هیانگ گان ، آکواریومی در عمق اقیانوس

هیانگ گان ، آکواریومی در عمق اقیانوس

شهر پکن در پایتخت کشور چین با قدمتی بالای ۳۰۰۰ سال پر است از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی که بسیاری از آنها شهرتی جهانی پیدا کرده اند . علاوه بر این آثار تاریخی که دیوار بزرگ چین در راس آنها قرار دارد جاذبه‌های دیگری نیز در این شهر به چشم می‌خورد که ساخته دست بشر است . اما از نظر شهرت و وسعت در صدر جاذبه‌های جهان قرار گرفته . یکی از آنها آکواریوم هیانگ گان است که به گفته خود چینی‌ها بزرگترین آکواریوم دنیا می‌باشد .هیانگ گان ، آکواریومی در عمق اقیانوس لقب گرفته که در بازدید از آن می‌توانید به دنیای آبی جانوران دریایی قدم بگذارید .

این مجموعه علاوه بر داشتن هزاران گونه از ماهیان و سایر موجودات آبزی ، برخی از حیوانات خشکی را نیز در خود جای داده . همچنین شامل یک جنگل آمازون با مسیرهای خیره کننده است که می‌توانید در آن از تماشای آبشارها و صدای پرندگان و آب‌های آرام رودخانه لذت ببرید . در ادامه با مجله گردشگری بلیط اینجا همراه باشید تا شما را با یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد در دنیا آشنا کنیم .

 

 

معرفی آکواریوم هیانگ گان

آکواریوم هیانگ گان در قلب باغ وحش پکن ایجاد شده است و بیش از ۱۲ هکتار وسعت دارد .همین باعث شده این مجموعه بزرگترین و پیشرفته‌ترین آکواریوم چین شود . در طراحی ساختمان هیانگ گان از شکل صدف حلزون الهام گرفته شده و در آن از رنگ‌های اصلی آبی و نارنجی استفاده شده است . این رنگ‌ها به نوعی عظمت و تکاپوی حیات در اقیانوس را منعکس می‌کنند.

آکواریوم هیانگ گان در سال ۱۹۹۹ میلادی افتتاح شد و تاکنون نیز به عنوان بزرگترین آکواریوم ساخته شده به دست بشر بر روی خشکی شناخته می‌شود  . در این مجموعه کلکسیون کم نظیری از حیوانات و جانوران آبزی نگهداری شده و از طرفی به عنوان یک منبع بزرگ و غنی برای مطالعات و تحقیقات دانشمندان در زمینه علوم دریایی و جانوری به شمار می‌رود . اگرچه ما عنوان این مطلب را هیانگ گان ، آکواریومی در عمق اقیانوس گذاشتیم اما جالب است بدانید علت اصلی شهرت این آکواریوم وجود هزار گونه و بیش از ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار نمونه از موجودات دریایی در اولین آب دریایی مصنوعی جهان است .

بخش‌های مختلف آکواریوم هیانگ گان پکن

آکواریوم هیانگ گان پکن علاوه بر جذب توریست‌ها و گردشگران بسیار؛ مکانی مناسب برای پژوهش‌های علمی و مطالعات بر روی حیوانات آبزی به شمار می‌رود . خیلی اوقات در این مجموعه شاهد دانش آموزانی هستید که برای کلاس‌های آموزشی مختلف به هیانگ گان رفته اند تا در یک اردوی علمی از نزدیک با دنیای جانوران آبزی آشنا شوند.در این مجموعه تونل‌های بسیار بلند و طولانی ایجاد شده که به صورت نیم دایره بزرگ در قسمت بالای این آکواریوم انواع و اقسام ماهی‌های مختلف در فضای داخلی آن در حال شنا هستند . در بین این ماهی‌ها کوسه و دلفین هم به چشم می‌خورند . هیانگ گان بخش‌های مختلفی دارد که محبوب‌ترین آنها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد :

 

جنگل‌های استوایی

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های آکواریوم هیانگ گان پکن جنگل‌های استوایی یا بارانی آن است که در بازدید از این قسمت انگار به یک جنگل آمازونی سفر کرده‌اید . در این بخش از مجموعه ۲۲ مخزن ماهی وجود دارد که هر کدام حاوی گونه‌های متنوع و رنگارنگی از ماهی‌ها می‌باشند . علاوه بر این داشتن فضایی سرسبز و صدای طبیعی پرندگان در مسیرهای پرپیچ و خم و آبشارهای بارانی هر گردشگری را متحیر می‌کند . در مخزن‌های جنگل‌های استوایی نژادهای کمیابی از جمله : ماهی آدم‌خوار ، کپور رنگی ، گربه ماهی ، شیشه‌ای ماهی ، فرشته ماهی ، راهب ،گار ، پیرانا و …نگهداری می‌شود .

 

بخش آبزیان قابل‌لمس یا Feel Pool

یکی دیگر از بخش‌های آکواریوم هیانگ گان بخش آبزیان قابل لمس است که در مسیری ۳۵ متری امکان بازدید از انواع نرم تنان را به بازدید کنندگان می‌دهد . از جمله این نرم‌تنان می‌توان به صدف ترومپت ، انواع خارپوستان دریایی مثل :ستاره دریایی ،طوطیا و خیارهای دریایی و …اشاره کرد . جذاب‌ترین اتفاق در این قسمت این است که بازدیدکنندگان می‌توانند با احتیاط و به آرامی این موجودات را لمس کرده و نوازش کنند . همچنین وجود لاک پشت‌های دریایی که آزادانه در استخر شنا می‌کند و خرچنگ‌ها در این قسمت از دیگر جاذبه‌های دیدنی آن است .

حلقه زیرآبی آکواریوم هیانگ گان پکن

اگر از جمله افرادی هستید که به دنیای زیر آب علاقه مندید این قسمت از آکواریوم می‌تواند برایتان بسیار جذاب و دیدنی باشد . در واقع حلقه زیر آبی از یک پلاستیک بسیار بزرگ تشکیل شده که شما را به سفری در طول ۶ دریا و اقیانوس می‌برد . این سفر از دریای جنوبی چین آغاز شده و به بازدید از اقیانوس اطلس ختم می‌شود .

در این حلقه زیر آبی ۳۲ آکواریوم با انواع آبزیان به نمایش گذاشته می‌شود. از جمله این آبزیان توان به : اسب ماهی‌ها ، دلقک ماهی‌ ها ، ماهی پروانه‌ای، ماهی تک شاخ، آنمون دریایی و … اشاره کرد . تماشای اجرای غواصی در این بخش و غذا دادن به حلزون ماهی از دیدنی‌ترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در این مجموعه از آن لذت ببرید .

بخش کوسه‌ها

شاید بتوان گفت از هیجان انگیزترین و بی‌نظیرترین بخش‌های آکواریوم هیانگ گان بخش کوسه‌هاست که در آن بزرگ‌ترین کوسه‌های سفید نگهداری می‌شوند . در بازید از این قسمت حسی هیجان انگیز همراه با ترسی ناشناخته وجودتان را فرا می‌گیرد . وجود یک لوله نمایشی سه بعدی در بخش کوسه‌ها باعث می‌شود تا یک دید کلی از زندگی در اعماق دریا داشته باشید .

تئاتر اقیانوس با خلیج دلفین ها و نهنگ ها

تئاتر اقیانوس یکی دیگر از بخش‌های آکواریوم هیانگ گان پکن است که در آن تعدادی از حیوانات تعلیم دیده برای بازدید کنندگان به اجرا می‌پردازند . این سالن که ۳۰۰۰ نفر ظرفیت دارد با داشتن پس زمینه از مناظر هاوایی جذابیت فوق العاده برای توریست‌ها ایجاد کرده است . یکی از زیباترین اجراها در تئاتر اقیانوس تئاتر شیرهای دریایی و دلفین‌ها می‌باشد که با توپ با هم بازی می‌کنند .

سالن ماهی خاویار چینی

یکی از جذاب‌ترین نوع آبزیانی که در آکواریوم هیانگ گان نگهداری می‌شود ماهی خاویار چینی است که به پاندای اقیانوس شهرت دارد . این ماهی فقط در رودخانه یانگ تسه چین نگهداری می‌شود . در این بخش از آکواریوم می‌توانید با استفاده از یک لوله شفاف پلاستیکی محیط زیست و فرایند تولید مثل ماهی‌های خاویار چینی را از نزدیک تماشا کنید . همچنین بازدید از تغذیه این گونه در زیر آب تجربه‌ای جذاب برای گردشگران خلق کرده است .

 

 

ساعت کاری آکواریوم پکن

وقت آن رسیده که در مطلب هیانگ گان ، آکواریومی در عمق اقیانوس اطلاعاتی در مورد ساعت کاری این مجموعه به شما بدهیم . این آکواریوم از آوریل تا اکتبر یعنی فروردین تا مهر ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷:۳۰ عصر میزبان بازدیدکنندگان می‌باشد . همچنین ساعت کاری این مجموعه از ماه نوامبر تا مارس یعنی آبان تا اسفند از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر است .

 

برای آشنایی بیشتر با شهر پکن مطلب جاهای دیدنی پکن در مجله گردشگری بلیط اینجا را دنبال کنید .

 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Fateme Haghighi
Fateme Haghighi
10 روز قبل

چقد جالب و تازه بود مطلب جدیدی بود