پیش فروش بلیط قطار خرداد 1401

پیش فروش بلیط قطار خرداد ۱۴۰۱

پیش فروش بلیط قطار خرداد ۱۴۰۱ – با توجه به کاهش حداکثری شیوع ویرس کرونا بنا بر ابلاغیه و دستور العمل های بهداشتی صادر شده از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پذیرش کوپه ها در هر قطار به روال سابق بازگشته و زین پس تمامی قطارها با فراهم نمودن شرایط لازم آماده برای تکمیل ظرفیت کوپه های موجود در قطار میباشند و در راستای قوانین این دستورالعمل آغاز به فروش می نمایند.

مطابق با این اطلاعیه، پیش فروش بلیط قطارهای مسافری از ابتدا تا آخر خرداد ماه ۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ اردیبهشت ماه برای بازه زمانی یکم تا ۳۰ خرداد ماه سال جاری در روز دوشنبه به تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز به کار خواهند نمود.

توجه داشته باشید بر مبنای گزارش این شرکت، کلیه مسیرها به جز تهران-مشهد، تهران-طبس و تهران-خواف و در کلیه مسیرهای بالعکس موارد ذکر شده، در تمامی سایت های مجاز فروش بلیط اینترنتی، مراجع حضوری و آژانس های گردشگری، در تاریخ ذکر شده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ساعت ۸ صبح) آماده ارائه خدمات پیش فروش بلیط قطارهای مسافری خواهند بود.

از این رو همانند دوره‌ی پیش از آغاز قرنطینه کرونا، قطارهای چهار تخته با چهار مسافر تکمیل ظرفیت خواهند شد و قطارهای ۶ تخته نیز به همین صورت با پذیرش ۶ نفر مسافر گیری می شود. در صورتی که مسافر تمایل داشته باشد امکان رزرو کوپه به صورت دربست فراهم میباشد اما باید توجه داشت که این شیوه مستلزم پرداخت هزینه مازاد به صورت کسر کوپه برای جاهای خالی میباشد و مسافر برای این منظور باید از گزینه کسر کوپه و دربست کردن کوپه استفاده نماید.

سایت ها و مراکز مجاز فروش حضوری بلیط قطار در مورد تمامی مسیرهای تهران-مشهد، تهران-طبس و تهران-خواف و بالعکس همچنین در ساعت ۱۲ روز دوشنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ پیش فروش بلیط قطار از تمامی شرکت های ریلی تحت نظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران (قطار فدک – قطار رجا – قطار سفیر – جوپار – بن ریل و…) را آغاز خواهند کرد.

توجه: ۱- برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال، بلیط نیم بها صادر می شود و خانواده هایی که مایل هستند می توانند برای فرزند نوزاد تا ۲ سال خود، جهت دربست کردن کو‌په خود، برای آن ها بلیط نیم بها تهیه کنند و از تخفیف آن برای دربست کردن کوپه استفاده نمایند.

۲- استرداد هر بلیط با شماره سریال و ردیف مربوط به هر صندلی انجام می شود. بدیهی است که همانند دوران کرونا با استرداد یک صندلی کل کوپه استرداد نمی شود.

۳- مسافران عزیزی که از سهمیه شاهد (شامل پدر، مادر، همسر و فرزند شهید) بهره مند هستند، می توانند با ارائه کارت شناسایی الکترونیک جدید، از بلیط نیم بهای قطار استفاده کنند.
همچنین برای جانبازان عزیز (از ۲۵ درصد جانبازی به بالا) با ارائه کارت شناسایی، بلیط آن ها به صورت نیم‌بها محاسبه شده و ایشان نیز از تخفیف بهره مند خواهند شد .
این مسافران گرامی(جانبازان و خانواده شهدا) فقط بصورت حضوری، از مراکز فروش بلیط قطار اعلام شده، می توانند بلیط خود را خریداری نمایند .

بلیط نیم بها برای همراه جانباز فقط در صورتی که جانباز، بالای ۷۰ درصد بوده و شخص همراه، کارت خانواده جانباز داشته باشد، صادر می شود.
لازم به ذکر است که این تخفیف فقط شامل یک نفر از اعضای خانواده جانباز می شود.


متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ضوابط و شرایط پیش فروش ها به صورت شبانه روزی با سامانه اطلاع رسانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس حاصل کند و یا به پایگاه اینترنتی این شرکت به آدرس www.rai.ir مراجعه نمایند.


همچنین کارشناسان آژانس گردشگری انوار راه توس (بلیط اینجا) آماده ارائه خدمات و اطلاعات در رابطه با شرایط پیش فروش بلیط قطارهای مسافری بهار ۱۴۰۱ و راهنمایی مسافران جهت خرید بلیط قطار می باشند.
راه های ارتباطی:

Rahetoos.ir
Ctp724.ir
پشتیبانی قطار : واتساپ:۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶ – تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

پیش فروش بلیط قطار - پیش فروش بلیط قطار خرداد 1401 - پیش فروش بلیط قطار رجا - پیش فروش بلیط قطار فدک

پیش فروش بلیط قطار بهار ۱۴۰۱

پیش فروش بلیط قطار رجا

پیش فروش بلیط قطار فدک

4.9 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن
محسن
1 سال قبل

سلام اصلاح شود فروش قطارهای مشهد در ساعت ۱۲ خواهد بود.