اسکی

بهترین تفریحات زمستانی در ایران

اکثر مردم فکر می کنند تفریح و سفر فقط مختص به تابستان و بهار است و زمستان را فقط با برف بازی و ساختن آدم برفی می شناسند. تعدادی هم بهترین گزینه برای سفر در زمستان را مناطق جنوبی می دانند. اما در این بین افرادی هستند که زمستان را بهترین فصل برای تفریحات گروهی می دانند و سعی میکنند از برف و یخ خاطرات آب نشدنی بسازند. در این پست مجله ی بلیط اینجا بهترین تفریحات زمستانی را از انواع اسکی تا بیل رانی معرفی می کنیم.

جاهای تفریحی تهران در زمستان را بشناسید!

اسکی

ورزش اسکی شامل چند رشته اسکس آلپاین، اسنو برد، اسکی روی ماسه و چمن می شود. علاقمندان به این رشته تمام سال را بی صبرانه منتظر زمستان و باز شدن پیست های اسکی هستند . اگر چه اسکی ورزشی انفرادی است اما هیجان تکرار نشدنی این تفریحات زمستانی باعث جمع شدن ورزشکاران و علاقمندان در کنار یکدیگر می شود.

بهترین پیست های اسکی کشور

  • شمشک، دیزین ،توچال، آبعلی و دربند سر در تهران
  • خوشاکو در ارومیه
  • کاکان در کهگلویه و بویر احمد
  • بیجار در کردستان
  • سهند در تبریز

یخ نوردی

یخ نوردی به بالا رفتن از اجسام یخی گفته می شود که به صورت محدود و حرفه ای در ایران انجام می شود. مدرسه ی میگون در رودبار قصران یکی از معروف ترین مدرسه های یخ نوردی ایران است. در یخ نوردی، ورزشکاران با تجهیزات خاصی از آبشارهای یخ زده، صخره‌های یخی و تکه‌های عظیم یخ بالا می‌روند. این ورزش نیازمند داشتن بدنی قوی و آشنا بودن با تکنیک‌های مخصوص است. هر چند یخ‌نوردی ورزش پرهزینه‌ای است اما علاقه‌مندان به این رشته هرسال با بی‌صبری تمام انتظار رسیدن فصل سرما و یخ زدن آبشارها را می‌کشند.

بیل سواری در برف

شاید در نگاه اول اسم این ورزش و تفریح زمستانی کمی عجیب و خنده دار بنظر برسد. اما بیل سواری در سراسر جهان طرفدارانی دارد. هرچند بخاطر ریسک بالا در مسابقات زمستانی بین المللی جایی ندارد. برای اولین بار بیل سواری در برف یا شاول ریسینگ در سال ۱۹۹۷ به شهرت رسید. ابتدا کارکنان پیست های اسکی برای سریع‌تر رسیدن به پایین پیست سوار بیل‌های برف‌روبی خود می‌شدند. این افراد بر روی قسمت فلزی بیل می‌نشستند و پاهای خود را در امتداد چوب آن به سمت جلو دراز می‌کردند و با حرکات بدن به بیل سرعت و جهت می‌دادند . سرعت بیل سواری می تواند تا ۱۱۸ کیلومتر بر ساعت بالا برود.

پاتیناژ

پاتیناژ یا اسکیت روی برف، شاید یکی از زیبا ترین و رویایی ترین تفریحات زمستانی باشد. لذت انجام حرکات نمایشی بر روی یخ و طی کردن مسیری مشخص با سرعت زیاد در حالی که  روی تیغه‌ای فلزی و یخ قدم برمی‌دارید قطعاً لذت و هیجانی وصف‌نشدنی دارد. در سالهای اخیر نیز باشگاه های مخصوص این ورزش در کشورمان افتتاح شده اند.

کایت سواری در برف

کایت سواری در برف تلفیقی از پرواز و اسکی است که به کمک کایت، اسنوبورد یا چوب های اسکی انجام می شود. کایت سواری در برف یا اسنو کایتینگ در لیست ورزش های خطرناک قرار گرفته است و این روز های به صورت محدود در پیست های اسکی انجام می شود. شدت و جهت وزش باد کایت را بالا نگه می دارد و درگیر بودن دست ها برای کنترل کایت اسکی معمولی را به چالشی پر هیجان تبدیل می کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها