زیباترین فرودگاه های جهان

زیباترین فرودگاه های جهان

در سفرهای هوایی اولین جایی که گردشگران در هر کشوری پا می‌گذارند فرودگاه آن کشور است . بنابراین فرودگاه‌ها می‌توانند اولین قاب و نمای کلی از هر کشور و منطقه باشند .به همین دلیل بسیاری از کشورها سعی کرده اند با مدرن سازی و ایجاد فضاهایی جذاب و خاص ساعات انتظار در این مکان را برای مسافران جذاب‌تر کنند . حتی برخی کشورها حرفه‌ای‌ترین طراح‌ها و معمارها برای ساخت فرودگاه خود استفاده کرده اند . ما در این مطلب در مجله گردشگری بلیط اینجا می‌خواهیم چند نمونه از زیباترین فرودگاه های جهان را به شما معرفی کنیم . هرچند که شاید این انتخاب‌ها کار چندان راحتی نباشد و بر اساس سلیقه‌های  مختلف انتخاب‌ها تغییر کند .

 

فرودگاه چانگی سنگاپور

اولین فرودگاهی که در بررسی زیباترین فرودگاه های جهان به معرفی آن خواهیم پرداخت فرودگاه چانگی در کشور سنگاپور است . این فرودگاه با داشتن فضایی متفاوت خود یک جاذبه گردشگری در این کشور به شمار می‌رود . وجود مجسمه‌هایی به شکل درخت که نمادی از سبک سنگاپوری است یکی از دیدنی‌های آنجاست . چانگی ۵ ترمینال دارد و چیزی فراتر از یک فرودگاه است . در واقع می‌توان آن را یک پارک تفریحی در نظر گرفت. که با داشتن خدمات سرگرمی و امکانات دیگر میتوانید ساعت‌ها بدون اینکه حوصله‌تان سر برود در آن به انتظار بنشینید . داشتن باغی که در آن بیش از ۱۰۰ گونه کاکتوس و گیاه خشک از بیابان‌ها و مناطق خشک آفریقا و آمریکا و آسیا نگهداری می‌شود. باغ پروانه که بیش از هزار گونه پروانه در آن وجود دارد. ۲ سالن سینمای ۲۴ ساعته، کنسول‌های بازی ،استخر و …بخشی از خدماتی است که این فرودگاه به مسافران عرضه می‌کند .

فرودگاه بین المللی پکن

بازی‌های المپیک تابستانی سال ۲۰۰۸ مسئولان فرودگاه بین المللی پکن را واداشت که ترمینال ۳ یعنی یکی از بزرگترین ترمینال‌ها در فرودگاه‌های جهان را در فرودگاه بین المللی این کشور راه اندازی کند . این فرودگاه معماری خاصی دارد و از آسمان شبیه اژدهایی با رنگ‌های قرمز و رنگ زرد که رنگ‌های سنتی چین است به چشم می‌خورد . داشتن بیشترین تعداد باند فرود در جهان، سالن‌های غذاخوری، ۵ گذرگاه متصل به سالن اصلی که شبیه به ستاره دریایی است و … از جذابیت‌هایی است که باعث شده فرودگاه بین‌المللی پکن را در لیست زیباترین فرودگاه‌های جهان قرار دهیم.

فرودگاه بین المللی دبی

دبی با وجود مساحت کوچکی که دارد یکی از زیباترین فرودگاه‌های جهان را به خود اختصاص داده است . این فرودگاه ظرفیت ۱۶۰ میلیون مسافر و ۱۲ میلیون تن بار را در سال دارد . فرودگاه بین المللی دبی در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و در سال ۲۰۲۳ در بین زیباترین فرودگاه‌های جهان قرار گرفت . این مجموعه سه ترمینال دارد و با ارائه امکاناتی مانند سالن پخش فیلم ،باغ‌های طبیعی، استخر ،سالن بدنسازی و … به مسافران زمان انتظار را برای آنها جذاب می‌کند .

فرودگاه حیدر علی اف باکو

 

یکی دیگر از زیباترین فرودگاه های جهان در کشور همسایه ما یعنی آذربایجان قرار دارد . فاصله ی این فرودگاه با شهر باکو ۲۰ کیلومتر است و نام آن برگرفته از نام رئیس جمهور این کشور در سال ۲۰۱۰ می‌باشد . تا قبل از این سال فرودگاه بین المللی بینا نام داشت . از جمله امکانات این فرودگاه می‌توان به داشتن محیطی مناسب برای کودکان ،درستوران‌های مختلف با غذاهای متنوع و کافه‌های متعدد، اینترنت رایگان، صرافی، خودپرداز ،درمانگاه ،خدمات زیبایی و … اشاره کرد. همچنین طراحی و معماری این فرودگاه نیز بسیار جذاب و دیدنی است .

 

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

 

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ نمادی از این شهر به شمار می‌رود . در واقع این مجموعه نمونه ی کوچک از هنگ کنگ است که با طراحی‌های مدرن، امکانات مختلف و نورپردازی‌های خاص در فهرست زیباترین فرودگاه‌های جهان قرار می‌گیرد . جدا از فضای لوکس و معماری خاص؛ داشتن یک زمین گلف که مطابق با استانداردهای انجمن گلف ایالات متحده ساخته شده این فرودگاه را خاص و منحصر به فرد می‌کند. فرودگاه بین المللی هنگ کنگ از سال ۱۹۹۸ به ارائه خدمات برای عموم پرداخت و از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ عنوان بهترین فرودگاه جهان را به خود اختصاص داد .همچنین در سال ۲۰۱۹ بهترین مرکز باربری شد .

 

این بار در معرفی زیباترین فرودگاه های جهان به سراغ کشور آمریکا می‌رویم و شما را با فرودگاه بین‌المللی دنور آشنا خواهیم کرد .سقف این مجموعه فایبرگلاس است و شبیه کوه‌های راکی طراحی شده این امر باعث می‌شود فضای داخلی با نور طبیعی پر شود .داخل فرودگاه مانند یک گالری هنری است که پر است از انواع مجسمه‌ها ،نقاشی‌های دیواری و …

سقف و نمای بیرونی این فرودگاه طراحی چادر مانند دارد و با داشتن امکانات رفاهی متعدد و متنوع ساعاتی جذاب را برای مسافران و گردشگران زقم می‌زند .

فرودگاه باراخاس مادرید

فرودگاه باخاراس مادرید با توانایی به سرانجام رسیدن رساندن ۱۲۰ پرواز در ساعت یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان محسوب می‌شود . در طراحی این فرودگاه با ترکیب رنگ‌های رنگین کمان استفاده شده که آن را بسیار دیدنی و تماشایی کرده است . این مجموعه در سال ۱۹۳۱ تاسیس و در سال ۲۰۰۶ مورد بازسازی قرار گرفت.این فرودگاه به بیش از ۵۰ میلیون مسافر خدمات پروازی ارائه می‌دهد . ترمینال ۴ فرودگاه باخاراس با داشتن ستون‌های فولادی و رنگین که سقف بامبوی آن را نگهداری می‌کند معماری منحصر به فردی دارد .

فرودگاه مناره مراکش

فرودگاه مناره مراکش چندین بار به عنوان زیباترین فرودگاه جهان شناخته شد . این مجموعه با داشتن سالن‌های استراحت با تجهیزات بالا ، هتل‌های فرودگاهی ،اینترنت و وای فای رایگان، فروشگاه‌های مختلف، رستوران و کافی شاپ، صرافی و … یکی از لوکس‌ترین بهترین فرودگاه‌های دنیا محسوب می‌شود . معماری زیبای این مجموعه که ترکیبی از دو سبک معماری سنتی و معاصر است جذابیت زیادی به آن بخشیده . فرودگاه مناره مراکش به عنوان نقطه اتصالی مهم بین اروپا، شمال آفریقا و بسیاری از کشورهای دیگر با بزرگترین فرودگاه‌های جهان رقابت می‌کند .

 

فرودگاه بین المللی اینچئون

آخرین مجموعه‌ای که در بررسی زیباترین فرودگاه‌های جهان به معرفی آن خواهیم پرداخت فرودگاه بین‌المللی اینچئون در کشور کره جنوبی است . این فرودگاه از سال ۲۰۰۱ پذیرای مسافران بود و یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا محسوب می‌شود . علاوه بر برداشتن معماری و فضایی زیبا ؛وجود امکاناتی از جمله موزه فرهنگ کره جنوبی، پیست یخ ،اتاق خواب‌های خصوصی، باغ‌های سرپوشیده ،خدمات زیبایی ،رستوران‌های متعدد و … باعث شده کره یکی از بهترین و مدرن‌ترین فرودگاه‌های دنیا را میزبانی کند .

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها