برج ایفل

کلیسای نوتردام پاریس و برج ایفل ، مهم ترین جاذبه های گردشگری پاریس

پاریس به عنوان پایتخت فرانسه بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و به شهر نور یا شهر عشق نیز معروف است. پاریس امروزه یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری و یکی از شهر های مهم در زمینه کسب و کار، فشن، سرگرمی، هنر و فرهنگ است. برای اطلاع از قیمت ورودی مکانهای دیدنی پاریس و آشنایی با جاهای دیدنی پاریس در سه روز با ما همراه باشید. در این مطلب بلیط اینجا بین تمام جاهای دیدنی پاریس، چند مورد از مکان های دیدنی تاریخی فرانسه مثل کلیسای نوتردام پاریس را معرفی می کنیم و در ادامه نیز می توانید عکس دیدنی های فرانسه را مشاهده کنید.

کلیسای نوتردام پاریس

کلیسای نوتردام مهم ترین بنای مذهبی و توریستی پاریس است. همچنین یکی از زیباترین کلیساهای اروپا محسوب می شود. ساخت کلیسای نوتردام حدود ۲۰۰ سال طول کشید و هم اکنون قدمت کلیسای نوتردام به ۷۰۰ سال می رسد. قبل تر از ساخت کلیسای نوتردام نیز در این مکان چندین کلیسا و مکان مذهبی قرار داشته است.

کلیسا نوتردام

معروف ترین کلیسا های جهان

آتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس

در ۱۵ آپریل ۲۰۱۹ در بخش شرقی ساختمان آتش سوزی در حدود ساعت ۱۹ عصر به وقت محلی آغاز شد و به سرعت تمام سقف کلیسا را سوزاند. کمی بعد نیز سقف کیسا فرو ریخت. حدود ۱۳۰۰ درخت بلوط که جهت نگداری سقف و سازه کلیسا در زیر آن قرار گرفته بودند نیز خاکستر شدند. بخشی از آثار مهم تاریخی کلیسا یلافاصله به موزه لوور منتقل شدند. همراه با فرو ریختن سقف، فلش یا مناره بلند کلیسا نیز فرو ریخت و ناقوس کلیسا نیز فرو افتاد.

کلیسا نوتردام

کلیسای نوتردام کجاست؟

کلیسای نوتردام که به کلیسای نوتردام دوپاری نیز معروف است، در جزیره سیته در میان رود سن و در مرکز پاریس قرار گرفته است. بین عامه مردم کلیسای نوتردام پاریس به «بانوی پاریس» شناخته شده است و یکی از بهترین نمونه های گوتیک است.

مجسمه های کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام دو برج به بلندای ۶۸ متر و ۴۰۰ پله دارد، برای بالا رفتن می توانید از آسانسور نیز استفاده کنید. بر روی این برج ها چندین مجسمه قرار گرفته اند که مجسمه های شیاطین و برگرفته از داستان های انجیل و عهد عتیق می باشند. این مجسمه ها که برای بالا رفتن از برج و دیدن آن ها باید بلیط تهیه کنید، نماد جنگ بین انسان و اهریمن هستند.

در ورودی سمت چپ کلیسا مجسمه حضرت مریم که حضرت عیسی را درآغوش گرفته، قرار دارد. ورودی سمت راست که متعلق به قرن ۱۲ میلادی است، قدیمی ترین و زیبا ترین مجسمه های نوتردام را شامل می شود که مریم مقدس را در حالی که فرزندش را در آغوش کشیده و روی تخت پادشاهی نشسته است نشان می دهند. بالای ورودی ها نیز ۲۸ مجسمه از پادشاهان اورشلیم قرار دارد که طول هر کدام به سه و نیم متر می رسد.

معماری کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام به سبک گوتیک ساخته شده است و دوران ساخت آن نیز در دوان گوتیک بوده است. قسمت هایی از آن نیز سبک رونسانس دارند. گوتیک نوعی از معماری است که قوس های نوک تیز دارند. ناقوس اصلی کلیسای نوتردام ۱۳ تن وزن دارد و امانوئل نامیده می شود و فقط در مناسبت های مهم مانند ۱۱ نوامبر که سالرزو پایان جنگ جهانی اول است به صدا در می آید. طول و عرض ساختمان به ترتیب ۱۳۰ و ۴۸ متر است ،سقف کلیسا بر روی ۷۵ ستون بنا شده و ۱۱۳ پنجره دارد.

کلیسا نوتردام

کلیسا های ایران کجا هستند؟

برج ایفل

برج ایفل مشهور ترین و نمادین ترین بنای تاریخی فرانسه و پاریس است. برج ایفل امروزه به عنوان یک شاهکار معماری شناخته می شود.

برج ایفل

گوستاو ایفل، معماری برج ایفل را بر عهده گرفت و در سال ۱۸۸۷  به ساخت برج ایفل اقدام کردند و در سال ۱۸۸۹ آن را به پایان رساندند که به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه آن را به نمایش گذاشتند. اکنون این برج به یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری تبدیل شده است. در ادامه می توانید عکس برج ایفل را ببینید.

حقایقی درمورد برج ایفل

۱-در سال ۱۹۰۹ قرار بود این برج تخریب شود ولی چون می خواستند به عنوان تغیر کاربری و به عنوان آنتن رادیویی از آن استفاده کنند آن را تخریب نکردند.

۲- با ۶،۹۸۰،۰۰۰ بازدیدکننده در سال ۲۰۱۱ پربازدیدکننده ترین بنای تاریخی جهان شناخته شد.

۳-در زمان جنگ جهانی دوم هنگامی که هیتلر میخواست از پاریس بازدید کند فرانسوی ها کابل های آسانسور برج ایفل را قطع میکردند که هیتلر مجبور به بالا رفتن از پله ها شود.

۴- شخصی با نام Victor Lustig که یک کلاهبردار بود برج ایفل را به یک فروشنده آهن قراضه فروخت.

۵- این برج در اسپانیا برای بارسلون در نظر گرفته شده بود ولی در بارسلون این پروژه رد شد.

۶- با توجه به تغییرات آب و هوایی ارتفاع برج ایفل ۱۵ سانتی متر متغیر است.

۷- «فرانز رایشلت» چتر نجاتی را که اختراع کرده بود را می خواست آزمایش کند و برای این کار از برج ایفل پرید و جانش را از دست داد.

۸- زنی با نام «Erika La Tour Eiffel  » در سال ۲۰۰۷ با برج ایفل ازدواج کرد.

۹- برای رسیدن به بالاترین نقطه برج ایفل باید ۱۶۶۵ پله را گذراند.

۱۰- حدود ۲۰ هزار لامپ در برج ایفل وجود دارد.

۱۱- بیشتر ۳۰ کپی  از برج ایفل در سرتاسر جهان وجود دارد.

۱۲- رنگی که روی برج ایفل زده اند وزنش برابر با وزن ۱۰ فیل است.

۱۳- در بالای برج ایفل « گوستاو ایفل » یک آپارتمان برای خود داشت.

۱۴- یک سازه در سال ۱۸۹۱ طرح شد که از برج ایفل بلند تر بود و ارتفاع بیشتری داشت اما چون آن سازه محکم نبود کامل نشد و در سال ۱۹۰۷ تخریب شد.

۱۵- طراح برج ایفل که گوستاو ایفل است در طراحی مجسمه ی آزادی نقش داشته است.

۱۵- زمان ساخت برج ایفل بلندترین برج جهان شناخته شد.

۱۶- برای اینکه بتوانند برج ایفل را بسازند به ۳۰۰ کارگر و همچنین ۱۸۰۳۸ آهن و ۵/۲ میلیون میخ پرچ نیاز داشتند.

۱۷- اگر اکنون این برج ساخته می شد باید ۳۱ میلیون دلار برای آن هزینه می شد.

۱۸- قرار بود در سال ۱۹۶۷ برج ایفل  به طور موقت به کانادا منتقل شود ولی این تصمیم عملی نشد.

۱۸- رعد و برقی در سال ۱۹۰۲ باعث شد قسمت بالایی برج ایفل آسیب ببیند بعد از آن حادثه بازسازی شد.

۲۰- چراغ های این برج ۲۴ ساعته روشن نیست از سال ۲۰۱۳ برای صرفه جویی در مصرف برق چراغ های آن را از ساعت ۱ شب به بعد خاموش میکنند .

خدمات بلیط اینجا ( شرکت انوار راه توس )
اخذ مستقیم بلیط پرواز داخلی و خارجی
اخد مستیقم بلیط قطار داخلی و خارجی
اخذ بلیط مستقیم بلیط اتوبوس داخلی و خارجی
رزو اتوبوس دربستی
رزو خدرو شخصی
بیمه مسافرتی داخلی و خارجی
رزو هتل های داخلی و خارجی
رزو تور کامل داخلی و خارجی
اخذ ویزا خارجی تمام نقاط دنیا
رزرو و خدمات گردشگری (بلیط خدمات گردشگری مانند کشتی تفریحی داخلی و خارجی )
خدمات گردشگری سلامت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها