باغ پرندگان کیش - تور کیش - جاهای دیدنی کیش - قیمت بلیط باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش – معرفی جاهای دیدنی کیش

آیا تا به حال درمورد باغ پرندگان کیش چیزی شنیده اید؟ شاید شما هم جزء بازدید کنندگان آن باشید یا شاید هم اولین سفرتان به کیش را تجربه میکنید؛ درهرصورت تا انتها با این سری از مطالب جذاب “مجله گردشگری بلیط اینجا” همراه باشید تا باهم باغ پرندگان کیش را بهتر بشناسیم.

خرید بلیط باغ پرندگان کیش

تور کیش

رزرو تفریحات کیش


باغ پرندگان کیش از جمله جاذبه های طبیعی این منطقه به حساب می آید که اگر از طرفداران بازدید از طبیعت باشید حتما رفتن به این باغ سراسر زیبایی را در اولویت های گردشگری خود قرار میدهید.
این باغ، مملو از پرندگان و گونه های جانوری متنوع در جذاب ترین و دیدنی ترین شکل خود می باشد؛ محیطی پرطراوت برای سپری کردن لحظاتی دلنشین در کنار پرندگان کمیاب و تماشایی در جهان.
نکته قابل ملاحظه، حضور گونه های جانوری دوست داشتنی هستند که از مناطق مختلف جهان به این باغ آورده شده اند.

باغ پرندگان کیش - خرید بلیط باغ پرندگان کیش - تور کیش

باغ پرندگان کیش یا پارک دلفیناریوم؟


سوالی که شاید برایتان پیش بیاید و شما را بین دوراهی انتخاب بین این دو مورد قراردهد این است که پارک دلفیناریوم را انتخاب کنید و یا طبیعت بکر باغ پرندگان؟
حقیقت این است که باغ پرندگان، جزئی از پارک دلفیناریوم است و در واقع آن را میتوان مکمل پارک دلفیناریوم دانست؛ از طرفی دیگر پارک دلفیناریوم از جمله اولین مناطق گردشگری در ایران به حساب می آید به این دلیل که اولین پارک آبی با حضور دلفین ها می باشد که مخصوص اجرای حرکات نمایشی هستند و در سال ۱۳۸۰ به کوشش حسین ثابت در کیش برپا شد. اما نکته قابل توجه اینجاست که هر دوی این مکان ها در نوع خود، منحصر به فرد و بی نظیر هستند.
پارک دلفیناریوم با ۱۰۰ هکتار وسعت خود، دارای بخش های متعدد و متنوعی می باشد که از جمله ی آن ها باغ پرندگان است که در دل این پارک دیدنی واقع شده است.

پارک دلفین کیش - دلفیناریوم کیش - خرید بلیط پارک دلفین کیش

باغ پرندگان کیش


این باغ نزدیک به ۳ هکتار از وسعت پارک دلفیناریوم کیش را به خود اختصاص داده و در نوع خود بی بدیل است چراکه پرندگانی شگفت انگیز از ۵۷ گونه مختلف را از کشور های دیگر در خود نگهداری میکند.
اگر به باغ پرندگان کیش سفر کرده اید باید بدانید که این باغ به دو بخش تقسیم شده است؛ بخشی مخصوص پرندگان آزاد و بخشی دیگر ویژه پرندگان در قفس تعبیه شده است.


پرندگانی که در قفس زندگی میکنند شامل گونه های وحشی و دیگر گونه هایی است که به دلایل متفاوت، شرایط نگهداری آنها به صورت آزاد مهیا نیست؛ به هنگام بازدید از این پرندگان، میتوانید اطلاعات مربوط به آنها را از روی تابلویی هایی که در کنار هر قفس قرار گرفته و شامل مشخصات و ویژگی های هر پرنده میباشد، مطالعه کنید و با گونه های داخل قفس، بیشتر آشنا شوید؛ این داده ها شامل نام علمی، زیستگاه، نوع تغذیه و شرایط مناسب زیست این جانور است. اگر مایل باشید میتوانید به صورت پیاده در این باغ، گشت و گذار کرده و به بازدید بپردازید و یا اینکه به همراه اتوبوس های قطاری ویژه ی این باغ در آن تردد کنید.

باغ پرندگان کیش - تور کیش - جاهای دیدنی کیش - قیمت بلیط باغ پرندگان کیش


و اما پرندگان آزاد؛ این دسته از جانداران داخل باغ از گونه های اهلی پرندگان به شمار می آیند و به صورت آزادانه در محیط باغ به زیست خود میپردازند؛ البته جهت پیشگیری از فرار پرندگان، توری های فلزی مناسبی در ارتفاع بالایی از این محوطه، طراحی شده اما با وجود این موضوع، محیط آماده شده، بیشترین تشابه را با محل اصلی زندگی این پرندگان دارد.


در باغ پرندگان کیش، شما پرندگانی بی نهایت زیبا را تماشا خواهید کرد و با گونه های جذابی از جمله انواع طوطی ها به ویژه طوطی های خوش زبان سبز، مرغ موز خوار، درنای تاج دار، مرغ سقا، کاسکو، قرقاول چینی، کاکاتو آمبرلا، پیلا پیلا نوعی توکان دوست داشتنی و پرندگان بیشتری که از زادگاه اصلی خود، آفریقا، به کیش آورده شده اند، آشنا خواهید شد.

باغ پرندگان کیش - خرید بلیط باغ پرندگان کیش - تفریحات کیش


در کنار این پرندگان بسیار جذاب و دیدنی، باغ پرندگان کیش، میزبان پرنده ای منحصر به فرد به نام پنگوئن آفریقایی می باشد. پنگوئن آفریقایی، بومی ناحیه ی ساحلی بولدرز واقع در کیپ تاون آفریقای جنوبی است. در باغ پرندگان، این فرصت به شما داده میشود تا پرندگانی که فرسنگ ها با شما فاصله دارند را از نزدیک لمس کنید و تجربه ای باورنکردنی را در کنار این موجودات دلنشین بدست آورید.

پنگوئن آفریقایی - باغ پرندگان - باغ پرندگان کیش


در انتها باید یاد آور شویم که همین موجودات شیرین و دوست داشتنی اگر ازجانب بازدید کنندگان، احساس خطر کنند برخوردی قاطع با آنها خواهند داشت پس یادمان باشد برای این جانداران، ایجاد آزار و مزاحمت نکنیم و به آنها احترام بگذاریم تا خود نیز دچار صدمه و آسیب نشویم و علاوه بر این، امنیت و آرامش پرندگان نیز بهم نخورد.


به اواسط باغ که برسید با برکه ای روبه رو خواهید شد که زیستگاه فلامینگو های صورتی می باشد و شما آنها را در حالی خواهید دید که با پاهای بلند خود در حال رقص و خود نمایی هستند و آماده ی ماهیگیری میشوند؛ ضمنا اگر در میان گشت و گذار خود در باغ، با قفس میمون ها یا آهو ها مواجه شدید تعجب نکنید؛ چراکه علاوه بر این جانداران با محوطه مخصوص نگهداری خزندگانی نظیر مارها، مارمولک ها و تمساح هایی از جمله گاندو ، کروکدیل و … روبه رو خواهید شد که همین موضوع از جمله دلایل جذابیت این باغ سرسبز است.

جاهای گردشگری کیش - باغ پرندگان کیش - خرید بلیط باغ پرندگان کیش - آدرس باغ پرندگان کیش - باغ پرندگان کیش کجاست؟


این باغ از آن دسته “مکانهای تفریحی کیش” است که نباید بازدید از آن را از دست داد و علاوه بر تامین خواسته علاقمندان به طبیعت و جانوران، به بهترین نحو، آن دسته از گردشگران را نیز که به دنبال سرگرمی خاص و جدیدی هستند راضی نگه خواهد داشت.
پس این نکته را در نظر داشته باشید که با رزرو تور کیش از این فرصت بی نظیر غافل نشوید.

آدرس باغ پرندگان کیش

در اصلی ورود به محوطه باغ پرندگان کیش در جنوب شرقی جزیره کیش، بلوار مرجان، داخل مجموعه پارک دلفین ( دلفیناریوم ) کیش واقع شده است.

 شماره تماس باغ پرندگان کیش ۰۷۶۴۴۴۴۵۲۳۷ است.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی


اگر شماهم تجربه بازدید از این باغ را داشته اید حتما نظر و تجربه‌ی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

جاهای دیدنی کیش

تور چارتر کیش

تور نوروزی کیش

پارک دلفین کیش

پارک پرندگان کیش

تور کیش پاییز ۱۴۰۰

تور کیش زمستان ۱۴۰۰

جهت دریافت مشاوره و تهیه بلیط باغ پرندگان کیش با بلیط اینجا تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها