پیش فروش بلیط قطار تیر ۱۴۰۱ - پیش فروش بلیت قطار - پیش فروش بلیط قطار تابستان ۱۴۰۱ - بلیط قطار مشهد تهران

پیش فروش بلیط قطار تیرماه ۱۴۰۱

پیش فروش بلیط قطار تیر ۱۴۰۱ – با درنظر داشتن ایمن شدن شرایط بهداشتی و کاهش حداکثری شیوع ویرس کرونا مطابق با ابلاغیه و دستور العمل های بهداشتی صادر گشته از سمت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پذیرش مسافر در کوپه ها در هر قطار به روند طبیعی سابق برگشته و ازین پس همگی قطارها با ایجاد بسترهای لازم، آمادگی تکمیل ظرفیت کوپه های موجود در قطار را دارا هستند. در نتیجه برای سفرهای مورخ تیر ماه تا شهریور ماه در راستای قوانین این دستورالعمل آغاز به فروش می نمایند.

براساس این دستورالعمل، پیش فروش بلیط قطارهای مسافری در بازه زمانی ۱ تیرماه لغایت ۱۰ شهریورماه عبارت است از: فروش اینترنتی در کلیه مسیرها. آغاز پیش فروش ها به صورت اینترنتی از تاریخ چهارشنبه ۱۴۰۱/۳/۲۵ ساعت ۱۴ ازطریق سایت های اینترنتی انجام می‌شود.
همچنین در تاریخ پنج شنبه ۱۴۰۱/۳/۲۶ پیش فروش ها برای کلیه مسیرها ازطریق دفاتر معتبر فروش حضوری بلیط قطار و آژانس ها بصورت سراسری در ساعت ۸ صبح انجام می گردد. گروه مسافری راه آهن خراسان

لازم به ذکر است که با استناد به گزارش این شرکت، کلیه مسیرها به جز تهران-مشهد، تهران-طبس و تهران-خواف و در کلیه مسیرهای بالعکس مبدا و مقاصد ذکر شده، در تمام سایت های مجاز فروش بلیط اینترنتی، مراجع حضوری و آژانس های گردشگری، در موعد اعلام شده (۲۵خرداد ۱۴۰۱در ساعت ۱۴ و ۲۶ خرداد ساعت ۸ صبح) آماده ارائه خدمات پیش فروش بلیط قطارهای مسافری خواهند بود.

توجه: همان طور که ذکر شد نیاز به یادآوری است که همچون روال سابق، پیش از همه گیری ویروس کرونا و شروع قرنطینه های مربوطه، قطارهای ۴ تخته با ۴ مسافر و به همین صورت قطارهای ۶ تخته با پذیرش ۶ مسافر تکمیل ظرفیت و مسافرگیری خواهند شد.
چنانچه مسافر تمایل به رزرو کوپه به صورت دربست داشته باشد این امکان برای شخص فراهم خواهد بود اما باید به این نکته توجه داشت که شیوه‌ دربست کوپه به صورت اختصاصی مستلزم پرداخت هزینه مازاد به صورت کسر کوپه برای جاهای خالی میباشد. در این صورت مسافر بایستی از گزینه کسر کوپه و دربست کردن کوپه استفاده نماید.

لازم به ذکر است که سایت ها و مراکز مجاز فروش حضوری بلیط قطار برای مسیرهای تهران-مشهد، تهران-طبس و تهران-خواف و بالعکس در ساعت ۱۴ روز چهارشنبه مورخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ پیش فروش بلیط قطار از همه شرکت های ریلی تحت نظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران (قطار فدک – قطار رجا – قطار سفیر – جوپار – بن ریل و…) را پوشش خواهند داد.

توجه:
۱- بلیط صادره برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال به صورت نیم بها خواهد بود. در این میان خانواده هایی که تمایل به دربست کردن کوپه خود دارند میتوانند برای فرزند نوزاد تا ۲ سال خود، اقدام به تهیه بلیط نیم بها نمایند و از این طریق با استفاده از تخفیف اعمال شده برای کودکان، برای دربست کردن کوپه استفاده نمایند.

۲- استرداد هر بلیط درصورت ارائه شماره سریال و ردیف مربوط به هر صندلی امکان پذیر خواهد بود. بدیهی است که همچون دوره اعمال دستورالعمل های بهداشتی کرونا، ضمن استرداد یک صندلی کل کوپه استرداد نخواهد شد.

۳- مسافران عزیزی که از سهمیه شاهد (شامل پدر، مادر، همسر و فرزند شهید) برخوردار می باشند، امکان این را خواهند داشت تا با ارائه کارت شناسایی الکترونیک جدید، از بلیط قطار به صورت نیم‌بها استفاده کنند.
همین طور جانبازان عزیز (از ۲۵ درصد جانبازی به بالا) با ارائه کارت شناسایی، میتوانند با ارائه اسناد مربوط بلیط خود را به صورت نیم‌‌بها دریافت کنند.
این مسافران ارجمند (جانبازان و خانواده شهدا) تنها در شیوه پیش خرید حضوری بلیط قطار، از مراکز فروش اعلام شده، می توانند بلیط خود را با محاسبه نیم‌بها خریداری کنند .

بلیط نیم بها صادر شده برای همراه جانباز تنها در شرایطی که درصد جانبازی بالای ۷۰ درصد باشد و شخص همراه، کارت خانواده جانباز داشته باشد، ارائه می شود.
توجه داشته باشید که این تخفیف فقط مشمول یک نفر از اعضای خانواده جانباز می باشد.

متقاضیان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آگاهی از ضوابط و شرایط پیش فروش ها به صورت شبانه روزی با سامانه اطلاع رسانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس حاصل فرمایند و یا به پایگاه اینترنتی این شرکت به نشانی www.rai.ir مراجعه کنند.

کارشناسان آژانس گردشگری انوار راه توس (بلیط اینجا) از تاریخ اعلام شده آماده ارائه خدمات و اطلاعات درمورد شرایط پیش فروش بلیط قطارهای مسافری تابستان ۱۴۰۱ و راهنمایی مسافران جهت خرید بلیط قطار می باشند.

راه های ارتباطی:
Rahetoos.ir
Ctp724.ir

پشتیبانی قطار:
واتساپ: ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶ – تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

پیش فروش بلیط قطار تیر 1401 - پیش فروش بلیت قطار - پیش فروش بلیط قطار تابستان 1401 - بلیط قطار تهران مشهد

پیش فروش بلیط قطار تابستان ۱۴۰۱

پیش فروش بلیط قطار تیر ۱۴۰۱

بلیط قطار تهران مشهد

پیش فروش بلیت قطار تیر ۱۴۰۱

3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زرگر
زرگر
1 سال قبل

سلام، پیش فروش نوروز ۱۴۰۲ از کی شروع میشه؟