سفر به سوریه

سفر به سوریه | اماکن دیدنی، سفری امن و بلیط ارزان

سفر به سوریه همواره یکی از انتخاب‌های محبوب گردشگران ایرانی برای سفر به خارج از کشور به شمار می‌آید، جاذبه‌های این کشور تنها در اماکن زیارتی محدود نمی‌شود. شما می‌توانید از طریق آشنایی با جاهای دیدنی سوریه در کنار زیارت، به تفریح نیز بپردازید.

آشنایی با سوریه

کشور سوریه یکی از کشورهای غرب آسیا است که در فاصله‌ای نزدیک از دریای مدیترانه قرار دارد. پایتخت این کشور دمشق بوده و وسیع‌ترین شهر آن حلب است. موقعیت سوریه و همسایگی آن با کشورهایی نظیر: عراق، لبنان، ترکیه و اردن موجب شده تا این کشور جایگاه استراتژیکی در منطقه پیدا کند. در سال ۱۳۸۹ جنگ داخلی در کشور سوریه آغاز شد و ویرانی‌های گسترده‌ای در این شور شکل گرفت.                                                                                                                                                            در حال حاضر با توجه به بازگشت امنیت به کشور سوریه و جذابیت بالای آن برای گردشگران، حجم مسافران به این کشور افزایش یافته و سوریه دوباره مقصدی جذاب برای سفر به خارج از کشور محسوب می‌شود.

مشهورترین جاذبه‌ های سوریه

در سفر به سوریه می‌توانید از جاذبه‌های مذهبی و تاریخی متعددی دیدن نمایید که با تعدادی از آنها آشنا خواهید شد:

· کوه قاسیون

بنا بر روایات، این کوه محل سکونت حضرت آدم بوده و همان جایی است که قابیل برادرش را به قتل رسانده است. این کوه زادگاه پیامبران متعددی است و به همین دلیل از اهمین معنوی بسیار بالایی برخوردار است. از بالای این کوه می‌توانید از تماشای شهر دمشق لذت ببرید.

کوه قاسیون

· شهر رومی پالمیرا

این شهر یکی از مهم‌ترین بقایای تمدن روم باستان در جهان به شمار می‌آید که بخش زیادی از بنای آن در طول زمان تخریب شده است؛ اما بخش‌های باقی مانده‌ آن به بهترین شکل نمایانگر شکوه آن در گذشته هستند. این بنا در استان حمص در فاصله حدودا ۳ ساعتی شهر دمشق قرار دارد.

شهر پالمیرا

· مسجد جامع اموی دمشق

این مسجد یکی از شاهکارهای معماری اسلامی به شمار می‌آید که در سفر به سوریه حتما باید از آن بازدید کنید. مسجد جامع اموی در ابتدای تاسیس خود به عنوان آتشکده به کار می‌رفت؛ اما پس از فتح آن توسط مسلمانان کاربری آن به مسجد تغییر پیدا کرد. مناره‌های سفید رنگ این مسجد از مهم‌ترین جاذبه‌های آن محسوب می‌شود. در مجاورت مسجد جامع اموی می‌توانید از مقبره صلاح الدین ایوبی (سردار کرد مسلمان در جنگ‌های صلیبی) نیز بازدید کنید.

مسجد اموی دمشق

· قلعه صلاح الدین ایوبی

این قلعه در استان لاذقیه واقع شده و قدمت آن به قرون وسطا باز می‌گردد. دور تا دور این قلعه تاریخی توسط جنگل‌ها احاطه شده. این بنا اهمیت بالایی در کشور سوریه داشته و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

قلعه صلاح

· شهر باستانی دورا اروپوس

قدمت این شهر تاریخی که در مرز بین سوریه و عراق قرار دارد، به ۳۰۳ سال پیش از میلاد باز می‌گردد. شهر دورا اروپوس را سلوکوس از فرماندهان اسکند مقدونی تاسیس کرد و در زمان پادشاهی سلوکیان و اشکانیان نیز از شهرهای مهم به شمار می‌آمد. در طول سال‌ها کاوش باستان‌شناسان در این شهر، آثار باستانی متعدد و نگاره‌های تاریخی مختلفی بر روی دیوارهای آن یافت شده است.

دورا

· حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)

زیارت حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بخشی جدایی‌ناپذیری از سفر به سوریه محسوب می‌شود. زیبایی بی بدیل حرم این دو حضرت، در کنار آرامش معنوی آن به دل‌های شما روشنی هدیه می‌کند. شما می‌توانید از طریق سایت بلیطینجا تورهای ویژه سفر به سوریه را تهیه کنید و سفری فراموش‌نشدنی را برای خود رقم بزنید.

حرم

· بازارهای سوریه

تا پیش از جنگ داخلی در کشور سوریه بازارها و مراکز خرید متعددی وجود داشت که متاسفانه بسیاری از آنها در طول جنگ تخریب شدند. مشهورترین بازار کشور سوریه بازار حمیدیه است که طول آن از خیابان حمیدیه تا مسجد جامع اموی، ادامه دارد. تنوع بالای محصولات این بازار و موقعیت مناسب آن موجب شده تا بسیاری از گردشگران در سفر به سوریه برای خرید سوغاتی به این بازار مراجعه کنند.بازار سوریه

· سواحل سوریه

در غرب سوریه و در مجاورت دریای مدیترانه، منطقه‌ای تحت عنوان ساحل سوریه قرار دارد که رودها و درختان سرسبزی را در دل خود جای داده است که این منطقه تا نزدیکی دریا ادامه پیدا می‌کند. فاصله نزدیک کوه‌ها تا دریا تصاویری زیبایی را برای بازدیدکنندگان رقم زده است. با سفر به شهر لاذقیه، می‌توانید از منطقه ساحل سوریه دیدن نمایید.ساحل سوریه

· قلعه حلب

قطعه‌ای تاریخی در شهر حلب سوریه قرار دارد که از مهم‌ترین بخش‌های این شهر به شمار می‌رود. این قلعه در مرکز میدان اصلی شهر واقع شده و گردشگران متعددی را به سمت خود کشانده است. مساحد قلعه حلب حدود ۱۰۰ هزار متر مربع است. معماری این قلعه به سبک قلعه‌های اروپایی طراحی شده که وجود پل در مقابل قلعه و هم‌چنین ستون‌های سنگی در اطراف آن موید این موضوع است.

قلعه حلب

ثبت نام اختصاصی تور سوریه

در سفر به سوریه می‌توانید علاوه بر زیارت از اماکن مذهبی، از تماشای جاذبه‌های تاریخی متعدد و سواحل زیبای مدیترانه لذت ببرید. اگر به سفر به یکی از قدیمی‌ترین کشورهای دنیا علاقه دارید، می‌توانید با ثبت نام در تورهای اختصاصی بلیطینجا به سادگی بلیط خود را تهیه نمایید.

سوالات متداول

سواحل کشور سوریه در کدام استان قرار دارد؟

برای تماشای منطقه ساحل سوریه باید به استان لاذقیه مراجعه کنید.

بهترین بازار سوریه چه نام دارد؟

مشهورترین بازار کشور سوریه بازار حمیدیه است که طول آن از خیابان حمیدیه تا مسجد جامع اموی، ادامه دارد.

دلیل شهرت کوه قاسیون چیست؟

مطابق روایات کوه قاسیون محل عبادت پیامبران متعددی بوده که همین موضوع موجب شهرت آن شده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها