رویا پارک

رویا پارک تهران، پارک جادویی در دارآباد تهران

رویا پارک تهران ، اولین پارک جادویی تهران و ایران، در کنار دو مجموعه،یکی هیومن پارک و دیگری دکترلند تهران، قرار گرفته و مانند آنها یک پارک موضوعی است که دارای تفریحات مختلفی می باشد. زمانی که برای سپری کردن روزهای تعطیل خود، به دنبال مکانی میگردید که برایتان تازگی داشته و هیجان را به شما هدیه کند، سایت گردشگری بلیط اینجا رویا پارک را به شما پیشنهاد می کند تا یک ماجراجویی شگفت انگیز را در پارک رویا تهران تجربه کنید.برای خرید بلیط هواپیما تهران و یا خرید بلیط قطار تهران می توانید به وبسایت بلیط اینجا مراجعه کنید.

رویا پارک با هدف آموزش حواس پنجگانه، در نوروز۱۳۹۸ در موزه طبیعت و حیات وحش ایران (دارآباد) افتتاح شد. این پارک در عین سرپوشیده بودن، با تصاویر چند بعدی و مشتمل بر ۱۰۰ ایتم ساخته شده است .این پارک، علاوه بر اینکه هر بیننده ای را به وجد می آورد، حواس پنجگانه آن به ویژه بینایی را به چالش کشیده و خاطره ای جالب را برایش رقم می زند.

رویا پارک

آدرس رستوران های سنتی و محلی تهران

بخش های سه بعدی رویا پارک

رویا پارک تهران از۵ بخش سه بعدی تشکیل شده است که عبارتند از:

  • اتاق بی نهایت ها
  • اتاق کروی
  • اتاق وارونه
  • بخش تاریک
  • جاذبه در برگیرنده
  • ایران
  • بین الملل
رویا پارک

خرید بلیط رویا پارک

برای خرید بلیط موزه خطای دید تهران می توانید به صورت حضوری مراجعه کنید و یا از طریق سایت ایران فان برای خرید بلیط رویا پارک اقدام کنید. همچنین برای اطلاعات بیشتر مانند هزینه رویا پارک و ساعات کاری پارک رویاهای تهران با ما تماس بگیرید.

رویا پارک، که اولین موزه ی خطای دید ایران است، در ایام نوروزبه طور میانگین روزانه میزبان هزار بازدید کننده بوده است. این پارک که اکنون یکی از جاذبه های گردشگری شمال تهران به شمار می رود، توسط یک تیم مهندسی-هنری ایرانی با مدیریت صالح سخندان،معروف به آقای خطای دید، ساخته شده است.صالح سخندان که به آقای خطای دید معروف است یکی از برترین طراح های نقاشی سه بعدی و آثار خطای دید در کشور است. شما می توانید برای دیدن نمونه کار های بیشتر به سایت salso مراجعه نمایید.

رویا پارک دارای ویژگی های منحصربه فردی است که آن را از دیگر پارک ها متمایز می سازد؛  اولین ویژگی این است که این پارک مجموعه ای از موزه ها است که حالت تلفیقی داشته و شامل بخش سه بعدی، تفریحی وعلمی است و ویژگی دیگر آن این است که بازدیدکننده فقط بیننده نیست بلکه جزئی از اثر می باشد.

محیط رویا پارک، یک محیط خانوادگی و کاملا سالم است که می توانید به صورت جمعی یا انفرادی از آن لذت ببرید.

این پارک به گونه ای طراحی شده  که از همان ابتدای ورود لحظات رویایی را برایتان به ارمغان آورد. غرفه ای با شکل کج و غیر معمول که برای خرید بلیط به آن مراجعه می کنید بسیار جالب و خارق العاده است.

برای وارد شدن به رویا پارک، ابتدا کف کفش های شما به وسیله دستگاه کوچکی در ورودی با استفاده از کیسه هایی مخصوص به اصطلاح لمینت می شود تا آسیبی به بخش سه بعدی نرسد. پس از ورود به بخش اصلی با شعارمجموعه «من خود خوشحالی هستم» رو به رو خواهید شد که با تکنیک سه بعدی به نمایش در آمده است.

رزرو هتل های تهران در بلیط اینجا

رویا پارک

بخش بی نهایت و اتاق آینه ها

بخش بی نهایت یا اتاق آیینه ها بخش دوم رویا پارک و بسیار جذاب است. هنگامی که وارد این قسمت می شوید جمله هایی نظیر «امروز خوشحالی انتخاب من است» و کلمه های آرام بخش دیگر را مشاهده خواهید کرد که با استفاده از نورهایی که از سقف تابیده می شود، روی زمین نقش می بندند. پس از گذر از این راهرو، به بخش بی نهایت می رسید که به دلیل ساختار ویژه ای که دارد، اتاق آیینه ها نامیده شده است.

آیینه های موجود در این اتاق، به وجود آورنده خطای دید است. این بخش دارای قسمت های متعددی می باشد که مهم ترین آن ها، دو اتاق شش ضلعی و چهار ضلعی تمام آیینه ای است.

بخش پرسپکتیو

بخش پرسپکتیو، سومین قسمت رویا پارک، دارای تصاویر ثابتی است که به دلیل خطای دید ایجاد شده، حرکت جالبی در آن به وجود می آید.تابلوی هزار تکه ی موجود در بخش پرسپکتیو، ویژگی منحصر به فرد آن محسوب می شود که توسط مداد رنگی های آویزان شده از سقف شکل گرفته و از طرفی نقشه ی ایران و از طرف دیگر یوزپلنگ ایرانی را نمایش می دهد.

رویا پارک

قسمت هیجان انگیز دیگر پرسپکتیو، اتاق ایمر است. این قسمت بازگو کننده خطای جالب ذهنی می باشد که اختلاف ارتفاع را در حدی بیش از اندازه‌ی واقعی نشان می دهد.

در این قسمت کف اتاق صاف به نظر می رسد اما در واقعیت این طور نیست.این قسمت به شیوه ای طاحی شده است که اگر یک نفر، یک طرف اتاق و دیگری، طرف دیگر اتاق بایستد، بیننده یکی را از دیگری کوچک تر خواهد دید. اما در واقعیت این طور نبوده و هر دو هم قد و اندازه هستند.

بخش جاذبه ها و ترفند ها

بخش جاذبه ها و ترفند ها، یکی دیگر از قسمت های هیجان انگیز رویا پارک است. در این قسمت پوشش های پلاستیکی کفش ها برداشته می شود تا فرد به راحتی بتواند تعادل خود را حفظ کند.

این قسمت، متشکل از دو اتاق، یکی در زاویه ی ۲۰ درجه و دیگری در زاویه ی ۱۸۰ درجه است. درگوشه ای از این قسمت شما ماکت آشپزخانه ای را می بینید که برعکس ساخته شده و در گوشه ی دیگر اتاقی به چشم می خورد که وسایل آن از دیوار تا سقف چیده شده است. بخش جاذبه ها و ترفند ها لذت عکاسی متفاوت و جالبی را برای شما به ارمغان می آورد. بخش ترفند نیزدارای آثاری از خطای دید می باشد.

رویا پارک

آیا هتل های مقرون به صرفه تهران را می‌شناسید؟

بخش تاریک رویا پارک

بخش تاریک، آخرین بخش این پارک است که تلفیق شده از نقاشی های روی دیوار و روش بلک لایت می باشد که بیانگر داستانی از آغاز پیدایش کهکشان راه شیری تا خلق زمین و دریا است. جذابیت این قسمت، پخش موسیقی هماهنگ با تصویر است که لذت تماشای آن را دو برابر کرده و تجربه ای تکرار نشدنی را به شما هدیه می کند.

امکانات ویژه پارک جادویی

رویا پارک دارای امکانات زیادی می باشد. این امکانات عبارتند از: سالن انتظار، دسترسی سریع از طریق وسیله نقلیه عمومی، دسترسی به کافی شاپ و رستوران و گیفت شاپ (با پرداخت هزینه جداگانه)، استودیوی تخصصی عکاسی (با پرداخت هزینه جداگانه) ومکان مناسب پارک خودرو

همچنین می توانید عکس هایی که در رویا پارک گرفته اید را در همان جا بر روی لیوان، تیشرت و پیکسل چاپ کنید.

آدرس رویا پارک

نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه، موزه ی دارآباد، رویا پارک

خدمات بلیط اینجا ( شرکت انوار راه توس )
اخذ مستقیم بلیط پرواز داخلی و خارجی
اخد مستیقم بلیط قطار داخلی و خارجی
اخذ بلیط مستقیم بلیط اتوبوس داخلی و خارجی
رزو اتوبوس دربستی
رزو خدرو شخصی
بیمه مسافرتی داخلی و خارجی
رزو هتل های داخلی و خارجی
رزو تور کامل داخلی و خارجی
اخذ ویزا خارجی تمام نقاط دنیا
رزرو و خدمات گردشگری (بلیط خدمات گردشگری مانند کشتی تفریحی داخلی و خارجی )
خدمات گردشگری سلامت

2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رویا پارک
4 سال قبل

سلام
یکی از خاطره انگیز ترین جاهایی که با خانواده رفتیم و کلی خوش گذشت. پیشنهاد میکنم حتما برین. بازدیدش حدود دو ساعت طول میکشه و واقعا مثل رویا میمونه.
ممنون

علی دارابی پور
علی دارابی پور
4 سال قبل

از موزه پوکت خفن تره
من تهرانی نیستم ولی تا حالا دو بار رفتم اینجا انقد که باحاله

سمیرا
سمیرا
4 سال قبل

سه ماه پیش با نامزدم رفتیم اینجا
خیلی هیجان انگیز بود

محمد سبحانی
محمد سبحانی
4 سال قبل

خیلی جالب بود.

barbod rezaiee
barbod rezaiee
4 سال قبل

بلیط ورودی داره ولی ارزشش و داره تنها موزه خطای دید ایران و واقعا براش زحمت کشیدن

امیر ارسلان
امیر ارسلان
4 سال قبل

اتاق آیینه هاش عالیه
حتما برین ببینین

زهرا
زهرا
4 سال قبل

چقدر باحاااله! بلیط ورودی داره یا رایگانه؟