شگفت انگیز ترین میوه های استوایی

در سفر به هر کشوری با غذاها و میوه های عجیب و شگفت انگیز رو به رو خواهید شد. این میوه های استوایی کدامند ؟ در این مطلب مجله گردشگری بلیط اینجا چند مورد از عجیب ترین میوه های استوایی و شگفت انگیز ترین میوه های جهان را برای شما معرفی می کنیم.برای خرید عمده میوه های استوایی و کاشت میوه های استوایی در ایران می توانید به بازار های عمده فروش میوه های استوایی مراجعه کنید. برای خرید میوه های خاص و میوه های استوایی در ایران می توانید به بازار های فروش میوه های استوایی در شیراز و بازار های خرید عمده میوه های استوایی درهر شهر مراجعه کنید.
همچنین میوه های استوایی خشک شده نیز در کلیه بازار های سطح شهر یافت می شوند.

همه چیز درمورد سفر به مالزی و تور مالزی

دوریان

این مبوه در سرزمین های جنوب شرق آسیا یافت میشود و به علت سفر های زیاد اخیر به آن منطقه شهرت زیادی پیدا کرده است. بوی این میوه علت تمایز آن از بقیه میوه ها است، ورود آن به اکثر مکان های عمومی ممنوع است زیرا بوی نامطبوعی دارد .

میوه دورین بلیط اینجا

با این وجود مردم آن منطقه این میوه را دوست دارند و آن را (پادشاه میوه ها) می دانند. میوه ای است که مزه ی آن شبیه به بادام است و وقتی با میوه ی دوریان مواجه میشوید دو حالت اتفاق می افتد یا عاشق آن میشوید یا از آن متنفر میشوید.

عکس های آتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس

میوه اژدها یا دراگون فروت

این میوه در ایران به نام میوه اژدها هم شناخته میشود و در مناطق گرم سیری رشد میکند. دارگون فروت بین میوه های استوایی در تبریز نیز یافت می شود. دراگون فروت شبیه میوه ی کیوی است که رنگ آن بسیار خوشرنگ و داخلش بافت های سفید رنگ با دانه های ریز سیاه رنگ جای گرفته است.

دراگون فروت

مزه ی آن ترکیب میوه ی گلابی، هندوانه و کیوی است که میشود گوشت آن را خام خورد یا مانند نوشیدنی دم کرد. این میوه بومی کشور های جنوب شرق آسیا، مکزیک و آمریکای لاتین است. و دارای ویتامین C و ویتامین B ، کلسیم ، کالری پایینی دارد.

هتل درویشی مشهد، مرتفع ترین هتل لوکس ایران

جک فروت

این میوه بزرگترین میوه درختی جهان است و وزن آن به ۳۶ کیلو گرم هم رسیده است، جک فروت متعلق به جنوب شرق آسیا است. پوست زبر و گوشت شیرین و نرمی دارد که طعم آن ترکیب طعم سیب و موز است.

جک فروت

این میوه اگر پخته شود بافتی شبیه گوشت پیدا میکند و طعم آن هم تغییر میکند، که این باعث شده اخیرا گیاهخواران آن را به عنوان غذا و گوشت بخورند. جک فروت میوه ای بسیار مقوی است و سرشار از پتاسیم و پروتئین است.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای عربی عمان و دبی

کیوکاملون

این میوه از ترکیب میوه های خیار و هندوانه و یکی از عجیب ترین میوه های استوایی دنیاست. کیوکاملون یک هندوانه مینیاتوری است که طعم خیار را گرفته است. بومی کشور مکزیک و نواحی آمریکای مرکزی است. مردم مکزیک به خاطر شکل ظاهری جالب این میوه آن را هندوانه موشی یا خیار ترش مکزیکی می نامند .

کیوکاملون

هتل عباسی اصفهان، کهن ترین هتل ایران

کیوانا

این میوه به اسم های خربزه شاخ دار و یا خیار آفریقایی هم گفته میشود که واقعا یک میوه استوایی است که علاوه بر ظاهر عجیبش اسم عجیبی هم دارد. کیوانا بومی صحرای بزرگ آفریقا است و در کشور های آفریقایی یافت میشود. شکل ظاهری آن بیضی شکل و پوستی نارنجی رنگ و شاخ دار است به همین علت به آن خربزه شاخ دار میگویند. طعم این میوه شبیه ترکیب میوه های خیار و لیمو و رنگ آن زرد و سبز است.

کیوانا

 

 

لونگان

لونگان یکی دیگر از میوه های استوایی دنیاست که به خاطر ظاهرعجیبی که دارد ، گاهی آن را چشم اژدها هم می نامند. و در زبان چینی به معنای چشم اژدها
می باشد. قسمت داخلی ( گوشت) این میوه بسیار سفید و شفاف است و در داخلش دانه ای سیاه و براق قرار گرفته است. میوه لونگان یکی از میوه های بومی کشورهای جنوب آسیانیز محسوب می شود.

 

 

سورسوپ

قسمت داخلی این میوه حالت خمیری به رنگ سفید داشته و حاوی دانه هاییست که قابل هضم نمی باشند. این میوه مزه ای ترش دارد و در اسموتی ها و نوشیدنی های میوه ای استفاده می شود. 

بلیط اینجا همراه شما در سفر:

خرید بلیط قطار

خرید بلیط هواپیما

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن unnamed.png است

جهت رزرو و خرید بلیط هواپیمایی داخلی یا خارجی ( ایران ایر / ماهان / قشم ایر / تابان / و ..)، می توانید از سایت بلیط اینجا اقدام نمایید و یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰
  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
  • مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.: rahetoos@

چایوت

چایوت (Chayote) به خانواده ی کدو تنبل ها، خربزه و خیار تعلق می گیرد و این گیاه بومی مکزیک است.
این میوه را میتوان هم به صورت خام و هم به صورت پخته میل نمود گاهی در سالاد نیزاستفاده می شود. پخت این میوه که به راحتی اتفاق می افتد و به حفظ بافت میوه کمک می کند. لازم به ذکر است نیازی به برداشتن پوست قبل از پختن نیست.

پشن فروت

پشن فروت میوه ای است ، کوچک و گرد که پوستی محکم و قرمز و زرد دارد و از عجیب ترین میوه های استوایی دنیا به شمار می رود.
زمانی که این میوه را از وسط نصف می کنید داخلش دانه هایی آبدار و ژله ای می بینید ؛ که می توانید آن را همچون خرمالوی رسیده با قاشق بتراشید و میل کنید.. پشن فروت میوه ی بومی آمریکای جنوبی است و امروزه در سرتاسر جهان پیدا می شود. این میوه در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و در بسیاری از دسرها ، آبمیوه ها و غذاها استفاده می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BTS
BTS
1 سال قبل

این خیلی مسخره

فاطیما
فاطیما
2 سال قبل

میوه استوایی دیگه نداریم؟؟

هانیه نیکخوی
ویرایشگر
پاسخ به  فاطیما
2 سال قبل

تعدادشون زیاده اینجا فقط چند نمونه شو براتون گذاشتیم دوست عزیز

کیا
کیا
2 سال قبل

خوشمزه نیستن مزه خیار میدن

صادق
صادق
2 سال قبل

چقدر باحالن

سارا
سارا
4 سال قبل

من همشون و نخوردم ولی انقدی که خوشگلن خوشمزه نیستن

مهسا رضایی
مهسا رضایی
4 سال قبل

چه عکسای خوشمزه‌ای دهنم آب افتاد