تور مشهد 1401 - دیدنی های تور مشهد - جاذبه های گردشگری مشهد

جاهای دیدنی مشهد ۱۴۰۱ | تور مشهد ۱۴۰۱

جاهای دیدنی مشهد – اگر مقصد شما برای سفر، مشهد (شهری که به پایتخت معنوی کشور شهره است) می باشد پس تا انتهای این سری از مطالب همراه “مجله گردشگری بلیط اینجا” باشید.
شاید با خود فکر کنید که مشهد به جز جنبه‌ ی زیارتی‌اش، جنبه‌های گردشی و سیاحتی جذابی ندارد، ولی خواندن این مطلب به شما در عوض شدن نگاهتان به این شهر، کمک خواهد کرد.
با ما همراه باشید تا به پاسخ سؤالات خود برسید.

جهت اطلاع از شرایط و قیمت تور هوایی مشهد و تور زمینی مشهد با کارشناسان بلیط اینجا در ارتباط باشید.

  • پشتیبانی پرواز :۳۲۲۳۳۰۰۰ – ۰۵۱
  • پشتیبانی قطار :۳۲۲۳۳۰۰۰ – ۰۵۱

جاذبه های گردشگری مشهد

بیشتر افراد و زائران مشهدی با چند مکان گردشگری معروف در مشهد آشنا هستند، مکانهایی همچون آرامگاه فردوسی که مقبره استاد شجریان و شاعر معاصر، مهدی اخوان ثالت، هم در آن واقع شده است یا پارک های معروف مشهد همچون پارک وکیل آباد و پارک کوهسنگی و… یا حتی پارک های های آبی هیجان انگیزی که در این شهر وجود دارد.

هدف بلیط اینجا از نگارش این مطلب این است که مکان های کمتر شناخته شده این شهر را که ارزش دیدن دارند به شما معرفی کند.

“آرامگاه نادر شاه افشار”

آرامگاه نادرشاه افشار - باغ نادری مشهد - تور مشهد 1401


آرامگاه نادری منسوب به نادر شاه افشار (واقع در خیابان شیرازی، ضلع شمال غربی چهارراه شهدا)، یکی از اماکن تاریخی واقع شده در شهر مشهد است که به موزه نادری هم معروف است و معماری جذابی دارد.
در موزه نادری، جنگ افزارهایی که سلسله افشاریان در جنگ، استفاده میکردند برای مردم به نمایش گذاشته شده است.
همچنین وسایل سوارکاری مانند زین و برگ از دوره افشاریه تا قاجاریه و چند نمونه از نسخ خطی و اشیایی که از دوره صفویه تا به حال اهدا شده است در این موزه وجود دارد.
در محوطه آرامگاه نادر، آرامگاه محمد تقی خان پسیان، سردارخراسان نیز قرار دارد.
شما همه روزه ازساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر می توانید از آرامگاه نادرشاه افشار بازدید کنید.

نکته خوبی که در مورد این جاذبه گردشگری وجود دارد مسافت اندکی است که بین حرم امام رضا و آرامگاه نادر افشار وجود دارد طوری که شما حتی پیاده نیز می توانید از آن دیدن کنید.

“خانه داروغه مشهد”

خانه داروغه مشهد - دیدنی های مشهد - اماکن تاریخی مشهد


میخواهیم مکانی را به شما معرفی کنیم که وقتی در آن قدم می گذارید احساس کنید در دل تاریخ قدم گذاشته و در زمان سفر میکنید؛ خانه‌ای متعلق به دوره قاجار، منسوب به خانه‌ ی داروغه.
خانه داروغه در خیابان نواب صفوی و در راسته حوزه مسگران در کوچه داروغه قرار دارد.
معماری این خانه، بسیار زیباست و میتوانید نشانه هایی از معماری روسی را در طراحی این خانه ببینید. نکته جالب در رابطه با این مکان تاریخی این است که خانه داروغه، اولین خانه در شهر مشهد است که در آن حمام خصوصی ساخته شده است.
زیباییِ ایوان های ستون‌دار، تزئینات باشکوه، حوض آبی و خوش رنگی که در میان حیاط واقع شده، موجب آن می شود که شما از بازدید این خانه، به وجد بیایید.
شما همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر می توانید از این بنای تاریخی و بسیار زیبا دیدن کنید.

“خانه‌ی ملک”

خانه ملک مشهد - باغ وکیل آباد مشهد - دیدنی های تاریخی مشهد - جاذبه های گردشگری مشهد


خانه ملک، واقع در خیابان امام خمینی، متعلق به یکی از مرفه ترین تجار مشهدی (حاج حسین ملک) بوده است. اندرونی این بنا، محل زندگی حاج حسین ملک بوده که در گذر زمان تخریب شده اما بخش بیرونی آن همچنان پا برجاست.
معماری این خانه، تلفیقی از سبک اروپایی و سنتی می باشد.
پس از حفاری هایی که در این بنا انجام شد متوجه یک حمام خصوصی در این بنا شدند؛ حمامی با مساحت ۱۲۷ متر که شامل گرمخانه،سرویس بهداشتی،نمازخانه و آتشدان بوده است.
اگر قصد خرید اشیا و تابلوهای زینتی و سنتی بسیار زیبا را دارید خبر خوب این است که در طبقه دوم خانه ملک، گالری هنری وجود دارد و شما همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر به صورت رایگان می توانید از این مکان جذاب دیدن کنید.

“منطقه تفریحی توریستی چالیدره”


اگر دوست دارید آدرنالین خونتان بیشتر از همیشه بالابرود پیشنهاد ما به شما،استفاده از تفریحاتی است که در سد چالیدره برای شما فراهم شده است.سد چالیدره در طرقبه و کیلومتر ۲ جاده نغندر، واقع شده است.

چالیدره مشهد - تفریحات چالیدره مشهد - رزرو تفریحات چالیدره - چالیدره مشهد کجاست؟

“امکانات تفریحی چالیدره”

-ماهیگیری:
شاید اصلا فکرش را هم نمی کردید که به مشهد سفر کنید و بتوانید تجربه جذاب ماهیگیری را داشته باشید!
اما باید بگوییم که در چالیدره این امکان وجود دارد که شما ماهیگیری کنید!
امکانات ماهیگیری در این مجموعه فراهم شده است و هر زمانی که بخواهید می توانید این تجهیزات را چه در روز و چه در شب اجاره کنید.

غواصی:
برای اینکه طعم شیرین غواصی را خارج از استخرهای سرپوشیده، تجربه کنید حتما باید به جنوب کشور سفر کنید اما خبر خوبی که برای شما داریم این است که در دریاچه چالیدره، امکان غواصی نیز وجود دارد.

-قایق سواری:
آیا مایلید هر چقدر که خواستید‌ سوار بر قایق، پدال بزنید بدون اینکه محدودیت زمانی‌ داشته باشید؟
قایق های پدالی که در دریاچه چالیدره وجود دارند، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند البته دست شما برای انتخابِ انواع و اقسام قایق‌ها باز است زیرا قایق‌های مختلفی، اعم از پارویی، پدالی پلکسی، خانوادگی کابین دار و… برای اجاره شدن، وجود دارند.
اسکی شاتل و بنانا نیز از جمله تفریحات آبی هستند که در این مجموعه گردشگری تفریحی میتوانند تجربه‌های بسیار شگفت انگیزی را برای شما رقم بزنند.

-ترن کوهستان:
اگر به دنبال تفریحی غیر آبی و آرام در این مجموعه هستید ما به شما سوار شدن در ترن کوهستان را پیشنهاد میکنیم که در کمال آرامش به سمت بالا حرکت می کند و در عین حال که شما هیچ استرسی را تجربه نمیکنید لذت بسیار زیادی هم میبرید.

-تله سیژ:
می رسیم به هیجان انگیزترین تفریحی که در این منطقه وجود دارد، تله سیژ!
تله‌سیژ ها معمولاً در پیست های اسکی و پارک های منطقه ای وجود دارند و شبیه به تله‌کابین می باشند با این تفاوت که رو باز هستند و به همین دلیل، هیجان بسیار بیشتری را به فرد منتقل میکنند.
چنانچه ترس بسیار زیادی از ارتفاع دارید از پس این تفریح بر نمی‌آیید اما اگر قادر به کنترل ترس خود هستید، حتماً تله سیژ را تجربه کنید.
دلیل جذابیت بسیارزیاد این تفریح این است که میتوانید خود را بر فراز کوهستان ببینید و وقتی به زیر پای خود نگاه می کنید متوجه فاصله بسیار زیادی که از زمین گرفته اید بشوید و هم زمان رو به جلو حرکت کنید.

این تله سیژ در میانه‌‌ی راه، از دریاچه عبور می‌کند و تا این منظره را تجربه نکنید نمی توانید حدس بزنید که چقدر تماشای رنگ زیبای دریاچه از آن ارتفاع، شگفت انگیز و حیرت آور است.

-باغ گیاه شناسی:
این باغ بزرگ و بسیار زیبا، در بلوار جمهوری بین چهارراه مقدم و پل غدیر، قرار دارد.
این باغ ۲۵ هکتاری، آنقدر زیباست که می‌تواند توصیفاتی را که از بهشت شنیده‌اید برای شما تداعی کند.
آبشار زیبا، باغ صخره‌ای، المان های زیبای گلکاری و گلخانه های خوش آب و رنگ،زیبایی دوچندانی را به این نمایشگاه گیاه شناسی اضافه کرده است.
علاوه بر تمام زیبایی های بصری و عطر خوشی که به علت حضور گل ها در این فضا پیچیده است،
بازدید از باغ گیاه شناسی مشهد می تواند یک بازدید علمی نیز برای شما باشد زیرا این باغ گیاه شناسی کلکسیونی از انواع و اقسام گیاهان را در خود جای داده است.
اگر دلتان می خواهد به ماهی‌های سرخ رنگی که در حوضچه های باغ وجود دارد غذا بدهید این امکان برای شما وجود دارد که از همانجا خوراک مخصوص ماهی تهیه کنید و ماهی‌های بامزه و خوش اشتها را غافلگیر کنید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

تور مشهد خرداد ۱۴۰۱

تور مشهد تابستان ۱۴۰۱

نقشه جاهای دیدنی مشهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها