مشهد

جاهای دیدنی مشهد و راهنمای سفر به مشهد

همه ما با شنیدن نام مشهد به یاد بارگاه ملکوتی امام رضا و زیارت آن می افتیم. شهر مشهد جاهای دیدنی و جاذبه های طبیعی زیادی برای بازدید دارد برای مثال در گذشته مسجد گوهرشاد و واقعه مسجد گوهرشاد را شرح داده ایم. هرسال حدود ۲۷ میلیون از هموطانمان و حدود ۲ میلیون گردشگر خارجی به شهر مشهد سفر می کنند. در تاریخ های خاص مانند ولادت امام رضا، اربعین، شب های قدر، عید نوروز و تعطیلات تابستانی شهر مشهد بیشترین مسافر و زائر را دارد. برای آشنایی با بهترین رستوران های مشهد می توانید به در این راهنمای سفر به مشهد با سوغات مشهد، اماکن دیدنی مشهد و اطلاعات کلی برای سفر به مشهد آشنا می شوید.

رزرو هتل در مشهد

برای رزرو هتل های مشهد می توانید از طریق وبسایت بلیط اینجا کلیه هتل های مشهد را با تخفیف ویژه بلیط اینجا رزرو کنید. همچنین می توانید با لوکس ترین هتل های مشهد در بلیط اینجا آشنا شوید. در گذشته نیز هتل درویشی مشهد را به عنوان مرتفع ترین هتل کشور معرفی کردیم. برای خرید بلیط هواپیما مشهد، بلیط چارتر مشهد، خرید بلیط هواپیما تهران مشهد و خرید بلیط قطار مشهد به بلیط اینجا مراجعه کنید.

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد

مشهد علاوه بر حرم مطهر و مکان های مقدس دارای تعداد زیادی جاذبه های تاریخی و جاذبه های گردشگری است.همچنین مکان های تفریحی زیادی مثل موج های آبی و پارک های آبی مشهد می تواند خاطرات خوبی برای شما رقم بزند. در ادامه تعدادی از این جاهای دیدنی مشهد را معرفی می کنیم.

جاهای دیدنی مشهد

مقبره فردوسی

آرامگاه فردوسی و شهر توس یکی از جاذبه های گردشگری ارزشمند مشهد است که آثار فردوسی هم جزو ارزشمندترین آثار ادبی ایران است. در شهر توس در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر مشهد واقع شده است که بازسازی و ساخت این بنای ارزشمند به دستور انجمن آثار ملی در سال ۱۳۴۳ آغاز شد و در سال ۱۳۴۷ به پایان رسید. این مکان با ۹۰۰ متر مساحت از سنگ و کاشی و ستون ساخته شده است که در آن از عناصر تزیینی هخامنشی در ستون ها و سرستون ها استفاده شده است و همچنین اشعاری از حکیم فردوسی در چهار ضلع آن نگاشته شده است.

مشهد

خانه تاریخی ملک

یک آثار تاریخی در شهر مشهد که در فهرست آثار ملی ایران در سال ۱۳۷۷ ثبت شده است. گذشته خانه تاریخی ملک بسیار وسیع بوده اما اکنون فقط بخش بیرونی آن به جا مانده است که دو طبقه دارد که طبقه بالایی آن دارای سقف مشبک و منبت کاری شده چوبی و شومینه گچبری زیبایی است . این بنا اکنون مرکز هنر های سنتی میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی است و حمام آن تنها حمامی است که در نمونه های تاریخی خصوص دوره خودش در شهر مشهد معرفی شده است. در سال ۱۳۸۵ به عنوان خانه توریست انتخاب شد و یکی از نمونه خانه های زیبای به جا مانده از دوران انتقال معماری در اواخر عصر قاجاریه محسوب میشود.

جاهای دیدنی مشهد

بهترین رستوران های مشهد کجا هستند؟

بند گلستان

مربوط به دوره تیموریاناست و در ۸ کیلومتری غرب مشهد  و در حدود ۴ کیلومتری طرقبه روی رودخانه ی گلستان واقع شده است. قدمت بند گلستان ۵۰۰ ساله است ولی همچنان سالم و پابرجاست و یکی از محل های توریستی مشهد محسوب میشود. اطراف این سد رستوران و قهوه خانه هایی وجود دارد و میتوان در دریاچه قایقرانی کرد. در مورد سازنده آن نظرات متفاوتی دارند، برخی فکر میکنند شاهرخ پسر تیمور گورکانی ساخته است و برخی از بناهای همسر شاهرخ، گوهر شادبیگم میدانند و بعضی هم به کنیز گوهرشاد نسبت داده اند.

مشهد

مجموعه کوهسنگی

بعد از پارک ملت دومین پارک بزرگ در مشهد است و در جنوب غربی این شهر مقدس قرار گرفته است و همچنین جزو جاذبه های مشهد است. مجموعه کوهسنگی از قدیمی ترین روستا های مشهد است و در حاشیه کوه های مرتفع ایجاد شده که یکی از محبوب ترین تفریحگاه های شهر مشهد محسوب میشود. شاه عباس که یکی از شاهان ایرانی بوده است در این منطقه تاج گذاری کرده است. ساختمان موزه بزرگ خراسان که الگو برداری آن از معماری کاخ کلات نادری اسن جلوه ی زیبایی به این مجموعه داده است همچنین این مجموعه تلفیقی از آب و سنگ و سرسبزی و نور است.

مشهد

مشهد مال و جهان مال ، جدید ترین مراکز خرید مشهد

دریاچه چشمه سبز

یکی از جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی محسوب میشود که در ۵۰ کیلومتری غرب مشهد در یکی از بلندترین نقاط رشته کوه بینالود واقع شده است. ارتفاع آن در ۲۵۰۰ متری سطح دریا جای گرفته و وسعت آن بسیار زیاد است همچنین از آب آن برای آبیاری باغ ها و زمین های کشاورزی اهالی این منطقه استفاده میشود.

مشهد

خدمات بلیط اینجا ( شرکت انوار راه توس )
اخذ مستقیم بلیط پرواز داخلی و خارجی
اخد مستیقم بلیط قطار داخلی و خارجی
اخذ بلیط مستقیم بلیط اتوبوس داخلی و خارجی
رزو اتوبوس دربستی
رزو خدرو شخصی
بیمه مسافرتی داخلی و خارجی
رزو هتل های داخلی و خارجی
رزو تور کامل داخلی و خارجی
اخذ ویزا خارجی تمام نقاط دنیا
رزرو و خدمات گردشگری (بلیط خدمات گردشگری مانند کشتی تفریحی داخلی و خارجی )
خدمات گردشگری سلامت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیده فاطمه
سیده فاطمه
4 سال قبل

دلم هوای امام رضا و مشهد و کرده

زهره
زهره
4 سال قبل

بند گلستان مثل قدیما نیست

احمدی
احمدی
4 سال قبل

من با اینکه مشهدیم ولی تا حالا دریاچه چشمه سبز و ندیدم

سامان
سامان
4 سال قبل

من که هرموقع اومدم مشهد رفتم کوهسنگی