نحوه گزفتن وام اربعین

وام اربعین

مراسم اربعین به عنوان بزرگترین پیاده‌روی زیارتی جهان شناخته می‌شود. هر ساله، میلیون‌ها زائر از سراسر جهان به عتبات عالیات، به ویژه حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا، می‌روند تا در این مراسم شرکت کنند. این مراسم شامل عزاداری‌ها، تعزیه‌خوانی، خطبه‌ها و مراسم‌های مذهبی دیگر است، مسیر این پیاده‌روی طولانی و دارای هزینه‌هایی است و برای همین سازمان امور اقتصاد و دارایی برای علاقمندان به شرکت در این مراسم تسهیلاتی بعنوان وام اربعین ۱۴۰۲ در نظر گرفته است.

وام اربعین در سفر به حرم امام حسین

زمان ثبت نام برای وام اربعین ۱۴۰۲

زائرین اربعین باید از تقریبا اوایل تا ۲۵ مرداد ماه به سامانه‌ تعیین شده از سوی وزرات امور اقتصاد مراجعه کنند و اگر واجد شرایط هستند، اقدام به انجام امور لازم در my.haj.ir نمایند.

 طریقه ثبت‌نام

متقاضیان باید در زمان معین شده به‌صورت حضوری یا غیر حضوری به بانک ملی مراجعه کنند و از طریق سامانه بام برای افتتاح حساب و دریافت وام اربعین اقدام نمایند. این تسهیلات کمک به مخارج افرادی است که علاقمند به شرکت در راه‌پیمایی اربعین هستند اما توان مالی لازم را ندارند.

شرایط دریافت وام اربعین ۱۴۰۲

وام اربعین ۱۴۰۲ به همه افراد تعلق نمی‌گیرد و تنها کسانی که مدارک لازم را در زمان ثبت‌نام ارائه کرده باشند، پس از خروج از مرز ایران و عراق به مبلغ ۱۰ میلیون تومانی وام دسترسی خواهند داشت. شرایط دریافت این وام موارد زیر هستند:

۱_ تمامی دادطلبان باید دارای گدرنامه معتبر باشند.

۲_ باید حتما از مرز عبور کرده باشید.

۳_ متقاضیان نباید چک برگشتی و بدهی معوق داشته باشند.

۴_ تمام افراد متقاضی وام و مسافرین اربعین باید دارای کارت واکسن کردنه به مقدار دو دوز باشند. افرادی که زمان زیادی از اخرین تزریق ان‌ها گذشته است باید برای دوز یادآور اقدام نمایند.

۵_ در هنگام اقدام و افتتاح حساب سفر اربعین، زائران باید مبلغ ۲۵۰۰۰۰۰ تومان به‌عنوان ودیعه نزد بانک بگذارند. این مبلغ بعدا به ان‌ها باز گردانده خواهد شد.

مبلغ وام اربعین

در سال گذشته وارم اربعین با توجه به تعداد اعضای تحت تکفل هر سرپرست محاسبه می‌گردید، اما در سال ۱۴۰۲ مبلغ وام بدون در نظر تعداد اعضای خانواده و به ازای هر نفر ۱۰ میلیون تومان است که به حساب یارانه واریز می‌گردد، بنابراین بهتر است پیامک بانکی خود را فعال نمایید تا پس از خروج شما از مرز و واریز وام به حسابتان، از ان مطلع شوید.

نحوه بازپرداخت وام اربعین

میزان بازپرداخت وام اربعین ۱۴۰۲ با محاسبه سود ۲۳ درصدی، مبلغ ۱۰ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۴۴۴ تومان به ازای هر ماه یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۲۴۱ تومان خواهد بود که وام گیرنده یاید طی ۶ ماهه این مبلغ را به بانک بازگرداند. مبلغی که مسافران درهنگام ثبت‌نام تحت عنوان ودیعه نزد بانک گذاشته اند، پس از اتمام اقساط به ان‌ها باز گردانده خواهد شد.

نحوه دریافت وام اربعین دانشجویان

به دانشجویانی که قصد شرکت در پیاده‌روی اربعین داشته باشند مبلغ ۵ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود، برای دریافت این وام لازم است که دانشجویان به‌صورت گروهی تحت نظارت نهاد نمایندگیدر دانشگاه‌ها اقدام کنند تا اطلاعات ان‌ها به سامانه رفاه دانشجویان ارسال گردد و برای دریافت وام به صندوق‌ها معرفی شوند.

وام اربعین برای سفر به عتبات عالیات

چگونه وام اربعین بگیریم؟

پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین اجتماع عاشقان امام حسین(ع) و یاران ایشان است، بسیاری از افراد مشتاق به شرکت در این مراسم هستند اما شرایط مالی مناسبی ندارند، وزارت اقتصاد برای این دسته از افراد شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته است که تا تاریخ ۲۵ مرداد ماه می‌توانند برای ثبت‌نام وام اربعین ۱۴۰۲ اقدام نمایند و در صورتی‌که شرایط لازم دا داشته باشند، وام ۱۰ میلیون تومانی ان‌ها پس از خروجشان از مرز به حساب هر شخص واریز خواهد شد. مهلت بازپرداخت این تسهیلات ۶ ماهه و به ازای هر ماه یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۲۴۱ تومان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در بلیطینجا در ارتباط باشید.

سوالات متداول

مبلغ وام اربعین ۱۴۰۲ چند میلیون تومان است؟
 مبلغ وام اربعین ۱۴۰۲، ۱۰ میلیون تومان به ازای هر فرد است.
وام اربعین ۱۴۰۲ به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟
 وام اربعین ۱۴۰۲ به متقاضیانی که دارای گذرنامه معتبر و کارت واکسن هستند و برای دریافت وام ثبت نام کرده باشند پس از عبور از مرز تعلق می‌گیرد
نحوه بازپرداخت وام اربعین ۱۴۰۲ به چه صورت است؟
 وام گیرندگان باید مبلغ وام را در مدت ۶ ماه به بانک بازگردانند، طبق این مدت مبلغ بازپرداخت به ازای هر ماه یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۲۴۱ تومان است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها