مالزی

همه چیز درمورد سفر به مالزی و تور مالزی

مالزی یکی از محبوب ترین مقصد های تور مسافرتی در دنیاست در ادامه راهنمای سفر به مالزی را شرح می دهیم. شما می توانید ارزانترین تور مالزی و ارزانترین پرواز مالزی را در بلیط اینجا تهیه کنید. این کشور مسلمان به خاطر سواحل متعدد، تنوع جاذبه های طبیعی و بهترین ورزش های آبی مثل غواصی جزو بهترین مقاصد گردشگری است. در سایت بلیط اینجا می توانید بلیط هواپیما مالزی را با بهترین قیمت تهیه کنید.

موقعیت جغرافیایی مالزی

مالزی در جنوب شرق آسیا قرار گرفته است، از طریق دریای چین جنوبی دو بخش متمایز مالزی از یکدیگر جدا شده است هردو بخش غرب شبه جزیره مالزی و شرق مالزی، منظره ای شبیه به دشتهای مرتفع ساحلی دارد که کوهستانهای جنگلی زیادی دارد. کوه کینابالو با ارتفاع ۴،۰۹۵۲ متر مرتفع ترین آن ها است که بر روی جزیره بورنئو قرار دارد. مالزی با وسعت ۳۲۹،۷۵۸ کیلومتر مربع جمعیتی ۳۱،۸۳۴،۰۰۰ نفره دارد.

بهترین سوغاتی های استان گیلان چیست؟

بهترین زمان سفر به مالزی

این کشور آب و هوای استوایی با رطوبت بالا دارد به همین دلیل بهترین زمان برای سفر به مالزی بین ماه های مارس و اوایل اکتبر است زیرا در این ماه ها بارندگی و رطوبت میزان کمی دارد. بهترین زمان برای سفر به ساحل شرقی مالزی بین خرداد و تیر است و بهترین زمان برای سفر به ساحل غربی شبه جزیره، ماه های آبان تا بهمن است. به طور کلی آب و هوای مالزی تقریبا ثابت است و به دلیل وجود کوه های اطراف آن در هر ماه ممکن است چند درجه تغییر دما داشته باشد. با توجه به بارندگی زیاد بهتر است همیشه چتر همراه خود داشته باشید.

مالزی

عجیب ترین غار های ایران کدامند؟

اطلاعات کلی کشور مالزی

زبان رسمی: مالایی. 

واحد پول : رینگیت که هر رینگیت برابر با ۷۹۹۵ریال است.

  نوع برق شهری: ۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز و دو شاخه ها و پریز ها از نوع G  است . 

اختلاف ساعت با تهران: ۴ ساعت نیم از تهران جلوتر.

کد کشور: +۶۰ .

شماره های اضطراری:

پلیس و آمبولانس= ۹۹۹ ، آتش نشانی و امداد و نجات= ۹۹۴ با موبایل ۱۱۲ .

جهت رانندگی در مالزی: سمت چپ.

 فرودگاه های بین المللی : کوالالامپور، سیمپانگف باکلالان، لاواس

معرفی خاص ترین رستوران های دبی

هزینه های حمل و نقل

هزینه ی سفر از پنانگ تا کوالالامپور با اتوبوس ۵۰ رینگیت یعنی حدود ۴۰ هزار تومان است و باید ساعتی ۵ تا ۱۵ رینگیت برابر با ۴ تا ۱۲ هزار تومان بپردازید. برای سفر با تاکسی باید به ازای هر نفر کرایه بپردازید و بسیار گران است اگر کسی را نتوانید پیدا کنید که هزینه تاکسی را با آنها شریک شوید باید هزینه چهار نفر را پرداخت کنید پس حتما قبل از سفر هزینه را مشخص کنید و به توافق برسید.

مالزی

۸ مورد از بهترین جاذبه های گردشگری چابهار

هزینه پروازها ۱۰۰ رینگیت برابر با ۸۰ هزار تومان است. مسیر کوالالامپور تا بانکوک با قطار ۱۷۵ رینگیت (۱۴۰ هزار تومان) و با پرواز ۳۰۰ رینگیت ( ۲۴۰ هزار تومان ) هزینه دارد. در کمپ های پارک ملی تامان نگارا امکان چادر زدن وجود دارد پس برای اینکه در هزینه های خود صرفه جویی کنید در این کمپ ها اقامت کنید. برای گشت و گذار در کوالالامپور بهتر است از تورهای پیاده روی رایگان استفاده کنید، در این تور ها علاوه بر دیدن جاذبه های دیدنی میتوانید اطلاعات زیادی در مورد تاریخ و فرهنگ این کشور به دست آورید.

هتل های لوکس دبی را ببینید

غذاهای محلی مالزی

بسیاری از غذاها، میوه ها و سبزی های مالزیایی ر دیگر نقاط دنیا به راحتی پیدا نمی شوند پس در تور مالزی از این فرصت استفاده کنید و از ترکیب طعم های مالایی، چینی و هندی لذت ببرید. در ادامه تعدادی از بهترین غذاهای محلی مالزی و کوالالامپور را معرفی می کنیم.

راهنمای سفر با نوزاد

باکوته

این غذا، غذای مورعلاقه چینی ها است که در چند کشور دیگر مانند تایوان و سنگاپور هم دیده میشود ولی بهترین نوع باکوته در مالزی پخته میشود به گونه ای که از خود چینی ها هم بهتر میپزند. معنی اسم این غذا به گونه ای است که باک به معنی گوشت، کوت به استخوان و ته به معنی چای. این غذا خیلی پر چرب است و بهتر است بعد سرو آن برای هضم بهتر چای بنوشید که به همین دلیل کلمه ته به معنی چای در اسم این غذا آمده است .

باکوته

مواد لازم برای تهیه باکوته: گوشت، روغن کنجد، سبزیجات، کلم،فلفل، قارچ، سس سویا، ادویه های بادیان و دارچین و میخک و دانه ی رازیانه، سیر و خمیر توفو

پارک دلفین های کیش

نودل سرخ شده

در مالزی این غذا را با اسم می گورنگ هم میشناسند و یکی از غذاهای معروفشان میدانند. نودل سرخ شده از رشته ی نودل، سبزیجات، جوانه گندم، موسیر یا پیاز و کمی سیر، تکه های گوشت یا میگو درست میشود که طعمی بسیار تند دارد و همه ی مواد آن جدا سرخ میشوند و بعد از ترکیب شدن با یکدیگر با سبزیجات تزئین میشود.  برای علاقه مندان به غذاهای تند گزینه ای عالی است، به دلیل اینکه این غذا طرفداران زیادی دارد  در هرجایی مثل دکه های غذا فروشی یا رستوران ها یافت میشود.

نودل سرخ شده

هتل عباسی، کهن ترین هتل ایران

آیام پرچیک

برنج، مرغ، پیاز، زنجبیل، نارگیل، سیر، فلفل و لیمو مواد تهیه این غذا است به گونه ای که مرغ در شیر نارگیل و سیر و پیاز و لیمو و فلفل و زنجبیل خوابانده میشود بعد از مدتی سرخ یا کبابی میشود. گوشت لذیذ و آبداری که در آیام پرچیک وجود دارد باعث شده است که طعمی بسیار خوشمزه بگیرد.

آیام پرچیک

موزه های دیدنی شیراز

روجاک

یک نوع سالاد سبزیجات و میوه است و در کشور های اندونزی و مالزی و سنگاپور درست میشود. موادی که در این سالاد استفاده میشود ساقه لوبیا، خیار خرد شده و چغندر، کیک آردی ، تخم مرغ سفت شده و پودر میگو که با سس شیرین و ادویه بادام زمینی مخلوط میشود. گاهی اوقات سیب زمینی پخته شده و گریپ فروت با سس شکلاتی شیرین هم استفاده میشود.

روجاک

مهم ترین مراکز خرید قشم

ته تاریک

یک نوع نوشیدنی شیرچای غلیظ است و از ارتفاع زیاد شیر و چای ترکیب میشوند تا زمانی که شیر و چای باهم هم دما شوند و به یک طعم بی نظیر برسند. کف زیادی که روی آن مینشیند به دلیل روش درست کردن آن است و این نشان میدهد که خوب تهیه شده. ته تاریک در کنار روتی کانای به عنوان یک صبحانه کامل سرو میشود.

بهترین پارک آبی مشهد موج های آبی یا ایرانیان؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیمیا کریمی
کیمیا کریمی
4 سال قبل

من یه دوست دارم مهاجرت کرد رفت مالزی