جاهای دیدنی رشت کجاست؟

شهر رشت مرکز استان گیلان می‌باشد و به علت بارش بسیار زیاد باران در سال به شهر باران های نقره ای مشهور شده است. همچنین بهترین محل برای چشیدن طعم غذاهای محلی شمال و بازدید از جاهای دیدنی رشت است. در مجله بلیط اینجا بهترین رستوران های رشت و بهترین رستوران های غذای محلی را معرفی کردیم. شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما رشت، بلیط قطار رشت، و رزرو هتل در رشت به وبسایت بلیط اینجا مراجعه کنید.

جنگل رشت

شهر رشت دارای مکان ها دیدنی و جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و انسانی زیادی است و به همین دلیل گردشگران زیادی را به خود مجذوب کرده است. مانند آبشار لاتون که در آستارا قرار دارد. در ادامه بهترین جاذبه های دیدنی رشت و جاهای دیدنی رشت در زمستان را معرفی می کنیم.

خانه میرزا کوچک خان جنگلی

یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی رشت خانه میرزا کوچک خان جنگلی است. خانه یونس استاد سرایی ملقب به میرزا کوچک خان که مبارز انقلابی و رهبر جنبش جنگل بود، در سال ۸۱ به سبک معماری بومی بازسازی شد . این خانه با مساحت ۳۰۰ متر مربع دارای دو طبقه است که هر طبقه شامل ۴ اتاق،ایوان ودو پلکان در دو طرفه خانه است و همچنین طبقه پایین محل برگزاری نمایشگاه ها و طبقه بالا محل سکونت میرزا کوچک خان و خانواده اش بوده است.

آدرس خانه میرزا کوچک خان جنگلی:

خیابان استاد سرا، خیابان سهیل دبیری

جاهای دیدنی رشت
خانه میرزا کوچک خان جنگلی

ساعت بازدید خانه میرزا کوچک خان جنگلی:

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ و جمعه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر

موزه میراث روستایی گیلان

موزه میراث روستایی گیلان یکی از جاهای دیدنی رشت است که به خوبی زندگی مردم روستایی گیلان را به نمایش می گذارد و در آن می توان معماری، آداب و رسوم مثل مراسم شب یلدا در شمال، مراسم عید نوروز در گیلان، صنایع دستی گیلان، هنرهای بومی، مزرعه های برنج، خوراکی های محلی، بهترین سوغات گیلان و پوشش مردم را از نزدیک مشاهده کرد. این موزه علاوه بر اینکه یک موزه مردم شناسی است موزه فضای باز نیز به شمار می رود و به همین دلیل مورد توجه گردشگران بسیار زیادی قرار گرفته است.

دکتر محمود طالقانی، شخصی است که پس از وقوع زلزله در سال ۱۳۶۹گیلان به فکر تاسیس موزه میراث روستایی گیلان افتاد و ساخت ان بعد از ۱۰ سال به پایان رسید.

جاهای دیدنی رشت
موزه گیلان

درگوشه ای از موزه میراث روستایی، زنانی با لباس های محلی نشسته و مشغول ساخت صنایع دستی و یا پخت نان های بومی و غذاهای محلی هستند و شما در این موزه نظاره گر هنرهایی همچون حصیر بافی، کوزه گری، اهنگری و…خواهید بود و همچنین با طرز تهیه و پخت غذاهای محلی رشت و شمال از جمله باقلا قاتق، کباب ترش، ترشه تره و…اشنا خواهید شد.

در گوشه ای دیگر، لباس های محلی گیلکی به شما اجاره داده خواهد شد تا بتوانید بعد از به تن کردن لباس و در فضای سنتی موزه عکس بگیرید و ماندگارترین خاطره ها را برای خود بسازید. همچنین در ایامی از سال در این موزه، جشن ها و مراسم خاص از جمله جشن شالیزار،مراسم عروسی محلی، رقص های محلی و نمایش های بومی برگزار می شود که اوقات خوش و به یادماندنی را برای شما رقم می زند.

آدرس موزه میراث روستایی گیلان:

گیلان،کیلومتر ۱۸ آزادراه رشت-قزوین،نرسیده به پلیس راه،جاده ی سراوان-شفت ( موزه میراث روستایی گیلان )

ساعت بازدید موزه میراث روستایی گیلان:

همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸:۳۰

قیمت بلیط موزه میراث روستایی گیلان:

بلیط برای بازدید کنندگان داخلی هر نفر ۳۰۰۰ تومان و بهای بلیط برای بازدید کنندگان خارجی هر نفر ۲۰۰۰۰ تومان

چشمه آب شور لاکان

چشمه آب شور لاکان از چشم انداز های طبیعی و زیبای گیلان و همچنین یکی از مشهور ترین چشمه های شهر رشت است.آب این چشمه حاوی مقدار زیادی از املاح نمک می باشد. به گفته ی مردم این چشمه، چشمه ای مقدس و آب آن شفابخش است و از ان برای درمان بیماری های پوستی استفاده های زیادی می شود. چشمه ی لاکان یکی از بهترین جاهای دیدنی رشت در بهار است.

جاهای دیدنی رشت
چشمه آب شور

آدرس چشمه ی آب شور لاکان:

لاکان منطقه ای است واقع در جنوب شهر رشت و این چشمه بین جاده رشت-لاکان درجنگلی انبوه قرار گرفته است.

بهترین جاهای دیدنی شمال و گیلان را برای مسافرت بشناسید

باغ محتشم در رشت

باغ محتشم که امروزه اصلی ترین پارک رشت به شمار می رود، قدیمی ترین پارک این شهر می باشد که در دوران حکومت ناصر الدین شاه و توسط اکبر خان بیگربیگی ساخته شده است.کاشت نهال، احداث عمارت کلاه فرنگی و خیابان کشی و … با نظارت اکبرخان بیگربیگی انجام شده است.

این باغ پس از فوت اکبر خان بیگربیگی، به دخترش که تنها وارث او بود رسید و از ان جا که همسر وی صادق خان محتشم الملک نام داشت، این باغ نیز محتشم نامیده شد.با گذر چندین سال دولت این باغ را در ازای بدهی مالیاتی تصرف نمود و به عنوان پارک عمومی در اختیار مردم قرار داد.

آدرس باغ محتشم رشت:

استان گیلان، رشت، بلوار حافظ

بازار بزرگ رشت

بازار بزرگ رشت از مهم ترین مکان های دیدنی، جذاب و سودمند این شهر شمرده می شود و در طول سال گردشگران زیاد برای تهیه سوغاتی و یا اهالی شهر برای رفع مایحتاج روزانه خود به این بازار مراجعه می کنند و به خرید می پردازند.

بازار

این بازار، یک بازار سنتی و روباز و همچنین دارای ۱۴ کاروانسرا می باشد که در دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی به عنوان کانون های بازرگانی وجود داشته اند. از مهم ترین کاروانسراها می توان کاروانسرای محتشم، ملک، گلشن و چینی چیان نام برد. پیشنهاد میدیم شما هم حتما به بازار بزرگ رشت سر بزنید.

آدرس بازار بزرگ رشت:

استان گیلان، رشت، میدان شهرداری، خیابان امام

ساعت بازدید بازار بزرگ رشت:

همه روزه ۷ تا ۲۳

پارک جنگلی سراوان رشت

پارک جنگلی سراوان یکی از جاذبه ها و چشم اندازهای بسیار زیبای گردشگری شهر رشت می باشد. دریاچه ای که در سمت چپ این جنگل وجود دارد و زیبایی پارک را چندین برابر میکند. دریاچه ی سراوان نام دارد که فرصت قایق سواری  فراموش نشدنی و غرق شدن در زیبایی های خلقت الهی را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

سراوان

در پارک جنگلی سراوان علاوه بر دریاچه،جاده ای تماشایی نیز وجود دارد که لذت رانندگی در پارک، گذر از میان درختان و حس ارامش و تجربه ای شیرین را برای گردشگران به ارمغان می اورد. همچنین این پارک دارای فضایی برای انجام تفریح پینت بال می باشد که اولین زمین پینت بال جنگلی در شمال ایران محسوب می شود و تمامی امکانات لازم برای انجام این تفریح وجود دارد. حداقل سن مجاز برای استفاده از این امکانات ۱۰ سال می باشد.

قیمت بلیط پینت بال: هزینه ورودی و ۴۰ تیر اول ۳۰۰۰۰ تومان

موتور چهار چرخ، تفریح لذت بخش دیگری است که شما با انجام آن هیجان را در سفرتان تجربه خواهید کرد.

هزینه: به ازای هر ۱۰ دقیقه  25000 تومان

آدرس پارک جنگلی سراوان:

استان گیلان، کیلومتر ۱۷ جاده جاده رشت،-تهران، سمت غرب جاده

ورودی پارک جنگلی سراوان:

ورود ی هر ماشین سواری ۷۰۰۰ تومان _ هر نفر پیاده ۱۰۰۰ تومان

برای بازدید از این جاذبه های گردشگری رشت و بازدید از بهترین جاذبه های طبیعی ایران برای تور ایرانگردی، به رزرو تور بلیط اینجا مراجعه نمایید.

خدمات بلیط اینجا ( شرکت انوار راه توس )
اخذ مستقیم بلیط پرواز داخلی و خارجی
اخد مستیقم بلیط قطار داخلی و خارجی
اخذ بلیط مستقیم بلیط اتوبوس داخلی و خارجی
رزو اتوبوس دربستی
رزو خدرو شخصی
بیمه مسافرتی داخلی و خارجی
رزو هتل های داخلی و خارجی
رزو تور کامل داخلی و خارجی
اخذ ویزا خارجی تمام نقاط دنیا
رزرو و خدمات گردشگری (بلیط خدمات گردشگری مانند کشتی تفریحی داخلی و خارجی )
خدمات گردشگری سلامت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها