فعالسازی رومینگ ایرانسل در کشورهای خارجی

مراحل فعال سازی رومینگ ایرانسل چگونه است؟

“فعال سازی رومینگ ایرانسل”

فعال سازی رومینگ ایرانسل _ احتمالا در سفرهای خارجی، این معضل گریبان گیر شماهم شده باشد که برای برقراری تماس و ارتباط از راه دور به چالش برخورده باشید.

راه‌حل اینجاست! اپراتورهایی که بر روی تلفن شما پشتیبانی میشوند خدمتی در قالب رومینگ (Roaming) را به مشترکین خود ارائه میدهند که به این نیاز پاسخ مناسبی میدهد.

در لیست اپراتور های اصلی که ارائه دهنده این سرویس میباشند قصد داریم به سراغ ایرانسل به عنوان یکی از پرطرفدار ترین ها برویم. پس برای آشنایی با مراحل و چگونگی فعال سازی رومینگ داده ایرانسل تا انتها با “بلیط اینجا” همراه باشید.

بلیط اینجا همراه شما در سفر!

تور داخلی: ۰۹۹۳۴۳۹۳۸۷۷ – ۰۹۳۹۳۱۱۹۰۳۶

آژانس گردشگری انوار راه توس (بلیط اینجا): ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

شماره همراه پشتیبانی پرواز :  ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶

پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶

پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶

هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶

همانطور که گفته شد ایرانسل به عنوان یکی از اپراتورهای مطرح تلفن همراه و با برخورداری از مخاطبان بسیار، در راستای قرار دادن این امکان در اختیار مشترکین خود،با کشورهای متعددی قرارداد منعقد کرده است.

اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید، جهت اطلاع از شرایط و نحوه فعال سازی رومینگ و استفاده از آن و نیز تعرفه‌ های رومینگ ایرانسل، مطالب زیر را مطالعه نمایید:

-رومینگ ایرانسل چیست؟

اگر قصد سفر به یکی از کشورهایی که در توافق با اپراتور تلفن همراه شما میباشد را دارید امکان بهره مندی از خدمات رومینگ را به منظور برقراری ارتباط از راه دور خواهید داشت؛ در نتیجه در کشورهای طرف قرارداد ایران، خدمات رومینگ ایرانسل بر روی سیم کارت دائمی یا اعتباری ایرانسلی شما فعال خواهد بود.

همان طور که اشاره کردیم علت عدم برقراری تماس در برخی نقاط و یا کشورهای دیگر این است که هر اپراتور تنها می تواند یک محدوده جغرافیایی مشخص را تحت پوشش داشته و آنتن دهی کند. بنابراین مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی ایرانسل، زمانی که از محدوده تحت پوشش شبکه ایرانسل قصد خروج دارند،می توانند با فعال سازی رومینگ ایرانسل از خدمات آن بهره مند شوند.

رومینگ در واقع قابلیتی است که به شما این را امکان می دهد حتی پس از خروج از کشور نیز قادر باشید به راحتی از سیم‌کارت خود استفاده کنید، با مخاطبان خود در ایران تماس برقرار کنید و یا تماس های دریافتی خود را پاسخ دهید.

-فعال سازی رومینگ ایرانسل پیش از سفر:

مشترکانی که قصد سفر به کشور های دیگر را دارند بایستی قبل از سفر، اقدام به فعال سازی سرویس رومینگ سیم‌ کارت خود نمایند بدین منظور باید با مراجعه به سایت ایرانسل، از برقراری سرویس رومینگ در کشور مقصد خود اطمینان حاصل نمایند.

توجه داشته باشید که در حالت عادی، رومینگ تلفن همراه شما فعال نمیباشد و در صورت فعال شدن این سرویس، هشداری در رابطه با بالا بودن هزینه‌ ها برای افراد، نمایش داده خواهد شد. به منظور فعالسازی رومینگ سیم کارت ایرانسل، شما میتوانید یکی از روش‌ های زیر را انجام دهید:


“روش اول فعالسازی با استفاده از کد دستوری یا USSD”
مشترکین سیم کارت های ایرانسل می‌توانند کد دستوری #۱۱۱۱* را با سیم‌کارت ایرانسل خود شماره‌ گیری نمایند. سپس با انتخاب عدد یک، این سرویس برروی تلفن همراه شما فعال خواهد شد.


“روش دوم اپلیکیشن ایرانسل من”
برای فعالسازی خدمات رومینگ ایرانسل از طریق اپلیکیشن (ایرانسل من)، شما میتوانید با کمک منوی پایین صفحه و بخش سایر گزینه ها،پرونده و در آخر، انتخاب گزینه خدمات رومینگ و قرار دادن آن برروی حالت فعال، اقدام به فعالسازی این سرویس نمایید.

تعرفه رومینگ ایرانسل _ فعال سازی رومینگ ایرانسل در عراق _ غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل

“چگونگی استفاده از رومینگ ایرانسل”

شما زمانی میتوانید بابت فعال بودن رومینگ تلفن همراه، اطمینان حاصل کنید که خط شما خارج از محدوده پوششی شبکه اپراتور قرار بگیرد و سیگنال را از دست بدهد. به عنوان نمونه: رومینگ اپراتور ایرانسل پس از ترک کشور و یا منتقل شدن به منطقه ای دور، فعال خواهد شد که در این حالت، قابلیت رومینگ برروی تلفن همراه شما در دسترس قرار خواهد گرفت.
شما می توانید با خط خود تماس گرفته و یا از اینترنت آن استفاده کنید.

اما در صورتی که گوشی شما فاقد قابلیت تبدیل شدن خودکار به حالت رومینگ باشد، تنها لازم است تا شما آن را یک بار خاموش و روشن کنید. لازم به ذکر است که فرآیند فعال سازی رومینگ ایرانسل در گوشی های مختلف، متفاوت است که در ادامه، هر یک از آنها را بررسی خواهیم کرد.

-فعال سازی / غیر فعال‌ سازی رومینگ ایرانسل در گوشی‌ های اندروید:

از منوی تنظیمات تلفن همراه، گزینه اتصالات یا Connections را برگزینید.
در منوی جدید، شبکه‌های تلفن همراه یا Mobile Networks را انتخاب کنید.
در این صفحه لازم است حالت شبکه را برای سیم‌ کارت مورد استفاده خود مشخص کنید. توصیه می شود سیم‌ کارت ایرانسل را در حالت LTE/3G/2G بگذارید.
پس از معین کردن حالت شبکه بایستی اپراتور ارائه‌ دهنده شبکه را نیز مشخص نمایید. برای این کار باید گزینه اپراتورهای شبکه یا Network operators را انتخاب کنید.
در این حالت، دو گزینه انتخاب خودکار و انتخاب دستی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با انتخاب شیوه فعالسازی دستی، تلفن همراه، شبکه‌ های موجود را جست‌و‌جو کرده و به شما نمایش خواهد داد. در انتها شما با انتخاب شبکه مورد نظر خود از بین گزینه های این لیست، سرویس رومینگ خود را فعال میکنید.

-استفاده از اینترنت در حالت رومینگ در گوشی‌های اندروید:

به صفحه اتصالات یا Connections مراجعه کرده و گزینه استفاده از داده یا Data usage را انتخاب کنید.
در این صفحه، گزینه اینترنت موبایل یا Mobile data را روشن کنید.
در مرحله آخر به صفحه شبکه‌های تلفن همراه برگردید و گزینه دیتا هنگام رومینگ یا Data roaming را در حالت روشن قرار دهید.
برای غیرفعال‌ سازی رومینگ نیز تنها نیاز است در مرحله پایانی، گزینه دیتا هنگام رومینگ را غیر فعال (خاموش) کنید.

-مراحل فعال سازی رومینگ و انتخاب شبکه در گوشی های آیفون:

برای فعال سازی رومینگ ایرانسل در گوشی های تحت پوشش سیستم عامل ios باید مراحل زیر را به ترتیب طی کرد:
در ابتدا به بخش تنظیمات تلفن بروید و از منو setting، گزینه carrier را انتخاب نمایید.
برای اینکه بتوانید اپراتور مورد نظر خود را به صورت دستی انتخاب کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید، باید گزینه Automatic را خاموش کرده و سپس اپراتور مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
به عنوان نمونه: اگر فرض بر این باشد که در کشور ترکیه هستید، بایستی اپراتور ترکسل را که دارای ارزان ترین تعرفه است انتخاب کنید.
سپس مجددا به منوی Setting برگردید و گزینه Callular را انتخاب نمایید.
در زیر منویی که به شما نمایش داده شده است، گزینه Callular Data و گزینه Data Roaming را فعال سازی کنید.

-سرویس رومینگ در سیم‌ کارت‌ های دائمی:


خدمات رومینگ برای هردو نوع سیم‌کارت‌ های دائمی و اعتباری ایرانسل در دسترس میباشد. همین طور تعرفه‌ مشخصی که برای رومینگ مشخص شده است، برای هر دو نوع سیم‌ کارت، یکسان میباشد. مشترکین سیم کارت های دائمی ایرانسل می‌ توانند با شماره گیری کد دستوری #۲۱۵۵۵* و یا از طریق اپلیکیشن (ایرانسل من) از میزان بدهی خود مطلع شوند و بدون محدودیت زمانی و مکانی با یکی از روش های زیر، بابت پرداخت صورت‌حساب (قبض تلفن همراه) خود اقدام نمایند.

-سامانه پرداخت قبوض ایرانسل

-کد دستوری#۷*
-اپلیکیشن ایرانسل من
-پرداخت خودکار
-پرداخت آنلاین

“کد فعال سازی رومینگ ایرانسل”

به طور خلاصه باید گفت اگر مسافر یکی از کشورهای خارجیِ تحت پوشش اپراتور سیم کارت خود هستید، می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۱۱* با سیم‌ کارت ایرانسل خود، سرویس رومینگ را فعال نمایید.

“تعرفه رومینگ ایرانسل”

مشترکین ایرانسل از طریق شیوه های زیر می‌توانند جهت اطلاع از تعرفه‌ های رومینگ کشورهای طرف قرارداد این اپراتور اقدام نمایند:

-روش اول، استعلام تعرفه ها از طریق وب‌سایت: در این روش شما میتوانید با مراجعه به صفحه رومینگ وب‌ سایت ایرانسل، کشور مد نظر خود را انتخاب نموده و از بخش تعرفه ها، از تعرفه این کشور مطلع شوید.
-کسب اطلاع از تعرفه رومینگ ایرانسل از طریق پیامک: ارسال نام کشور مقصد از طریق پیامک به سرشماره ۵۵۵ با سیم‌کارت ایرانسل، تعرفه مربوطه را برای شما ارسال خواهد کرد.
-استفاده از کدهای دستوری: با شماره‌گیری کد دستوری #۱۰۱۱۱۱ با سیم‌ کارت ایرانسل و وارد کردن پیش‌ شماره تلفنی کشور مقصد، تعرفه این منطقه برای شما نمایش داده خواهد شد.

“چند نکته درمورد فعال سازی رومینگ ایرانسل”

-به یاد داشته باشید که حالت رومینگ تلفن همراه خود را پیش از سفر فعال کنید.
-قبل از سفر خود بایستی درمورد پشتیبانی رومینگ ایرانسل در کشور مقصد، اطمینان حاصل کنید.
-توجه داشته باشید که امکان کنترل مصرف اینترنت در حالت رومینگ بین‌ الملل وجود ندارد.

“مزایا و قابلیت های سرویس رومینگ ایرانسل”

-داشتن تعرفه های ارزان
بسته های اینترنت ویژه
تعرفه تخفیفی در ۳۲ کشور گروه MTN
-پشتیبانی خدمات در ۱۵۸ کشور مختلف دنیا

“چگونگی غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل”

در زمان بازگشت از سفر باید رومینگ ایرانسل را غیر فعال کنید. بدین منظور شما می توانید از طریق روش زیر این فرآیند را انجام دهید.
در ابتدا کد دستوری #۲۱۱۱۱ را شماره گیری نمایید.
پس از آن پیامی با این عنوان” مشترک عزیز سرویس رومینگ شما با موفقیت غیرفعال شد ” را دریافت خواهید کرد. بنابراین ازین پس سرویس رومینگ شما غیرفعال بوده و کلیه هزینه ها نیز به صورت عادی محاسبه می‌گردد.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها