جزایر قناری

معرفی سواحل جزایر قناری

سواحل جزایر قناری در نزدیکی قاره آفریقا قرار گرفته است و در ماه‌های نوامبر و دسامبر این جزایر بیش‌ترین ورود مسافران را دارد. هزینه اقامت، استفاده از تفریحات، خوراک و…. روزانه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو است اما در جزیره گران کاناریا نسبت به دیگر جزایر هزینه پایین‌تری دارد به همین علت اغلب مسافران در گران کاناریا اقامت می‌کنند.

آشنایی با جزایر قناری

این جزایر جزو قلمرو اسپانیا محسوب می‌شود و در نزدیکی آفریقا قرار دارد و به مجموعه‌ی چند جزیره در اقیانوس اطلس، جزایر قناری گفته می‌شود. جزایر قناری در سال ۱۹۸۲ منطقه‌ای خود مختار محسوب شد و به علت آب و هوای فوق‌العاده آن، حیات وحش زیبا و… بسیار محبوب است. این جزایر در دو استان سانتا کروس و لاس پالماس قرار دارد.

سواحل جزایر قناری

آب و هوای سواحل جزایر قناری

این جزایر در مناطق گرمسیر جهان قرار دارد و در شهرهای آن میانگین دما در ماه‌های اوت تا ژانویه حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد است در شمال غربی این جزایر پر بارش‌ترین بخش محسوب می‌شود.

علت نام‌گذاری جزایر قناری

اسم سواحل جزایر قناری از نام سگ گرفته است به دلیل این‌که بومیان آن قبایل گوانچه بوده‌اند که سگ‌ را حیوان مقدسی می‌شناختند و به آن احترام می‌گذاشتند و ریشه لاتین آن به معنی جزیره سگ‌ها است.

جزایر اصلی سواحل قناری

سواحل جزایر قناری دارای ۸ جزیره اصلی است که هر کدام تفریحات متنوعی را برای مسافران به وجود می‌آورند. این جزیره‌ها شامل:

سواحل گران کاناریا:

این جزیره در غرب جزایر قناری قرار گرفته است و امکانات تفریحی زیادی دارد که سالانه میزبان گردشگران زیادی است در نزدیکی این ساحل تپه‌های ماسه‌ای، انواع رستوران‌ها، کافه‌ها و… قرار دارند. مشهورترین سواحل جزیره گران کاناریا پورتوریکو و سان آگوستین است، همچنین موزه دیوسان، کلیسای سانتا و پارک آریناگا از دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌رود.

جاهای دیدنی جزایر قناری

لاس پالماس:

این شهر دارای جاذبه‌های تاریخی بسیار زیبایی است که معروف‌ترین آن کلیسای جامع سانتا آنا، موزه دیوکسان، خانه کلمب و موزه جزایر قناری بوده که از قدیمی‌ترین شهرهای سواحل جزایز قناری به شمار می‌رود.در موزه دیوکسان آثار ارزشمند مذهبی و هنری قرار دارد، همچنین خانه کلب دارای معماری تاریخی بی‌نظیری بوده که اولین خانه فرماندار شهر بوده است.

تنزیف:

در سواحل این جزیره هتل‌ها، ویلاها، رستوران‌ها و…. بسیار متنوعی وجود دارد که مشهورترین سواحل آن پلایا د لاس ویستاس و پلایا د لاس ترسیتاس است در شهر تنزیف پارک ملی، موزه گیاه‌شناسی، خانه کنسرت و…. به چشم می‌خورد که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید این جاذبه‌های بی‌نظیر به این جزیره سفر می‌کنند.

سواحل فوئرته ونتورا:

این جزیره در میراث یونسکو قرار دارد. افرادی که طرفدار موج‌سواری هستند به دلیل تلاطم زیاد این سواحل، فوئرته ونتورا را برای اقامت انتخاب می‌کنند از تفریحات معروف این جزیره می‌توان به صخره‌نوردی، غواصی، قایق‌سواری و…. اشاره کرد.

جزیره لانزاروته:

در سر تا سر این جزیره کوه‌های آتشفشانی وجود دارد و نخستین ساکنان جزایر قناری در این بخش زندگی می‌کردند در جزیره لانزاورته باغ‌های انگور فراوانی به چشم می‌خورد که درختان آن زمین‌هایی با شن‌های سیاه قرار گرفته است.

لاگومرا:

این جزیره یکی از آرام‌ترین سواحل جزایر قناری بوده که استراحت در محیطی آرام را برای گردشگران فراهم می‌کند و  هر ساله افراد علاقمند به طبیعت‌گردی را به خود جذب کرده است از مشهورترین جاذبه‌های طبیعی جزیره لاگومرا می‌توان به آبشار ال سدرو اشاره کرد.

ال هیرو:

جزیره ال هیرو کوچک‌ترین جزایر قناری به شمار می‌رود که محیطی دنج و آرام را برای گردشگران فراهم کرده است، همچنین در این جزیره هتل‌‌های زیبا، تفریحات آبی و…. وجود دارد که باعث شده هر ساله افراد زیادی از این جزیره بازدید کنند.

لاگراسیوزا:

این ساحل دارای چشم‌انداز بسیار زیبایی است و همچنین امکاناتی شامل: سرسره آبی، دوچرخه‌سواری، کشتی و… بوده و از آرام‌ترین سواحل جزایر قناری به شمار می‌رود.

۵ تا از معروف‌ترین جاهای دیدنی جزایر قناری

سواحل جزایر قناری به جز سواحل و جنگل‌های زیبای آن دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است و همچنین چهار پارک ملی در این جزایر وجود دارد.

۱- پارک ملی تیده:

این پارک در جزیره تنزیف قرار دارد که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است در پارک ملی تیده، بلندترین کوه اسپانیا و سومین کوه بلند آتشفشانی دنیا وجود دارد که افراد علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی بازدید از این پارک را نباید از دست دهند.

۲- پارک لورو:

این پارک در جزیره تنزیف واقع شده است و به نام پارک طوطی‌ها شناخته می‌شود در این پارک انواع حیوانات و پرندگان شامل: دلفین‌ها، شیرهای دریایی، کوسه‌ها، پنگوئن‌ها، طوطی‌ها و… وجود دارد، همچنین در این پارک آکواریوم زیرزمینی قرار گرفته که از بزرگ‌ترین آکواریوم‌ها در جهان است.

پارک لورو در جزایر قناری

۳- پارک ملی تیمانفایا:

این پارک در جزیره لانزاروته قرار گرفته است و اسم آن در لیست میراث جهانی یونسکو به چشم می‌خورد در این منطقه خاک‌های معدنی و مفیدی وجود دارد که در اثر فوران آتشفشان‌ها در سال‌های طولانی به وجود آمده است.

پارک ملی تیمانفایا

۴- غار وردس:

این غار در جزیره لانزاروته یکی از سواحل جزایر قناری واقع شده است. طول این غار ۷ کیلومتر بوده و در داخل یک کوه آتشفشان قرار دارد. سنگ‌های غار وردس به رنگ‌های قرمز، نارانجی و سیاه وجود دارد که بعضی از مراسم‌ها در این غار برگزار می‌شود.

غار وردس

۵- پارک ملی گارجونای:

این پارک در فهرست میراث یونسکو قرار گرفته است در سر تا سر جنگل گارجونای گیاهی انبوه وجود دارد. این جنگل دارای گیاهان متنوع، جانوران مختلف، رودخانه، چشمه جوشان و…. است و جزو زیباترین جاذبه‌های طبیعی، جزایر قناری به شمار می‌رود.

پارک ملی گارجونای

هزینه روزانه اقامت در جزایر قناری

سواحل جزایر قناری، هشت جزیره  اصلی شامل: تنزیف، گران کاناریا، لاگومرا، ال هیرو و…..دارد که در آن‌ها جاذبه‌های گردشگری متنوع قرار گرفته است که معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی  جزایر قناری شامل: غار وردس، پارک ملی گارجونای، پارک ملی تیمانفایا و… هستند که در ماه‌های نوامبر و دسامبر مسافران زیادی از این مناطق بازدید می‌کنند و روزانه هزینه‌ای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو  برای اقامت، خوراک، تفریحات و…خرج می‌کنند.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها