بهترین مقصد اروپا

تجربه‌ ای خاص برای سفر به بهترین مقصد اروپا

از فرانسه و ایتالیا گرفته تا بارسلونا و مادرید، کشورهای اروپایی هستند که مملو از شهرهای شلوغ‌اند و به‌خاطر موزه‌ها، رستوران‌ها و معماری‌ خاصشان مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفتند. شاید ابتدا انتخاب بهترین مقصد اروپا کمی برای شما دشوار باشد. به همین دلیل بررسی شرایط و جاذبه‌های هر مقصد حائز اهمیت است.

پاریس، از موزه­‌ های تاریخی تا مد و فشن

پاریس با فضای به‌یادماندنی خود هر ساله میلیون‌­ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. البته، غذاهای خوشمزه و مجموعه‌­های هنری گسترده در شهر نیز قابل چشم پوشی نیست. رودخانه آرام «سن» در شهر جاریست و در کنار آن موزه‌ها، کلیساهای چند صد ساله مجلل و چراغ‌های خیابانی روشن در شب زیباتر جلوه می‌کنند. پاریس شامل موزه‌­های درجه یک جهانی، مد، غذا و فضای خاص خود است. شهر پاریس به‌عنوان بهترین مقصد اروپا جاذبه‌هایی دارد که می‌توانید از موزه محبوب اورسی دیدن کنید، همچنین از مشهورترین طراحان در شانزلیزه خرید کنید یا به بوتیک‌­های لو ماریس بروید، از منظره بالای برج ایفل دیدن کنید یا حتی یک سفر یک روزه به کاخ ورسای داشته باشید.

پاریس، از موزه­‌های تاریخی تا مد و فشن

بهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به پاریس از ماه ژوئن تا اوت است آب و هوای بسیار مطلوب در این فصول برقرار است به دلیل آن که تابستان شلوغ‌ترین و گران‌ترین فصل پاییز محسوب می‌شود بهتر است در فصل پاییز سفر کنید زیرا هزینه سفر در این صورت کاهش پیدا می‌کند و کمتر در صف جاذبه های گردشگری منتظر می‌مانید.هزینه‌های سفر به پاریس شامل این موارد است:

 هزینه هتل در پاریس

هاستل از ارزان‌ترین خوابگاه‌ها در سفرهای توریستی محسوب می‌شود. در صورتی که این خوابگاه‌ها به جاذبه‌های گردشگری پاریس نزدیک نباشد قیمت مناسب تری را برای شما به همراه خواهد داشت. اگر می‌خواهید در هتل‌ها اقامت کنید هتل‌های ۲ ستاره مناسب ترین آن‌ها برای شما هستند.

 هزینه غذا در پاریس

بدیهی است هزینه غذا در نزدیک مناطق توریستی ۱۰ تا ۳۰ درصد بیش‌تر از سایر مناطق است شما می‌توانید برای کاهش هزینه، غذا را خودتان با قیمت پایین تهیه کنید خرید‌های اولیه را در بازارچه‌های متعدد و فروشگاهی که در شهر پاریس است انجام دهید. همچنین روش دیگری که برای کاهش هزینه‌های غذا می‌توانید در نظر بگیرید استفاده از ساندویچ‌های آماده و فست فود است، اگر پاریس را به‌عنوان بهترین مقصد اروپا برگزیدید، می‌توانید در رستوران‌های آن غذا سفارش دهید وعده ناهار بهترین پیشنهاد است که می‌توانید برای غذا و کاهش هزینه از آن بهره ببرید.

رم، جهان کوچک هنر و تاریخ

رم، پایتخت ایتالیا، به دلیل تاریخ اسطوره‌ای‌اش، شهرت دارد. سازه‌هایی مانند پانتئون، فروم رومی و ده‌ها کلیسا، در میان دیگر جاذبه‌­های تاریخی که به‌عنوان مکان‌های دیدنی این شهر محسوب می­‌شوند، از گذشته‌ها تا به الان باقی مانده‌اند. اگر عاشق هنر باشید می‌توانید از گنجینه هنری نگهداری شده در موزه­‌های واتیکان و از غذاهای عالی ایتالیایی رستوران­‌ها لذت ببرید. هر چند، تاریخ مهم آن مورد توجه بسیاری از گردشگران است.

هزینه‌ها در رم

یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمتی حدود ۱۵ هزینه دارد. از طرفی شهر رم یکی از توریستی‌ترین شهر هاست که نیازی به نگرانی بابت اقامت در این شهر نیست و می‌توان با میزان بودجه‌ای که دارید در هاستل‌ها و هتل‌های این شهر اقامت کنید.

هزینه حمل و نقل عمومی در رم

هزینه بلیت تک سفره با ۵/۱ یورو و هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل ۳۵ یورو هزینه در بردارد.

رم، جهان کوچک هنر و تاریخ

بارسلونا، شهر تاریخی سحرآمیز

بارسلونا شهری تاریخی، عجیب و غریب است. از بهترین مقصد اروپا محسوب می­‌شود. شما می­‌توانید از مسیرهای دیدنی پارک رنگارنگ گوئل تا کوچه‌های باریک رمانتیک Barri Gòtic، از کلوپ­‌های شبانه کنار ساحل گرفته تا ده‌­ها کلیسای مقدس شهر و شگفتی­‌های معماری دیدن کنید. این شهر در کنار دریا همه قشر افراد را به خود جذب می‌کند. می‌توانید چند روز بمانید، اما به احتمال زیاد به یک هفته کامل برای گردش نیاز خواهید داشت. بیش‌تر تفریحات در اطراف لاس رامبلاس، مجموعه‌ای از خیابان‌ها و کوچه‌های باریک مملو از رستوران‌ها و بازار شلوغ عابران پیاده هستند. اما باید گشتی در شاهکارهای آنتونی گائودی نیز بزنید.

هزینه‌ها در بارسلونا

اگرچه هتل‌های شهر بارسلونا در خارج از شهر قرار دارند اما هزینه نسبتا بالایی برای هر شب اقامت از شما دریافت می‌کنند به همین دلیل مقدار بودجه شما که نحوه اقامت‌تان را در این شهر تعیین می‌کند اما این نکته قابل ذکر است که به ازای پرداخت هزینه در هتل‌ها سرویس‌های خوبی بهره‌مند می‌شوید بسته به میزان هتل دو ستاره تا پنج ستاره هزینه حدود شبی ۱۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بر خواهد داشت. هزینه خورد و خوراک در بارسلونا به این صورت است که برای یک وعده غذا در رستوران‌های ارزان قیمت باید هزینه حدود ۱۰ یورو بپردازید و صرف یک غذای دونفره در یک رستوران متوسط ۴۰ یورو خواهد بود از جمله این رستوران‌ها می‌توان به رستوران لافوندا، رستوران مونتیل، رستوران آرومه، رستوران لاس آرت اشاره کرد.

هزینه استفاده از حمل و نقل عمومی

بلیت تک سفره هزینه‌ای حدود ۲ یورو، و بلیط ماهانه هزینه حدود ۵۰ یورو دربر خواهد داشت.

بارسلونا، شهر تاریخی سحرآمیز

آتن، شهری دارای تخت جمشید اروپایی

آتن که پایتخت یونان محسوب می‌شود یکی از بی‌نظیرترین شهرهایی که تاریخ و مدیرنیته  را در هم آمیخته است. این شهر آثار باستانی باشکوه و فرهنگی غنی دارد. شما می‌توانید این شهر را هم به‌عنوان بهترین مقصد اروپا برای سفر خود تعیین کنید. با مراجعه به این شهر از آثار باستانی که قرن‌هاست از ساخت آن گذشته تا جاذبه‌های مدرن دیدن کنید. کسانی که تاریخ معماری را دوست دارند می‌توانند از هر لحظه حضور خود در این شهر نهایت لذت را ببرند. عظمت آکروپولیس از هر جای شهر قابل مشاهده است که شکوه یونان را یادآوری می‌کند. آب و هوای آتن گرم و معتدل است. بهترین زمان سفر به آتن بهار می‌باشد که جمعیت مسافران کمتری در این فصل دارد. فصول دیگر یعنی از تابستان و پاییز زمستان یا هوا گرم است یا سرد ملایم با توجه به علاقه خود می‌توانید فصل مورد نظر برای سفر را انتخاب کنید.

رنج هزینه‌ها در آتن

به ازای هر شب اقامت در هتل‌های آتن بین ۱۰ تا ۲۵ رو می‌تواند برای شما هزینه داشته باشد. اگر بخواهید از ساندویچ‌های خیابانی آتن یا یک وعده غذایی کامل استفاده کنید، هزینه‌ای در حدود ۴ تا ۳۰ یورو برای شما در بر خواهد داشت. برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بلیط‌های تک سفره هزینه در حدود ۴/۱ یورو و بلیط‌های توریستی چند روزه هزینه‌ای حدود ۲۲ یورو قیمت دارند. اگر بخواهید از بلیط‌های ۲۴ ساعته با سفرهای نامحدود درون شهری استفاده کنید هزینه این بلیط ۵/۴ یورو هست.

مهم‌ترین جاذبه آتن

یکی از مکان‌های مشهور و دیدنی آتن آکروپولیس است که از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری یونان محسوب می‌شود که نمایی شبیه تخت جمشید ایران را دارد. این بنای باستانی یادگاری از شکوه آتن باستان را یادآوری می‌کند که در گذشته به عنوان قلعه دفاعی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

آکروپولیس، مشهورترین جاذبه گردشگری یونان

مادرید، شهر مدرن تفریحی

در جهان مادرید به عنوان شهری سرزنده و بهترین مقصد اروپا تلقی می‌شود و با سلیقه هر گردشگر سازگار است ضمن اینکه مادرید شهری هنری محسوب می‌شود و توجه عاشقان هنر را به خود جلب می‌کند. با بازدید از بناهای قدیمی موزه‌ها و گالر‌ی‌ها می‌توانید آثار هنرمندان مشهور اسپانیا را مشاهده کنید نقاشان مشهور اسپانیایی مانند پیکاسو دالی و میرو آثاری زیبا را خلق کرده‌اند که در گالری‌های هنری شهر به نمایش گذاشته شده است. مادرید از نظر آشپزی و غذاهای محلی نیز توجه زیادی از گردشگران را به خود جلب کرده، همچنین تورهای غذایی فراوانی در مادرید هر سال بر پا می‌شود که هم غذای اصیل سنتی را ارائه می‌دهند و هم غذاهایی از مناطق مختلف اسپانیا و حتی کشورهای دیگر در منوی رستوران‌ها پیدا خواهد شد. جالب است بدانید که رستوران‌های این شهر با اینکه قدیمی هستند اما دیوارها و سقف‌های مزین بسیار جذابی دارند.

 آب و هوای مادرید

مادرید آب و هوای مدیترانه ای دارد که با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد همراه است، در کل می‌شود اینطور بیان کرد که مادرید دارای آب و هوای نیمه استوایی معتدل است و بهترین زمان سفر به مادرید فصل پاییز و بهار است که در این فصول آب و هوا بسیار ملایم و ایده آل است.

 هزینه‌ ها در مادرید

اقامت در خوابگاه‌های هاستل در مادرید به‌عنوان یکی از بهترین مقصد اروپا، شبی ۱۲ تا ۲۵ یورو است که این هزینه به موقعیت مکانی هاستل نیز بستگی دارد. اتاق های اختصاصی هم بین ۲۵ تا ۶۵ یورو به ازای هر اتاق دو تخته است. اگر هم بخواهی در هتل‌های ارزان اقامت کنید هزینه‌ای بین ۴۰ تا ۱۰۰ یورو هر اتاق دو تخته در بر دارد. به ازای هر وعده غذایی کامل ۲۴ یورو باید بپردازید هزینه بلیت مترو برای هر سفر ۵/۱ یورو قیمت دارد همچنین می‌توانید برای اینکه هزینه کمتری در سفر خود بپردازید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و یا در خوابگاه‌های هاستل اقامت کنید و خودتان به تهیه وعده‌های غذایی بپردازید. جالب است بدانید موزه‌ها در روزهای خاصی و حتی ساعات خاصی رایگان هستند.

مادرید بهترین مقصد اروپا

قبرس، جزیره‌­ای دو فرهنگی

قبرس نامی است که ممکن است هر زمان نام آن را شنیده باشید که یک پسوند همراه نام آن قرار می‌گیرد قبرس شمالی یا قبرس جنوبی که به آن قبرس اروپایی نیز می‌گویند. این مکان کشوری جزیره‌ای است که آب و هوای گرم و دریای آبی رنگ دارد. جالب است بدانید قبرس بعد از سیسیل و ساردنی جزیره سوم بزرگ مدیترانه محسوب می‌شود که طبیعت بکر زیبا و تاریخ و فرهنگ منحصر به فردی دارد. پیاده روی در شهرهای تاریخی نمای زیبایی از کلیساهای بیزانسی با معماری باشکوه طبیعتاً نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

 زمان سفر به قبرس

مناسب‌ترین زمان برای سفر به قبرس به عنوان بهترین مقصد اروپا، به دلیل آن که آب و هوای مدیترانه‌ای دارد، از اواسط خرداد آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه پیدا می‌کند. زمستان‌های مرطوب دارد که از آبان تا اسفند در این فصل می‌توانید به این مکان سفر کنید. اگر آب و هوای آفتابی دوست دارید جالب است بدانید که در سال ۳۴۰ روز بر این جزیره خورشید می‌تابد. اگر می‌خواهید بدانید قبرس شمالی برای شما بهتر است یا قبرس اروپایی، ابتدا این به سلیقه شما برمی‌گردد که آیا طرفدار طبیعت بکر و دست نخورده هستید یا خیر. قبرس شمالی بخش ترک‌نشین جزیره است که کمتر مدرن شده اما قبرس اروپایی به طور کلی برای توریست‌ها بخش جذاب‌تری از جزیره است، که با توجه به سلایق خود می‌توانید هر کدام از این بخش را انتخاب کنید.

جاذبه‌ های قبرس

همانطور که گفتیم قبرس هم شهرهای تاریخی به یادماندنی دارد و هم طبیعت بکردارد. از جاذبه‌های  قبرس می‌توان به بندر و قلعه گینه اشاره کرد که معماری پیچیده‌ای دارد کلیسای بلا پاریس از کلیساهایی که سبک معماری گوتیک دارد. با بازدید از این کلیسا می‌توانید فضای آرام و مملو از آرامش آن را تجربه کنید. این کلیسا در شهر گینه قرار دارد. از دیگر جاذبه‌های قبرس به عنوان بهترین مقصد اروپا می‌توان به دیوارهای شهر فاماگوستا، ساحل گلپسیدس، شهر نیکوسیا که پایتختی با خیابانی به نام خیابان معروفی بنام لدورا به دو بخش شمالی و اروپایی تقسیم شده است. آکاماس پنینسولا، مکانی است که می‌توانید تمام چیزی را که از طبیعت بکر می‌خواهید در آن جا تجربه کنید.

غذاهای قبرس

نوعی کباب به نام سولاکی در قبرس طبخ می‌شود که با طبع غذای ایرانی سازگار است و غذای سنتی محسوب می‌شود. همچنین می‌توانید در رستوران‌ها غذاهای بین المللی را تجربه کنید.

هزینه‌ ها در قبرس

اقامت حدود ۶۰۰ دلار هزینه در بر خواهد داشت. حمل و نقل شهری حدود ۱۵۰ دلار، جاذبه‌های شهری حدود ۲۰۴ دلار و غذا و نوشیدنی حدود ۳۰۰ دلار، برای اینکه هزینه‌های پیش بینی نشده را داشته باشید ۱۰۰ دلار پول نیاز است. به طور کلی برای کاهش هزینه‌های خود می‌توانید با اتوبوس تردد کنید و از طبیعت بکر آثار تاریخی دیدن کنید، همچنین به رستوران‌های محلی بروید برای انتخاب محل سکونت بهتر است هتل‌های ساحلی را رزرو نکنید و از اقامتگاه‌های درون شهری استفاده کنید.

هزینه‌ها در قبرس

چه طور بهترین کشور اروپایی را برای سفر انتخاب کنید؟

هرساله اروپا به عنوان یکی از مقاصد سفر محسوب می­‌شود و مسافران زیادی، کشورها و شهرهای این قاره را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌­کنند. از میان کشورهای قبرس، مادرید، آتن، بارسلونا و پاریس می‌توانید براساس سلیقه خود بهترین مقصد اروپا را برای سفر خود انتخاب کنید. هر کدام از این کشورها با توجه به موقعیت جغرافیایی و توریستی بودنشان جاذبه‌های گردشگری و هزینه‌های متفاوتی دارند که می‌توانید هرکدام را براساس بودجه خود برای گردشگری برگزینید.

سوالات متداول

بهترین شهرهای اروپا برای سفر کدام هستند؟
پاریس، رم، قبرس، بارسلونا، آتن، مادرید
بهترین کشور اروپایی برای سفر در فصل تابستان کدام است؟
قبرس به این دلیل که این کشور آب و هوای مدیترانه‌ای دارد و شما می‌توانید از اواسط خرداد تا پایان شهریور به این کشور سفر کنید این کشور زمستان‌های خوش اب و هوایی نیز دارد.
هزینه‌ها در بلرسلونا چگونه است؟

اکثر هتل‌های مهم شهر بارسلونا بسیار گران و در خارج از شهر قرار دارند، همچنین هزینه غذا نیز در این شهر تقریباً بالاست.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها