تور قزوین 1401 - جاذبه های گردشگری قزوین

تور قزوین ۱۴۰۱ + جاذبه های دیدنی قزوین

جاذبه های دیدنی قزوین – قزوین، یکی از آن شهرهایی است که حیف است سیاحت در آن را از دست بدهید. شهری که از لحاظ تعداد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی از نخستین رتبه ها بین تمام شهرهای ایران برخوردار است.
در این مطلب از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” می‌خواهیم شما را با جاذبه‌ های گردشگری قزوین زیبا آشنا کنیم.

شهر قزوین، در زمان حکومت ساسانیان، پنجاه و هفت سال پایتخت ایران بوده است و در دوره صفوی، به عنوان پایتخت برگزیده شده بود و به همین جهت است که شاهد پتانسیل های تاریخی بسیار غنی در آن می باشیم و البته از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری بسیار زیبایی برخوردار است که همه‌ی آنها، ارزش دیدن دارند؛ در این مطلب، این جاذبه‌ های دیدنی، به شما معرفی خواهند شد؛ پس باما همراه باشید.

“چهلستون قزوین”


آدرس: قزوین، میدان آزادی یا همان سبزه میدان، باغ صفوی.
درصد زیادی از شما تا اسم چهلستون را می‌شنوید یاد اصفهان می‌افتید؛ این در حالی است که کاخ چهلستون قزوین که به کلاه فرنگی قدیمی معروف است از چهلستون اصفهان هم قدیمی‌تر است.
این کاخ حدود ششصد سال پیش به دستور شاه طهمساب از سلسله صفویان، ساخته شده است؛ این عمارت به همراه سر در عالی‌قاپو، تنها باقی‌ مانده‌های سلسله صفویان در قزوین هستند.
این عمارت، به شکل ساختمانی هشت گوش و دو طبقه با مساحتی تقریبا پانصد متری، ساخته شده است. بالای این ساختمان با ستون های چوبی، استوار شده و از شکل بسیار دلنشینی برخوردار است.

باغ چهلستون قزوین - تور قزوین 1401


نقشه‌ ی این بنا توسط یک معمار ترک،کشیده شده و در هر طبقه، تالارها و اتاق های کوچکی وجود دارد.
شاید جالب باشد اگر بدانید که این عمارت از طریق راه های مخفیانه و زیر زمینی به بیرون، راه دارد و تعبیه این راه های خروج مخفیانه به این دلیل بوده است که اگر حمله‌ای از جانب دشمنان اتفاق افتاد و نیاز به خروج اضطراری درباریان بود، این امکان وجود داشته باشد.
از آنجایی که قزوین، خطه بسیاری از خوش‌نویسان ایرانی مطرح است؛‌ چند سالی است که این بنا تبدیل به موزه خوش‌نویسی شده است.
شما همه روزه میتوانید از این جاذبه دیدنی از ساعت ۹صبح تا ۵ عصر دیدن کنید.

“سعد السلطنته از زیباترین جاذبه های دیدنی قزوین”


آدرس: قزوین، خیابان امام قزوین، کنار مجموعه بازار قزوین و مسجد النبی.
کاروانسرای سعد السلطنته، بزرگ‌ترین کاروانسرای سر پوشیده‌ ی جهان است که در شهر قزوین واقع شده و قدمت آن به دوره قاجار و اواخر سلطنت ناصر الدین شاه برمیگردد. خوشبختانه این کاروانسرا، به خوبی حفظ شده است. شما در این کاروانسرا، هنر دست هنرمندان چیره دست دوره قاجار را به خوبی، میتوانید به تماشا بنشینید.
این کاروانسرا شش حیاط، سرا، تیمچه، چندین حمام، شترخان، چای خانه و مسجد را شامل میشود.
بر فراز کارونسرای سعد السلطنته، گنبدی بزرگ و کاشی‌‌ کاری شده قرار دارد و چهار طرف گنبد را نیم گنبدهایی نورگیر فرا گرفته‌اند که فضا را بزرگ‌تر نشان میدهند.

سعدالسلطنه قزوین کجاست؟ - تور قزوین و دیدنی های آن

این کاروانسرا، مرکزی برای جذب گردشگر با غرفه‌ هایی برای صنایع دستی و کافه و رستوران می‌ باشد و بسیاری معتقدند قدم زدن در این بازار، خرید کردن در آن، و چشیدن طعم غذاهای سنتی قزوین در رستوران های سعد السطنته و سر زدن به کافه‌ های بی‌نظیر این سرا، تجربه‌ای است که نباید از دست بدهید.

“کلیسای کانتور”


آدرس: قزوین، خیابان آیت ا… طالقانی، خیابان دارایی.
از جمله جاذبه های دیدنی قزوین باید نام کلیسای کانتور را آورد، کلیسایی که معروف به برج ناقوس و همچنین کلیسای روس میباشد و در اواخر سلطنت ناصر الدین شاه قاجار توسط یک شرکت روسی احداث شده است.
برخی معتقدند که کلیسای کانتور، قدیمی‌ترین و کوچک‌ترین و تنها کلیسای سرخ احداث شده در ایران است. نقشه‌ی معماری این کلیسا یک چند ضلعی نامنظم است و به این علت که با آجر قرمز لعابدار پوشیده شده است به آن کلیسای سرخ نیز می‌گویند؛ البته سالهاست که دیگر کسی در این کلیسا به عبادت نمی‌پردازد در حالی که زمانی پیروان مذهب ارتودکس، در این کلیسا به راز و نیاز، نیایش و ستایش پرودگار می‌ پرداختند اما امروزه حتی ناقوس کلیسا هم به صدا در نمی‌آید و امروزه این کلیسا، به بازارچه‌ای کوچک شامل صنایع دستی تبدیل شده است.

کلیسای کانتور قزوین - معروف ترین کلیساهای ایران - کلیسای کانتور کجاست؟

با سفر به قزوین و بازدید از کلیسای کانتور هم میتوانید از این آثار زیبا دیدن کنید و هم میتوانید دست‌پر از این کلیسا خارج شوید.
شما همه روزه از نه صبح تا هشت شب، میتوانید از این کلیسا به صورت رایگان دیدن کنید.

“تکیه‌ی امینی‌ها معروف ترین جاذبه ی دیدنی قزوین”


تکیه‌ ی امینی‌ ها، ها نیز از دیگر جاذبه های دیدنی قزوین به شمار میرد که اتفاقا یکی از خانه‌ های اعیانی قزوین میباشد که در حال حاضر فعال است و تحت عنوان حسینیه از آن استفاده میشود.

تور قزوین - دیدنی های قزوین کجاست؟ - مهمترین جاذبه های گردشگری قزوین

وقتی به این خانه‌ی قدیمی، پا می‌گذارید احساس میکنید به قلب تاریخ سفر کرده‌اید؛ حیاطی خوش‌آب و رنگ، قالی‌های زیبا و نفیس، آیینه‌کاری‌های کم‌ نظیر و معنویت و حس و حال خوبی که در این فضا وجود دارد حس و حال بسیار دلنشینی را برای شما فراهم می‌کند و پیشنهاد میدهیم که بازدید از این جاذبه دیدنی را از دست ندهید.
امیدواریم از این تور مجازی لذت برده باشید…

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی


پیشنهاد بلیط اینجا:


تور قزوین

تور تهران

تور مشهد تابستان ۱۴۰۱

تور کیش ۱۴۰۱

جاهای دیدنی قزوین

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها