اسفجیر

روستای اسفجیر ، طبیعتی بکر در فاروج

روستای اسفجیر یک روستای زیبا و خوش آب و هوا در شمال غرب خراسان شمالی است که دارای طبیعتی بکر و خارق العاده است؛ این روستا سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. ما قصد داریم در مجله گردشگری بلیط اینجا اطلاعات بیشتری از روستای اسفجیر و آبشار اسفجیر را در اختیار شما قرار دهیم. برای رزرو و ثبت نام تور روستای اسفجیر به وبسایت بلیط اینجا مراجعه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز با ما تماس بگیرید.

اسفجیر

روستای اسفجیر کجاست؟

اسفجیر روستایی ییلاقی است که به دلیل داشتن آب فراوان، از باغ ها و مزارع پرباری برخوردار می باشد. اسفجیر در ۲۰۰ کیلومتری شهر مشهد قرار دارد و دارای آب و هوایی معتدل است.این روستا بر روی دو تپه واقع شده که از وسط آن رودخانه ای عبور می کند؛ و زیبایی روستا را دو برابر کرده و صحنه ای جذاب برای عکاسان به وجود آورده است.

همه چیز در مورد تور طبیعت گردی روستای اسطرخی

در شمال این روستا تپه ای به نام دربند وجود دارد که سرسبز و پر از آب بوده و گردشگران بی شماری برای تماشای آن به این منطقه سفر می کنند ؛ در انتهای این منطقه نیز چشمه ی آب معدنی قرار دارد که دارای خواص پزشکی بسیاری می باشد و گردشگران برای درمان برخی از بیماری ها از جمله روماتیسم به این چشمه مراجعه می کنند.

اسفجیر

طبیعت بکر اسفجیر

وجود درخت چنار کهنسال در محوطه حیاط مسجد روستا، یکی دیگر از ویژگی های خاص روستای اسفجیر است. این درخت کهنسال حدود ۵۵۰ سال قدمت دارد و قطر تنه ی آن ۷ متر است. این درخت از نظر شکل ظاهری سالم و شاداب بوده و نشن دهنده ی پایداری و استحکام خوب آن در برابر شرایط جوی و اقلیمی منطقه است. همچنین این درخت در مطالعات ژنتیکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

دره شمخال کجاست؟

آبشار اسفجیر

پس از پشت سر گذاشتن روستا و حدود یک ساعت پیاده روی در کنار رودخانه به محوطه زیبای آبشار اسفجیر خواهید رسید.آبشار اسفجیر یکی دیگر از پدیده های این روستا است. این آبشار در ۲۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان فاروج واقع شده است. این آبشاردرانتهای یک دره باریک و صخره ای قرار دارد و فضایی متفاوت و بسیار هیجان انگیز خلق کرده است؛ چرا که آبی زلال از زیر دیواره هایی با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر به بیرون می جهد. آبشار اسفجیراز تفریحات خوب مشهد به شمار می رود. اگر به روستای اسفجیر سفر کردید و قصد بازدید از آبشار را داشتید حتما امکانات و تجهیزات فنی کوهنوردی را همراه خود داشته باشید.

اسفجیر

آبشار اسفجیر کجاست؟

برای دسترسی به این آبشار از ابتدای جاده فاروج به شیروان و از دو راهی نجف آباد یک مسیر فرعی ۲۵ کیلومتری پس از گذشتن از روستاهای نجف آباد، حصار اندف و ترقی به اسفجیر منتهی می شود.

طبق گفته ی اهالی روستا علاوه بر آبشار اسفجیر، در ادامه مسیر نیز آبشارهای کوچک و بزرگی وجود دارد که طبیعتی منحصر به فرد آن هر بیننده ای را شگفت زده می کند. آبی که از میان صخره های سنگی به صورت لوله فوران می کند و افعی های بزرگ و بی دمی که پشت آبشار وجود دارند از دیگر تعاریف اهالی است. خلاصه این که روستای اسفجیر دارای جاذبه های زیادی است که همچنان ناشناخته مانده است؛ اما همین طبیعت بکر، آب و هوای باطراوت، وجود گیاهان و درختان سرسبز و چشمه سار های متعدد با آبی زلال، گردش در فضایی آرامش بخش و دلنشین را برای شما به ارمغان خواهد آورد و تجربه ای دلپذیرمی سازد. در گذشته نیز چندین مورد از زیبا ترین آبشار های ایران را معرفی کردیم.

خدمات بلیط اینجا ( شرکت انوار راه توس )
اخذ مستقیم بلیط پرواز داخلی و خارجی
اخد مستیقم بلیط قطار داخلی و خارجی
اخذ بلیط مستقیم بلیط اتوبوس داخلی و خارجی
رزو اتوبوس دربستی
رزو خدرو شخصی
بیمه مسافرتی داخلی و خارجی
رزو هتل های داخلی و خارجی
رزو تور کامل داخلی و خارجی
اخذ ویزا خارجی تمام نقاط دنیا
رزرو و خدمات گردشگری (بلیط خدمات گردشگری مانند کشتی تفریحی داخلی و خارجی )
خدمات گردشگری سلامت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها