قوانین حمل مواد غذایی با هواپیما

قوانین حمل مواد غذایی با هواپیما

“قوانین حمل مواد غذایی و بردن خوراکی به داخل هواپیما”

قوانین حمل مواد غذایی با هواپیما – اکثر مسافران، هنگام سفر با هواپیما برای سرگرم شدن در طول پرواز و به ویژه در سفر های طولانی مدت ، همراه با خود، تنقلات و خوراکی هایی را حمل میکنند و به داخل هواپیما میبرند؛ اما پیش از همه اینها باید بدانند که حمل خوراکی و مواد غذایی به داخل هواپیما قوانین و ضوابطی دارد که درصورت نقض این قوانین، قطعا دچار دردسر خواهند شد.

حتی برخی از مسافران، ممکن است در زمان بازگشت به شهر خود، چمدان و یا ساک دستی خود را با خوراکی های مختلف پر کنند غافل از اینکه احتمال این وجود دارد که در فرودگاه مبدا یا مقصد به هنگام عبور از گیت امنیتی دچار مشکل شوند. حال که این سوال برایتان پیش آمده که بردن کدام مواد غذایی و خوراکی به داخل هواپیما ممنوع است و یا اینکه چطور میتوان موادغذایی را با هواپیما حمل کرد تا انتهای این مطلب، همراه مجله گردشگری “بلیط اینجا” باشید تا به این قبیل سوالات، پاسخ دهیم و نیز شیوه اصولی حمل مواد غذایی در هواپیما و فهرست خوراکی های مجاز برای بردن به داخل هواپیما را در اختیارتان قرار دهیم.

از اولین نکاتی که باید بدانید این است که در گیت بازرسی، حتی مواد غذایی که به همراه دارید هم مورد بازرسی، قرار خواهد گرفت، درنتیجه چنانچه به پروتکل‌ های لازم دقت نکرده باشید، مجبور خواهید شد که تمام مواد غذایی خود را دور بیاندازید، چرا که به هیچ عنوان مجاز به حمل آنها نیستید؛بنابراین اگر در آینده، قصد سفر با هواپیما به هر مقصد داخلی یا خارجی را دارید پیش از شروع سفر و ورود به فرودگاه، نیاز است تا با قوانین بردن مواد غذایی به داخل هواپیما آشنا شوید.

کدام مواد غذایی را میتوان به داخل هواپیما برد؟

“قوانین حمل مایعات با هواپیما”

به احتمال زیاد در رابطه با قوانین حمل مایعات در هواپیما اطلاعاتی هرچند محدود دارید. اما اگر آگاهی کاملی ندارید این را بدانید که همراه داشتن مایعات در هواپیما از مهمترین قوانینی است که تنها محدود به مایعات خوراکی نمیشود؛ بلکه شامل مواد بهداشتی و آرایشی و یا حتی دارو از قبیل شامپو، کرم مرطوب کننده، مایع لنز، شربت ها و مواردی از این دست میباشد.بنابراین اگر قصد دارید حتی یک بطری آب را به داخل هواپیما ببرید، سوپ رقیقی که غذای فرزندتان است را به همراه دارید یا قصد حمل هر نوع ماده غذایی مایع دیگری را دارید لازم است بدانید که مقدار مجاز این مایعات تنها به اندازه ی حمل ۶ بطری ۹۶ گرمی، آن هم در چمدان، کیف های زیپ دار یا پلاستیک های مشخص است.

اگر فرود شما در یک فرودگاه خارج از کشور است این حساسیت ها بیشتر خواهد بود و قطعا با دقت بیشتری بازرسی خواهید شد؛ در نتیجه برای اطمینان خاطر، یادآوری میکنیم که نسبت به این موضوع، بی توجه نباشید تا از معطلی و دردسر خودتان در گیت امنیتی جلوگیری کنید.

“شرط بردن مواد خوراکی خشک در هواپیما”

اگر تصمیم دارید در ساک دستی خود مواد غذایی خشک از قبیل انواع نان ها، بیسکوئیت، شکلات، پنیر، میوه خشک شده و خوراکی هایی از این قبیل را قرار داده و داخل هواپیما ببرید لازم است که آن‌ ها را به صورت بسته بندی‌ های مشخص یا با استفاده از ظروف شفاف به داخل هواپیما حمل کنید.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که علت این کار چیست؟ باید بگوییم چون بازرسی ها توسط ماموران امنیتی باید در حداقل زمان ممکن و باسرعت بیشتری انجام شود تا بتوانند مجوز ورود شما به هواپیما را صادر کنند، بنابراین حمل انواع آجیل ها به داخل هواپیما نیز از این شرایط، مستثنی نبوده و فقط طبق همین قوانین، میتوانید آنها را با خود به داخل هواپیما ببرید.

حمل بار در هواپیما

“قوانین بردن مواد غذایی یخ زده به داخل هواپیما”

اگر مواد خوراکی که همراه دارید به خاطر علل مختلف ازجمله جلوگیری از فاسد شدن، باید به صورت یخ زده و فریز شده جابه جا شوند، باید حتما در کیسه هایی که به صورت کامل یخ زده اند وارد هواپیما شوند؛ بدیهی است چنانچه ماموران با کیسه های فریز شده ای مواجه شوند که حتی کمی آب شده باشند، آن کیسه، دور انداخته خواهد شد و شما حتی اجازه اعتراض هم نخواهید داشت؛ بنابراین فراموش نکنید که حتما پیش از سفر، مطالب مربوط به مجوز حمل مواد غذایی یخ زده با هواپیما را به صورت کامل و دقیق، مطالعه نمایید.

“قوانین بردن کنسرو به داخل هواپیما”

مجوز حمل کنسرو در هواپیما ، تنها در شرایطی که کنسرو دارای ابعاد و شکل مناسبی باشد به مسافر داده میشود؛ بنابراین اگر کنسرو شما شمایل مشکوکی داشته و یا قسمی از آن دچار آسیب و نشتی شده باشد ممکن است مجاز به حمل آن درهواپیما نباشید.

“مقدار مجاز حمل مواد غذایی با هواپیما”

در صورتی که ماده غذایی شما دارای جرمی غیر معمول و بیش از حد باشد، به عنوان یک کالای تجاری تلقی شده و شما اجازه بردن این بار را به داخل هواپیما نخواهید داشت. به عنوان نمونه، مقدار مجاز حمل زعفران در هواپیما برای هر شخص با گذرنامه مجزا، تنها ۱۰۰ گرم میباشد. بنابراین اگر قصد دارید مقدار زعفرانی بیشتر از وزن تعیین شده، با خود حمل کنید بایستی اقدام به دریافت مجوز لازم از گمرک کنید.

“چه خوراکی‌ هایی را باید در سفر با هواپیما بسته‌بندی کرد؟”

جالب است بدانید که TSA تا حدود زیادی، همراه داشتن همه خوراکی‌ ها را مجاز اعلام کرده است، البته در این میان، شرایطی نیز وجود دارد از قبیل اینکه میزان مایعات، بیشتر از ۹۶ گرم نباشد. این بدان معناست که شما حتی امکان این را دارید که هر ماده غذایی را با رعایت نکات ذکر شده با خود به داخل هواپیما ببرید.

خوراکی ها و مواد غذایی و حتی دیگر اقلام مجاز برای قرار گرفتن در چمدان و ورود به داخل کابین هواپیما شامل موارد زیر هستند: غذای کودک، نان، آب‌ نبات، غلات صبحانه، پنیر، شکلات، پودر قهوه، گوشت طبخ شده، کلوچه، بیسکوئیت، میوه خشک، تخم‌ مرغ، گوشت، انواع غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، غذاهای فریز شده، آدامس، عسل، آجیل، پیتزا، نمک، انواع ساندویچ و هر گونه اسنک خشک (البته اگر در ظروف شفاف و بسته بندی های مخصوص و بدون نشت قرار گرفته باشند)

“غذاهای ممنوعه در هواپیما”

قانون منع حمل مایعات بیشتر از ۹۶ گرم در مورد هرنوع ماده غذایی که به شکل مایع باشد و شما قصد حمل آن با هواپیما را داشته باشید صدق می‌ کند.مواد غذایی نظیر: سس، مربا، ژله، شربت و سایر چاشنی‌ ها و طعم دهنده های غذا، مایعات و سس‌ های کرمی و پنیر، سالسا و انواع کره ها از قبیل کره بادام زمینی، متناسب با وزن تعریف شده و مجاز، امکان حمل شدن با هواپیما را خواهند داشت.

توجه داشته باشید که در صورت نقض قوانین و بردن مواد خوراکی مایع، با وزن بیش از حد مجاز به هواپیما، غیر ممکن است که این مواد در فرودگاه و گیت بازرسی دور انداخته نشوند.

اغلب کشورها اجازه ورود مواد غذایی همچون گوشت، میوه، سبزیجات، گیاهان و سایر محصولات کشاورزی را به داخل کشورشان نمیدهند و درنتیجه، ورود این قبیل مواد غذایی را نیز به داخل هواپیما ممنوع کرده اند. بنابراین اگر با خودتان میوه حمل میکنید باید پیش از رسیدن به مقصد آن را مصرف کنید، چراکه در فرودگاه مقصد، ماموران آنها را ثبت و ضبط خواهند کرد.

گوشت خوک نیز علاوه بر اینکه مصرف آن در دستورات دینی اسلامی حرام است، توسط برخی شرکت های هواپیمایی و کشورها نیز حمل آن با هواپیما ممنوع شده است.

حمل هر گونه ماده غذایی وابسته به سوپ خشک و رقیق، گوشت گاو و عصاره گوشتی نیز با هواپیما غیر مجاز است.

ویراستار:,خانم الهام نورمحمدی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها