همدان

جاهای دیدنی همدان در تور همدان

همدان قدیمی ترین شهر ایران، اولین پایتخت پادشاهی مادها و از کهن ترین شهرهای جهان به شمار می رود. این شهر مرکز استان همدان می باشد و در غرب ایران قرار گرفته است. مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۵ این شهر را پایتخت تاریخ و تمدن ایران نامید که نشانگر وجود آثار تاریخی و جاهای دیدنی همدان است؛ همدان هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است. شما می توانید در مجله گردشگری بلیط اینجا با چند نمونه از این آثار آشنا شوید. برای خرید بلیط هواپیما همدان و یا خرید بلیط قطار همدان به وبسایت بلیط اینجا مراجعه کنید.

غار علیصدر

غار علیصدر یکی از بزرگ ترین غارهای آبی ایران و جهان است که می توان لذت قایقرانی را نیز در آن تجربه کرد. این غار در ۷۵ کیلومتری شمال غربی شهر همدان، در شهر کبودرآهنگ و در نزدیکی روستای علیصدر قرار دارد. ارتفاع این غار از سطح دریا حدود ۲۱۸۰ متر می باشد اما به دلیل کشف نشدن تمام زوایا و گوشه های این غار، هنوزکسی از طول و عمق آن آگاهی ندارد. در گذشته نیز عجیب ترین غار های ایران را معرفی کردیم.

جاهای دیدنی همدان

به دلیل تفاوت زیاد دمای بیرون و داخل غار و خنک بودن هوای درون آن، غار علیصدر یکی از جاذبه های جذاب برای گردش در فصل گرم تابستان محسوب می شود. غار علیصدر تشکیل شده از دهلیزها، دالان ها و تالارهای پیچ در پیچ و همچنین دریاچه بزرگی در میانه آن است که بخش عظیمی از غار را به یکدیگر متصل کرده و شما برای تماشای قسمت های مختلف آن باید از قایق استفاده کنید. اینگونه است که شما قادر به تماشای مناظر خارق العاده زمین شناسی و پی بردن به معجزه طبیعت خواهید بود.

رزرو هتل های همدان در بلیط اینجا

آرامگاه بابا طاهر

بابا طاهر از شعرای مشهور ایران است. آرامگاه وی بالای تپه ای درشمال غربی شهر همدان واقع شده و در یک میدان مستطیل شکل سرسبز و زیبا قرار گرفته و دارای گنبدی فیروزه ای رنگ، به شکل منشور و قاعده ای هشت ضلعی است. سقف آن نیز با زیبایی خاصی کاشی کاری شده است.

جاهای دیدنی همدان

مساحت زیربنای این ارامگاه و باغ اطراف آن به ۸۹۵۶ مترمربع می رسد که در داخل فضای آرامگاه ۲۴ دوبیتی از این شاعر روی سنگ های مرمرین حکاکی و نصب شده است و جلوه ای بسیار زیبا به فضا بخشیده است؛ و همچنین لوح برنجی در داخل آرامگاه وجود دارد که یکی از آن ها شامل اسامی هیئت موسس انجمن آثار ملی در زمان تاسیس آرامگاه می باشد و دیگری نام افرادی از جمله: محمدابن عبدالعزیز از ادیبان قرن ۳ هجری، ابوالفتح اسعد از فقیهان قرن ۶ و …است که  در کنار بابا طاهر دفن شده اند. بنای آرامگاه باباطاهر، چندین بار تخریب و بازسازی شده است و هم اکنون، تلفیقی از معماری عصر جدید و معماری قرن های هفتم و هشتم هجری به شمار می رود.

گنج نامه و آبشار گنج نامه

یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران و جاهای دیدنی همدان ، گنج نامه همدان است.این مکان علاوه بر داشتن طبیعتی منحصر به فرد و آب و هوای خوب، آثار به جا مانده از دوران هخامنشی را به نمایش گذاشته و تفریحات زیادی برای گردشگران آماده کرده است؛ به همین دلیل از اهمیت بسیاری برخوردار است. گنج نامه در ۵ کیلومتری جنوب غربی همدان، در دامنه کوه الوند واقع شده که پر از دره های سرسبز و چشمه و چمن زار است. گنج نامه تله کابین نیز دارد که دسترسی و تماشای دشت ها و مناظر دیدنی و چشم نواز را برای شما آسان ترمی کند.

گنج نامه

آبشار جاذبه ی نهفته در گنج نامه است که از چشمه سارها و کوه های الوند سرچشمه می گیرد و در رودخانه ای پایین آبشار می ریزد. این آبشار بیست و یکمین اثر طبیعی ملی است که توسط  سازمان میراث فرهنگی در ۱۵ دی ۱۳۸۷، در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت. شما می توانید در کنار منظره و طراوت آبشارگنج نامه، لحظات به یاد ماندنی را سپری کنید.

هگمتانه

هگمتانه شهری تاریخی است که در مرکز شهر همدان قرار گرفته است. این شهر به دلیل قرار گیری روی تپه ای گسترده به تپه هگمتان نیز معروف است و حدود ۳۰۰۰ سال پیش تاسیس شده و از آثار ارزشمند و مهم ایران کهن به شمار می رود. در حفاری های انجام شده در شهر هگمتانه، آثار تاریخی و مهمی کشف شده که از بین آن ها لوح های طلا که بر روی آن نوشته هایی با خط میخی حکاکی شده از اهمیت خاصی برخوردار است. شما با سفر به این شهر، علاوه بر تماشای آثار تاریخی آن از نزدیک ، تجربه های بسیاری کسب خواهید کرد.

هگمتانه

برای تماشای این جاهای دیدنی همدان و ثبت نام تور همدان به رزرو تور بلیط اینجا مراجعه کنید یا با ما تماس بگیرید.

خدمات بلیط اینجا ( شرکت انوار راه توس )
اخذ مستقیم بلیط پرواز داخلی و خارجی
اخد مستیقم بلیط قطار داخلی و خارجی
اخذ بلیط مستقیم بلیط اتوبوس داخلی و خارجی
رزو اتوبوس دربستی
رزو خدرو شخصی
بیمه مسافرتی داخلی و خارجی
رزو هتل های داخلی و خارجی
رزو تور کامل داخلی و خارجی
اخذ ویزا خارجی تمام نقاط دنیا
رزرو و خدمات گردشگری (بلیط خدمات گردشگری مانند کشتی تفریحی داخلی و خارجی )
خدمات گردشگری سلامت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فتحی
فتحی
3 سال قبل

ممنون که جاذبه های همدان رو معرفی میکنید ما هم یک مرکزی راه انداختیم که هم جاذبه های همدان رو معرفی کردیم و هم به مسافرین و گردشگرایی که به همدان میان خدمات اسکان و اجاره سوئیت روزانه ارائه میدیم خواستم از مطالب خوبتون تشکر کنم و اینکه بگم با اجازتون قسمتی از مطالب شما جهت درج در وبسایتمون به آدرس
https://siutehamedan.ir
کپی شد
ممنون میشیم تایید بفرمایید

علی رضا
علی رضا
4 سال قبل

من همدانی هستم واقعا این شهر تاریخی و عالیه

مهسا
مهسا
4 سال قبل

همدان خیلی خوبه حتما تور بزارین