیل بسیار برای گردشگران محبوب است . این جزیره در بخش کوهستانی بورا بورا واقع شده و مالک آن فرانسوا نارس صاحب برند آرایشی معروف نارس است . امکانات زیادی در این جزیره وجود دارد مثلا کلبه‌های سنتی با سقف‌های کاه‌گلی، سوئیت‌های مجلل با چشم‌اندازهای خاص پانوراما به باغ، ساحل و جزیره، ۹ خانه ییلاقی ساحلی و دو سوئیت میزبان مطلوبی برای گردشگران این منطقه است .

 

سواحل

سواحل مهم ترین جایی است که گردشگران در این منطقه برای تفریح و گذراندن اوقات به آن میروند . در ادامه زیباترین و معروف ترین ساحل این جزیره را معرفی میکنیم .

ساحل ماتیرا

این ساحل در جنوب جزیره بورا بورا است که با آب های زلال آبی و ماسه های سفید معروف ترین ساحل این منطقه به شمار میرود  . درختان نارگیل بی شمار این ساحل و فضای آرامش بخش آن ؛ به علاوه امکانات و تفریحات بی شماری که در این ساحل ارائه میشود آن را به اولین مقصد محبوب توریست های این منطقه تبدیل کرده است .همچنین کافه هایی در اطراف این ساحل هستند که با انواع غذا ها و نوشیدنی ها از توریست ها پذیرایی میکنند .

کوه اوتمانو

مرکز جزیره بورا بورا کوهی با ارتفاع ۷۲۷ متر را در خود جای داده .این کوه بر اثر شکل گیری یک آتش فشان باستانی از میان آب های بورا بورا سر بر آورده است و بلند ترین نقطه این جزیره است . تور های قایق سواری که در این منطقه به ارائه خدمات میپردازند شما را تا نزدیکی این کوه میبرند تا آن را از نزدیک ببینید .

همچنین یک غار بزرگ در این کوه وجود دارد که پرندگان دریایی در آن زندگی میکنند . برای بازدید از این غار باید مسیری را پیاده روی کنید و با عبور از چمنزار ها و صخره های سنگی به این غار برسید .

بهترین زمان سفر به بورا بورا فرانسه

جزیره بورا بورا یک منطقه ی استوایی با آب و هوایی گرم و مرطوب است . همان طور که میدانید مناطق استوایی دارای دو فصل متفاوت هستند ؛ یکی پر بارش به عنوان فصل مرطوب و یکی کم بارش به عنوان فصل خشک دارند .

ماه های نوامبر تا آوریل فصل مرطوب جزیره بورا بورا هستند که به دلیل بارش باران های موسمی برای سفر خیلی مناسب نیستند . اما از ماه مه تا اکتبر یعنی نیمه اردیبهشت تا نیمه مهر که فصل خشک این منطقه است زمان بسیار مطلوب و مناسبی برای سفر به جزیره بورا بورا به شمار میرود  . دمای هوا در این محدوده زمانی بین ۲۱ تا ۲۷ درجه است و آسمان صاف و هوای معتدل و دلپذیر تجربه ای بی نظیر برایتان در این سفر ثبت میکند .

برای آشنای با سایر جزیره های معروف در دنیا میتوانید به مطالب زیر در بلیط اینجا مراجعه کنید :

معرفی جزیره بالی 

جزیره پالم جمیرا

جزیره مروارید قطر

جزیره های ترکیه و زیبا ترین آنها کدامند؟

و …

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها