معرفی مناسب‌ترین مکان‌ها برای سفر تابستانه

چند تا از مناسب‌ترین مکان‌ها برای سفر تابستانه در ایران وجود دارد که استثنا هستند و در واقع هوای خوبی در تابستان دارند. به طور کلی می‌توان گفت مناطق کوهستانی ایران مانند رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس و دامنه‌های آن‌ها مناسب‌ترین مکان برای بازدید در تابستان هستند. بیش‌تر این مکان‌ها از جاذبه‌های طبیعی برخوردار هستند، اما ارزش تاریخی نیز دارند.

کندوان و خانه‌هایی کندو مانند

وقتی تابستان نزدیک می‌شود، میل به نقل مکان به جایی خنک به شدت احساس می‌شود. یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای سفر تابستانه که می‌تواند رضایت بخش باشد کندوان در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز در استان آذربایجان شرقی است. علت این نامگذاری این است که خانه‌های این منطقه به شکل کندو ساخته شده‌اند. دمای این منطقه در تابستان بین ۱۳ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است.

اقامت در کندوان

اگر می خواهید یک شب در این دهکده بی‌نظیر بمانید و اقامتی لوکس داشته باشید، هتل ۵ ستاره لاله کندوان بهترین پیشنهاد به شما است. در صورت ترجیح اقامت مقرون به صرفه، هتل ۳ ستاره تورال، سوئیت راکی ​​انتخاب بعدی شما می‌تواند باشد.

سرعین و چشمه‌های آب گرم

سرعین که به شهر چشمه‌های آب‌گرم معروف است، در استان اردبیل قرار دارد. سرعین از نظر مکان‌های تاریخی، دیدنی‌های طبیعی و چشمه‌های آب گرم، مقصدی محبوب در تابستان در میان گردشگران بوده است. چشم انداز شگفت انگیز دره‌ها با گل‌های رنگارنگ، سبک زندگی روستایی و عشایری، هوای مطلوب خنک و دیگر جاذبه‌های سرعین، این منطقه را به قطب گردشگری قوی تبدیل کرده است.

سوغات سرعین

صنایع دستی و سوغاتی‌های بی‌شماری برای خرید وجود دارد. به عنوان مثال، نان محلی، عسل، خامه تازه، قالیچه و جوراب وسایلی هستند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

اقامت در سرعین

اگر می‌خواهید در یک هتل مجلل در سرعین اقامت کنید، پیشنهاد ما هتل لاله سرعین و هتل رویال پارک سرعین است.

جواهرده، قطعه‌ای از بهشت

اکثر شهرهای شمالی ایران تابستان گرمی دارند اما جواهرده به طور متوسط و معمول ​​در روزهای گرم تابستان ۱۲ درجه سانتیگراد دما دارد. جواهرده مانند قطعه‌ای از بهشت ​​روی زمین است که در حدود ۳۰ کیلومتری رامسر مازندران قرار دارد. چمنزارهای پر از گل‌های رنگارنگ، آبشارهای فوق العاده و نسیم خنکی که  به پوست شما می‌وزد، این منطفه را به انتخابی شگفت انگیز به عنوان مقصد تابستانی شما تبدیل می‌کند. یکی دیگر از مزایای این روستا این است که مسیر رسیدن به جواهرده به زیبایی خود روستا است.

اقامت در جواهرده

اگر قصد دارید یک شب را در این روستای جادویی سپری کنید، می‌توانید در هتل مهتاب و یا هتل جواهر در داخل خود روستا اقامت کنید. گزینه دیگر برای شما می‌تواند هتل‌های رامسر باشد. به هر حال رامسر تنها ۲۵ دقیقه با شما فاصله دارد. اگر قصد اقامت در هتل‌های مجلل رامسر را دارید می‌توانید هتل آزادی رامسر یا هتل بامه سبز رامسر را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید در هتلی مقرون به صرفه‌تر اقامت کنید، از بین هتل آپارتمان کوثر رامسر و هتل ملک شاه یکی را انتخاب کنید.

آلاشت، منطقه‌ای کوهستانی

آلاشت یکی از روستاهای سوادکوه در استان مازندران واقع شده است که فقط به مدت ۴ ساعت با تهران فاصله دارد. یکی از بهترین منطق روستایی است که می‌توان در تعطیلات یا آخر هفته به آن پناه برد. از آنجایی که آلاشت در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده، تابستان بهترین زمان برای سفر به اینجا است. همچنین در پاییز می‌توانید شاه توت خوشمزه را در این منطقه امتحان کنید.

اقامت در آلاشت

اگر به کمپینگ نیز علاقه دارید، این منطقه انتخاب خوبی در دل طبیعت است. همچنین می‌توانید ویلا یا خانه‌های محلی را اجاره کنید.

ماسال با اقیانوس خنکی از مه

با نزدیک شدن به فصل تابستان، نیاز به فرار به مکانی خنک‌تر به سرعت افزایش خواهد یافت. یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای سفر تابستانه که توصیه می‌شود، قطعا حومه بهشتی ماسال است. این منطقه طبیعی تقریباً دورافتاده در طول مدت هر فصل با مه دلپذیری پوشیده می‌شود. اقیانوس خنک مه، رویای راه رفتن روی ابرها را به واقعیت تبدیل می‌کند. جاذبه‌های طبیعی این ناحیه دلیلی است که این منطقه به مکانی محبوب از میان انبوه جاذبه‌های طبیعی تبدیل شده است.

ماسال کجاست؟

این زمین سرسبز در ۶۰ کیلومتری تالش و ۵۵ کیلومتری رشت استان گیلان واقع شده است. اگر قصد دارید از تهران به ماسال بروید باید حدود ۶ ساعت وقت بگذارید. ماسال در فارسی به معنای دامنه کوه است، هرچند که اصلاً کلمه رایجی نیست. این منطقه بعد از رودبار دومین شهر مرتفع گیلان محسوب می‌شود.

اقامت در ماسال

نزدیک‌ترین شهرها به ماسال فومن و انزلی هستند. هتل‌های مجلل فومن و انزلی هتل فومن معین، هتل بهشت ​​طلاب، هتل سفید کنار و هتل دلفین هستند . اگر می‌خواهید در یک هتل ارزان قیمت در انزلی اقامت کنید، هتل ۲ ستاره ایران، هتل ۳ ستاره پرشین و هتل آپارتمان ۳ ستاره ناز خزر به شما پیشنهاد می‌شود.

روستای ماسوله با معماری تاریخی و توریستی

ماسوله یک شهر توریستی و تاریخی و یک اثر معماری کامل محسوب می‌شود. به علت سبک معماری خود که در آن “حیاط ساختمان‌ها بالای سقف است” شناخته شده است. یکی از نکات جالب توجه این است که ارتفاع پایین‌ترین قسمت تا بلندترین قسمت آن حدود ۱۲۰ متر است. مه زیبای شهر باعث جذابیت بیش‌تر آن در چشم بازدیدکنندگان شده است.

اقامت در ماسوله

نزدیک‌ترین شهر به ماسوله که می‌توانید در آن اقامت کنید انزلی است. هتل‌های لوکس انزلی هتل بهشت ​​طلاب، هتل سفید کنار و هتل دلفین هستند . اگر دوست دارید در هتل ارزان انزلی اقامت کنید، هتل ۲ ستاره ایران، هتل آپارتمان ۳ ستاره ناز خزر و هتل ۲ ستاره امیران به شما پیشنهاد می‌شود.

دیلمان با جاذبه‌های طبیعی

دیلمان بهشتی است که در ۵۰ کیلومتری لاهیجان در گیلان واقع شده است. برای رسیدن به این منطقه ابتدا باید به لاهیجان و سپس به سیاهکل بروید. پس از حدود ۴۵ کیلومتر رانندگی در جاده‌ای زیبا اما تیز به دیلمان می‌رسید. دمای سالانه این روستا ۱۲ درجه سانتیگراد است. بنابراین، مقصد مناسبی برای تابستان محسوب می‌شود.

جاذبه‌های دیلمان

دیلمان جاذبه‌های طبیعی متعددی برای بازدید دارد. اگر ورزشکار هستید، می‌توانید به پیاده روی و حتی غارنوردی بپردازید. همچنین در کنار مناظر شگفت انگیز، آبشار لوناک، قلعه کوتی، کاروانسرای تی تی، قلعه گرماور و حمام دیلمان از جمله جاذبه‌هایی محسوب می‌شوند که می‌توانید در مدت زمان اقامت در این منطقه از آن‌ها دیدن کنید.

اقامت در دیلمان

هرچند اقامتگاه‌های بوم گردی در دیلمان قرار دارد، ولی هیچ هتل مجللی در این نزدیکی پیدا نخواهد شد. اگر مایل به اقامت در هتل هستید و نمی‌خواهید یک شب را در دیلمان بمانید، می‌توانید در هتلی مانند هتل مجلل رسپینا، هتل دهدار لاهیجان یا هتل ابریشمی لاهیجان اقامت کنید.

غار علیصدر، معجزه مادر طبیعت

یکی دیگر از مناسب‌ترین مکان‌ها برای سفر تابستانه، غار علیصدر است. این غار جزو بزرگ‌ترین غارهای آبی ایران و جهان به حساب می‌آید. همچنین یکی از غارهای آبی کمیاب محسوب می‌شود که امکان قایق سواری در آن وجود دارد. تفاوت زیاد دمای داخل و خارج غار آن را به مقصدی دلنشین برای گردشگران تبدیل کرده است. غار علیصدر معجزه مادر طبیعت است زیرا مناظر شگفت انگیز زمین شناسی در آن وجود دارد.

غار علیصدر کجاست؟

غار علیصدر خارج از شهر همدان در شهرستان کبودر آهنگ قرار گرفته است. این شهرستان بین دو شهر همدان و زنجان واقع شده است. اما به همدان خیلی نزدیک‌تر از زنجان است.

اقامت در نزدیکی علیصدر

اگر می‌خواهید در فاصله کوتاهی از غار علیصدر دیدن کنید،برای اقامت می‌توانید در هتل جهانگردی علیصدر اقامت کنید.

جذاب‌ترین مکان‌ها د رایران برای سفر تابستانه

از آنجایی که تابستان هوایی بسیار گرم دارد، بسیاری از افراد به دنبال مکانی مناسب برای فرار از این گرما هستند. با آگاهی از مکان‌های خاص و مناسب در این فصل، جاذبه‌ها، محل اقامت لوکس یا مقرون به صرفه و آب و هوای مطلوب برای سفر به این مناطق، می‌توانید با توجه به علایق خود بهترین آن‌ها را برگزینید.

سوالات متداول

[toggle title=”مکان‌های مناسب برای اقامت در کندوان چیست؟” state=”close”]

هتل ۵ ستاره لاله کندوان و در صورت نیاز برای اقامت مقرون‌به‌صرفه‌تر، هتل سه ستاره تورال است که می‌تواند برای شما مناسب باشد.[/toggle] [toggle title=”برای اقامت در سرعین چه هتل‌هایی مناسب است؟” state=”close”]

هتل لاله سرعین، هتل رویال پارک سرعین از هتل‌های مجلل این شهر محسوب می‌شود.[/toggle] [toggle title=”آب و هوای ماسال در تابستان چگونه است؟” state=”close”]

این منطقه طبیعی تقریباً دور افتاده محسوب می‌شود و در طول مدت هر فصل با مهد پذیری پوشیده می‌شود.[/toggle]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها