بازارهای نزدیک حرم مشهد

بازارهای ارزان نزدیک حرم امام رضا (ع) مشهد

بازارهای ارزان نزدیک حرم مشهد _ عنوان پایتخت معنوی ایران، متعلق به شهری است که همچون نگینی در قلب این کشور میدرخشد و هرسال موجی از عاشقان اهل بیت را به سمت خود ‌میکشاند. اما علت شهرت شهر مشهد تنها به دلیل حضور بارگاه مطهر امام رضا(ع) نیست بلکه این شهر در حوزه سیاحتی و گردشگری نیز نقش پررنگی دارد.

زائران و مسافران داخلی و خارجی که از سراسر دنیا به زیارت امام رضا(ع) مشرف میشوند میتوانند ضمن بهره بردن از حضور در جوار این امام رئوف از بازدید از سایر جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری شهر مشهد نیز لذت ببرند.

و اما یک بخش دیگر از سفر که بی تردید یکی از لذت بخش ترین قسمت های هر سفری است، پاساژ گردی و خرید سوغاتی میباشد.

در این بخش از مطالب مجله گردشگری “بلیط اینجا” قصد داریم تا لیستی از بازارهای نزدیک حرم امام رضا(ع) در مشهد را به شما همراهان عزیز معرفی کنیم تا در سفر به شهر مشهد با خیال راحت و داشتن اطلاعات کافی از خیابان های اطراف حرم و بازارهای نزدیک به هتلتان، سفری دلنشین را تجربه کنید.

اگر قصد سفر به مشهد مقدس و ثبت نام تور مشهد در پاییز ۱۴۰۱ را دارید با متخصصین و مشاوران حرفه ای “بلیط اینجا” در ارتباط باشید.

تور داخلی: ۰۹۹۳۴۳۹۳۸۷۷ – ۰۹۳۹۳۱۱۹۰۳۶

آژانس گردشگری انوار راه توس (بلیط اینجا): ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

شماره همراه پشتیبانی پرواز :  ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶

پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶

هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶

بازارهای ارزان نزدیک حرم مشهد

“بازارهای نزدیک حرم امام رضا(ع) در مشهد”

نمیتوان این موضوع را انکار کرد که از جذابترین بخش های هر سفری و به ویژه سفر های زیارتی، خرید سوغاتی است.
از آنجایی که شهر مشهد از شهرهای بزرگ و مطرح کشور است، از امکانات رفاهی و خدماتی بسیاری نیز برخوردار است.

مراکز خرید بزرگ و کوچک زیادی به صورت متعدد در تمام خیابان های این شهر وجود دارد که اگر تمام زمان سفر خود را به آن اختصاص دهید بازهم با کمبود وقت مواجه خواهید شد و موفق به بازدید از تمام مراکز خرید شهر مشهد نخواهید شد.

بنابراین بهتر است به مراکز خرید نزدیک حرم که نسبت به سایر مجتمع های تجاری، فاصله کوتاه تری تا هتلتان دارند بسنده کنید تا ضمن زیارت حرم مطهر و بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی و تفریح در شهر، بتوانید از مراکز خرید نیز دیدن کنید.

تعدادی از معروف ترین بازارهای اطراف هتل ‌های نزدیک حرم به اختصار شامل موارد زیر میباشند:
بازار عباس قلی خان مشهد
بازار بزرگ مرکزی مشهد
بازار رضا مشهد
بازار جنت مشهد
بازار غدیر مشهد

-بازار رضای مشهد از شناخته شده ترین بازارهای نزدیک حرم در مشهد:

بازار رضای مشهد از آن دسته بازارهایی است که تمام زائرین نام آن را حتی شده برای یک بار شنیده و یا از مقابل آن گذر کرده اند؛ نمیتوان به مشهد سفر کرد و از این بازار قدیمی دیدن نکرد.

بازار رضا از بازارهای معروف نزدیک حرم در مشهد است که دارای دو درب اصلی میباشد که یکی از درب های آن به میدان ۱۷ شهریور باز میشود و در واقع شما را به یکی از خیابان های معروف مشهد متصل میکند.

در بازار رضای مشهد میتوان طیف گسترده ای از کالا ها را مشاهده کرد؛ از انواع زیورآلات، مهر، سجاده، زعفران، نبات، ادویه گرفته تا هر آنچه که در لیست سوغات مشهد بگنجد را میتوان در این مرکز خرید پیدا کرد.
بازار رضا واقع در ضلع جنوب شرقی میدان بیت المقدس یا همان فلکه آب میباشد.

بازاهای نزدیک حرم مشهد

-بازار عباس قلی خان مشهد از قدیمی ترین بازارهای محلی نزدیک حرم در مشهد:

از دیگر بازارهای معروف نزدیک حرم در مشهد بازار عباس قلی خان است. فاصله کوتاه این بازار تا حرم به قدری است که اگر هتلی که در آن اقامت دارید اطراف حرم مطهر باشد، میتوانید به صورت پیاده خود را به بازار عباس قلی خان برسانید.

از جذابیت های این بازار این است که شما در واقع از قدیمی ترین بازار نزدیک حرم امام رضا (ع) دیدن خواهید کرد.
مالکیت این بازار به یکی از اشراف زادگان مشهدی بازمیگردد که بالغ بر ۴۰۰ سال از زمانی که بانی این بازار اقدام به ساخت آن کرد میگذرد.

البته با وجود قدمت بالایی که این بازار دارد، امروزه بسیاری از مغازه های آن بازسازی شده اند اما با این حال،همان حال و هوای قدیمی شان را حفظ کرده اند.
اغلب مغازه های این بازار، شامل فروشگاه های عرضه پوشاک، زیورآلات، خوراکی و سوغاتی هستند.

مراکز خرید نزدیک حرم مشهد

-بازار بزرگ مرکزی مشهد:

بازار بزرگ مرکزی مشهد با داشتن چهار طبقه مجزا در سال ۱۳۷۷ تاسیس شد. این بازار دارای دو فاز میباشد که فاز یک آن، مکانی مناسب جهت خرید سوغاتی است. وسعت این بازار به اندازه ای است که هر آنچه نیاز داشته باشید میتوانید در مغازه های این مجتمع بیابید.

در فهرست وسایل و محصولاتی که در این بازار به فروش میرسند میتوان به مهر، جانماز، سجاده، زعفران، لوازم بهداشتی، انگشتر و فرش اشاره نمود که در واقع اصلی ترین محصولات این بازار هستند.
بازار مرکزی مشهد واقع در خیابان آیت الله بهجت و چهار راه شهدا میباشد.

بازار قدیم مشهد _ بازار بزرگ مرکزی مشهد

-بازار غدیر مشهد:

بازار دیگری که میخواهیم به شما معرفی کنیم بازار غدیر است که از جمله بازارهای اطراف حرم امام رضا (ع) در مشهد میباشد. فاصله این بازار تا حرم مطهر به اندازه ای کوتاه است که از صحن غدیر داخل حرم میتوانید به بازار دسترسی داشته باشید و علت نام گذاری این بازار به این نام نیز همین است.

از جمله علل شهرت و محبوبیت بازار غدیر میان زائران به جز نزدیکی این بازار به حرم و هتل های اطراف حرم، داشتن محصولات با کیفیت و متنوع و البته معتبر با قیمت های مناسب است.

از جمله کالاهایی که در مغازه های این بازار عرضه میشوند باید به سنگ‌ های زینتی، کفش، کیف، پوشاک، شال، خشکبار و سوغات معروف مشهد اشاره نمود.
بازار غدیر مشهد واقع در ابتدای خیابان شیرازی و ورودی صحن غدیر میباشد.

بازارهای نزدیک حرم مشهد _ بازار غدیر مشهد

-بازار جنت مشهد:

بازار جنت از آن دسته بازارهایی است که کیفیت محصولات و به خصوص پوشاک آن زبانزد مشهدی ها است و با خیابان های سنگ فرشی که ورود خودرو به آن ها ممنوع است برای مسافران و زائران خارجی جذابیت زیادی دارند.

بازار جنت مشهد به واسطه اینکه از یک سمت به باغ ملی و از طرف دیگر به حرم مطهر امام رضا (ع) نزدیک است، مورد توجه زائران و مسافران مشهدی میباشد.

مطمئن باشید با مراجعه به این بازار، دست خالی بازنمیگردید چراکه برای تمام سنین، پوشاک متنوعی عرضه میکند.
اگر هدف شما خرید کیف و کفش و پوشاک مجلسی است بدانید که بازار جنت مشهد، معدن این کالاها میباشد.
این بازار واقع در خیابان چمران و قبل از میدان سعدی میباشد.

بازارهای ارزران مشهد _ بازار جنت مشهد

“هتل ‌های نزدیک به حرم امام رضا (ع) در مشهد”

با وجود هتل ها و سوئیت های متعدد و مختلفی که در اطراف حرم امام رضا (ع) ساخته شده اند، همواره تعدادی از آنها مورد توجه زائران بوده و آمار قابل توجی از اقامت ها را به خود اختصاص میدهند.

هتل قصر طلایی مشهد
هتل درویشی مشهد
هتل الماس ۲ مشهد
هتل اطلس مشهد
هتل جواد مشهد
هتل اترک مشهد
جهت رزرو تور مشهد و اطلاع از دیگر تورهای داخلی و خارجی به وب سایت “بلیط اینجا” مراجعه نمایید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خرید بلیط هواپیما مشهد
2 ماه قبل

ممنون بخاطر مطلب خوب و کاملی که منتشر کردید.