جنگل گیسوم

جنگل گیسوم

 

مناطق شمالی ایران به دلیل داشتن آب و هوایی مطلوب ،سواحل زیبا و طبیعتی سرسبز و باصفا یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری برای مسافران و طبیعت دوستان به شمار می‌رود . استان گیلان با داشتن جاذبه‌های طبیعی بسیار سالانه میزبان مسافران زیادی است که برای تفریح و گشت و گذار به این منطقه میروند. یکی از این جاذبه‌های طبیعی جنگل گیسوم نام دارد .  این جنگل علاوه بر همه ی جذابیت‌ هایی که یک منطقه جنگلی باید داشته باشد؛به خاطر داشتن ساحلی فوق العاده و زیبا محبوبیت زیادی پیدا کرده است . در این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا قصد داریم به معرفی جنگل گیسوم بپردازیم تا اگر تا به حال به این منطقه دیدنی نرفته اید در سفر بعدیتان به شمال به هیچ عنوان بازدید از آن را از دست ندهید .

 

جنگل گیسوم کجاست؟

 

جنگل گیسوم با ۸۰ هکتار وسعت در ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا و ۱۵ کیلومتری تالش واقع شده است . این منطقه از جاهای دیدنی اسالم در استان گیلان به شمار می‌رود . فاصله آن با جاده اسالم به خلخال ۱۰ کیلومتر است و یکی از مهم‌ترین جنگل‌های شمالی کشور محسوب میشود .  نام این جنگل از روستایی با همین عنوان که در آن منطقه وجود دارد گرفته شده . برای رفتن به جنگل گیسوم باید از مسیر رشت به آستارا حدود ۲۳ کیلومتر بعد از گذر از تونل وارد این منطقه شوید .

 

معرفی جنگل گیسوم

 

علت شهرت شهرت و محبوبیت این جنگل در این است که شما در آن می‌توانید علاوه بر تماشای زیبایی‌های جنگل و یک پارک جنگلی به تماشای دریای خزر از ساحلی زیبا بپردازید .

ساحل گیسوم یکی از زیباترین سواحل شمال ایران به شمار می‌رود که در آن جنگل و دریا در فاصله بسیار کمی از یکدیگر وجود دارند . جاده‌ای که از میان جنگل عبور می‌کند چشم اندازی بسیار تماشایی و کارت پستالی به مسافران در این منطقه هدیه می‌کند . به این گونه که در دو طرف درختان انبوه و سرسبز است و در مقابل آبی بیکران دریا به چشم می‌خورد . ساحل گیسوم شنی است و برای تفریح بسیار مناسب و مطلوب است .

 

 

روستای گیسوم یکی دیگر از دیدنی‌هایی است که در این منطقه میتوانید از آن بازدید کنید . این روستای خوش آب و هوا و با صفا امکان تجربه ی گذراندن یک شب در محیطی روستایی و در خانه‌های قدیمی را به گردشگران می‌دهد .

 

پوشش گیاهی و جانوری

در این منطقه از گیلان پیش از ۷۵ گونه گیاهی و چندین گونه جانوری زیست می‌کند . با توجه به خاک حاصلخیز شمال کشور این تنوع گیاهی در قسمت‌های دیگر هم وجود دارند .

بز کوهی، خرگوش، قرقاول، از جمله حیواناتی است که می‌توانید در این جنگل از نزدیک ببینید . علاوه بر این‌ها حیوانات وحشی دیگری مانند :گرگ، خرس، پلنگ و … هم در این جنگل وجود دارند.

امکانات و تفریحات جنگل گیسوم

 

با توجه به محبوبیت این جنگل و ساحل آن امکانات زیادی در آن برای رفاه مسافران در نظر گرفته شده است . از جمله این امکانات می‌توان به: پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، رستوران ،بوفه ، آلاچیق ،نانوایی و … اشاره کرد .

 

 

هرچند در فصل‌های پر گردشگر آلاچیق ها به سرعت پر شده و این منطقه تقریباً شلوغ و پر مسافر میشود . علاوه بر امکانات ، تفریحات زیادی نیز در این منطقه وجود دارد که آن را به یک جاذبه طبیعی و تفریحی جذاب تبدیل کرده است .از جمله این تفریحات می‌توان به: قایق سواری، آفرود سواری، پاراگلایدر، ترامپولین، اسب سواری، شاتل سواری ،دوچرخه سواری ،پاراسل سواری و … اشاره کرد .

به علاوه داشتن محیطی دیدنی و تماشایی و طبیعتی چشم نواز باعث شده ؛ جنگل گیسوم و ساحل آن به یک لوکیشن بسیار جذاب برای عکاسی و گرفتن عکس‌های زیبای خانوادگی و هنری تبدیل شود .

 

دیدنی‌های اطراف جنگل گیسوم

 

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم شمال ایران و استان گیلان پر است از جاذبه‌های دیدنی و تماشایی .اطراف این جنگل هم جاهای دیدنی بسیار زیادی وجود دارد .که در سفر به این منطقه می‌توانید از آنها بازدید کنید .

از جمله آنها می‌توان به : قلعه رودخان، جاده اسالم به خلخال، چمخاله ،ماسوله ،خانه میرزا کوچک خان، ییلاق سوباتان، غار گنج خانه ، دریاچه سراگاه ،پارک جنگلی سیاهداران، آبشار ویسادار و … اشاره کرد .

 

جنگل گیسوم در فصل‌های مختلف

بهار

همانطور که حتماً خودتان هم حدس می‌زنید بهار بهترین فصل سفر به این جنگل است . هوا در این زمان بسیار دل انگیز و با صفاست و تصویر مه آلود از درخت‌های جنگل و جاده‌های اطراف بسیار به یاد ماندنی و تماشایی است . به خصوص در اردیبهشت ماه که این منطقه حقیقتاً تبدیل به بهشتی بر روی زمین می‌شود . سکوت و آرامش این جنگل در فصل بهار کم نظیر است .

تابستان

تابستان سرسبزی جنگل گیسوم به اوج می‌رسد . اگرچه به طور کلی آب و هوای شمال در فصل تابستان شرجی است اما به دلیل درختان انبوه و اکوسیستم منطقه ؛ هوا در جنگل گیسوم خنک‌تر از سایر نقاط شمال است . اما قاعدتاً جمعیت و تعدد مسافران هم در این فصل به اوج می‌رسد .

پاییز

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که عاشق پادشاه فصل‌ها، پاییز می‌باشند به هیچ عنوان سفر به جنگل گیسوم در این فصل را از دست ندهید. جشنواره رنگ‌ها در محیطی جنگلی با قابی رو به آبی دریا ،همراه با بوی نم باران؛ این منطقه را برای طبیعت دوستان همه چیز تمام می‌کند . اگرچه در این فصل کمی هوا سرد می‌شود اما لذت بردن از این همه زیبایی در جنگلی که حالا دیگر خلوت‌تر از تابستان و بهار است به این سرما می‌ارزد .

 

زمستان

زمستان ها در این منطقه بسیار سرد می‌شود . بنابراین جاده و جنگل گیسوم در خلوت‌ترین حالت خود خواهد بود . همچنین خطر حیوانات وحشی که به علت سرما غذای کمتری گیرشان آمده امنیت کمپ زدن در جنگل را در این فصل پایین می‌آورد . اما خب تماشای درختان سفیدپوش شده و یک دست در این فصل خالی از لطف نیست .

اقامت در جنگل گیسو

در اطراف جنگل گیسوم اقامتگاه‌ها و هتل‌های متنوعی برای مسافران ساخته شده .  اما اگر اهل کمپ زدن و اقامت در دل طبیعت هستید منطقه‌ای در جنگل گیسوم در نظر گرفته شده که می‌توانید در آنجا چادر زده و یک شب دل انگیز و رویایی را در دل این جنگل جذاب تجربه کنید . همچنین می توانید به روستای گیسوم رفته و یکی از خانه‌های این روستا را برای اقامت اجاره کنید .

 

مطالب مرتبط در مجله گردشگری بلیط اینجا:

بهترین مکان‌ها برای سفر به گیلان

جاهای دیدنی گیلان

بهترین سوغاتی‌های گیلان

زیباترین سواحل شمال ایران

جنگل‌های شمال ایران را ببینید

و…

 

 

 

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها