جاهای دیدنی بارسلونا(بخش دوم)

جاهای دیدنی بارسلونا(بخش دوم)

ما در مطلب قبلی مجله گردشگری بلیط اینجا تعدادی از جاذبه‌های گردشگری شهر بارسلون را به شما همراهان معرفی کردیم . اما همانطور که پیشتر هم اشاره شد تعداد این جاذبه‌ها به قدری زیاد است که در قالب یک مطلب  نمیگنجد . بنابراین ما در این نوشته تحت عنوان جاهای دیدنی بارسلونا(بخش دوم) برخی دیگر از این مکان‌های گردشگری و توریست پذیر در بارسلونا را معرفی می‌کنیم .

همانطور که می‌دانید این شهر یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که هر نوع سلیقه‌ای در آن انتخابی برای بازدید و تماشا دارد .

 

 

خیابان رامبلا

 

خیابان رامبلا یکی از جذاب ترین مکان‌های بارسلونا برای گشت و گذار و آشنا شدن با فرهنگ این شهر است . این خیابان با داشتن جاهای دیدنی متعدد مثل آمفی تئاترها ،کاخ کاتالونیا ،مجسمه کریستف کلمب، تندیس کولوم و و خیلی دیگر از بناها و عمارت‌های معروف ؛ شهرت پیدا کرده است . انتهای این مسیر به میدان معروف کاتالونیا ختم می‌شود.  به علاوه وجود کافه‌ها و رستوران‌های متعدد در رامبلا آن را به یکی از محبوب‌ترین مناطق بارسلونا برای گردشگران و توریست‌ها تبدیل کرده است . بازار بوکریا هم که در مطلب قبلی آن را معرفی کردیم در این خیابان قرار دارد .

 

کازا میلا

باز هم یکی دیگر از دیدنی‌های بارسلونا و اثری هنری از آنتونی گائودی معمار برجسته و مشهور . کازا میلا که به درخواست تاجری ثروتمند ساخته شد و به نام پدر او نامگذاری گردید با طراحی سنت شکنانه و منحصر به فرد آنتونی گائودی شهرتی بزرگ پیدا کرده است . سنت شکنی این معمار مطرح در این بنا تا آنجا بود که فرماندار محلی به ظاهر غیرمعمول آن معترض شد . در این سازه به جای خطوط صاف از اشکال منحنی در نمای بیرونی و طراحی ساختمان استفاده شده . بسیاری کازا میلا که به آن لاپدررا هم می‌گویند را معروف‌ترین نماد بارسلونا می‌دانند . این بنا نمونه‌ای بی‌نقص از هنر و معماری مدرن به شمار می‌رود .

کازا بالیو

 

یکی دیگر از شاهکارهای هنری آنتونی گائودی در زمینه معماری کازا بالیو نام دارد که با داشتن نمایی عجیب و متفاوت از ‌مهم ترین و با ارزش‌ترین آثار این هنرمند به شمار می‌رود . این عمارت که در خیابان پسیج د گراسیا ی بارسلون واقع شده به دستور ثروتمندی به نام ژوزف بالیو در سال ۱۸۷۷ ساخته شد . گردشگران در بازدید از این بنا ساعت‌ها محو معماری خاص  و هنر به کار رفته در آن می‌شوند . ظاهر این کاخ رویایی به جمجمه‌ی اژدها شباهت دارد.  به همین دلیل بارسلونی‌ها به آن عمارت استخوان‌ها می‌گویند . کازابالیو در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و مانند کازا میلا از مهم‌ترین نمونه‌های سبک معماری مدرن محسوب می‌شود .

 

تپه مونجوییک بارسلونا

اگر می‌خواهید چشم اندازی تمام و کمال به بندر بارسلون داشته باشید تپه مونجوییک انتخاب مناسبی برای شما در سفر به این شهر است . این تپه روزگاری کاربرد دفاعی داشته اما امروزه یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر و تفریحگاهی برای گشت و گذار توریست‌ها شده است . ارتفاع آن در ۲۱۳ متری از سطح دریا واقع شده و در نوک خود قلعه ای تاریخی و تماشایی دارد.  این تپه به پارک طبیعی روباز شهرت پیدا کرده و از فراز دژ آن مناظری جذاب و دیدنی از اطراف مانند روستای اسپانیایی (Poble Espanyol)، باغ‌های موسن سینتو ورداگر (Mossèn Cinto Verdaguer) و باغ‌های سرسبز و رنگارنگ تئاتر یونانی به چشم میخورد .

موزه پیکاسو

حتماً شما هم نام پیکاسو نقاش معروف قرن بیستم را شنیده‌اید . در شهر بارسلونا موزه‌ای وجود دارد که برخی از آثار این هنرمند نامی را در آن حفظ و نگهداری می‌شود . این آثار توسط دوست نزدیک او به موزه اهدا شد . جدا از تماشای نقاشی‌ها و طراحی‌های پیکاسو ؛خود ساختمان موزه با داشتن نمای بیرونی خاص و طراحی داخلی جذاب یک جاذبه دیدنی و تماشایی در شهر بارسلونا محسوب می‌شود . این بنا ۵ اتاق بسیار بزرگ دارد که به یکدیگر راه دارند .

 

موزه جانور شناسی

موزه‌ها از مهم‌ترین دیدنی‌های شهر بارسلون محسوب می‌شوند. موزه جانورشناسی با داشتن سه اتاق بسیار بلند به کاخ سه اژدها معروف شده است . این موزه در پارک چیوتادلا قرار دارد و در آن گونه‌های متعدد و متنوعی از جانوران مانند :حشرات ،ماهی‌ها ، خزندگان و … نگهداری می‌شود . به علاوه فسیل ماموت‌های ماقبل تاریخ و تخم پرندگان و صدف‌ها از جذاب‌ترین دیدنی‌های موجود در این مجموعه است .

 

باری گوتیک

اگر می‌خواهید سفری در زمان داشته باشید و به دل تاریخ بروید گشتی در محله باری گوتیک شهر بارسلونا بزنید . این محله حدود ۱۰۰ سال پیش از میلاد ، در دوره حکومت رومی‌ها ساخته شده است و قلب بارسلون محسوب می‌شود . کوچه‌های سنگ فرش شده تو در تو ، ساختمان‌های متعلق به قرون وسطا و رم باستان ، موزه‌های متعدد و کلیساهای تاریخی بخشی از دیدنی‌های است که می‌توانید در این منطقه از آنها بازدید کنید . همچنین می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌های محله باری گوتیک سری بزنید یا از فروشگاه‌ها و مغازه‌های آن خرید کنید .

 

ساحل بارسلونتا

 

اگر از بازدید بنا های تاریخی و عمارت‌های باشکوه خسته شده‌اید و دلتان یک تفریح لذت بخش می‌خواهد باز هم بارسلونا انتخابی پیش روی شما قرار خواهد داد . ساحل بارسلونتا یکی از محبوب‌ترین جاهای این شهر است که گردشگران زیادی را مخصوصا در تابستان ها به خود جذب می‌کند . علاوه بر شنا و آبتنی و گرفتن آفتاب ؛قایق سواری، دوچرخه سواری، اسکیت بازی و … بخشی از تفریحاتی است که می‌توانید در این ساحل تجربه کنید . همچنین رستوران‌هایی در این منطقه وجود دارد که در آن انواع غذاهای دریایی تازه سرو و به مشتریان عرضه می‌شود .

 

 

قصر موسیقی کاتالان

 

یکی از نمادهای فرهنگی و هنری شهر بارسلون قصر موسیقی کاتالان است که با داشتن معماری باشکوه یک شاهکار هنری به شمار می‌رود. این قصر در سال ۱۹۰۵ افتتاح و در سال ۱۹۸۲ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت . نمای بیرونی آن به صورت شیشه‌ای طراحی شده است . در داخل آن نیز بخش‌های مختلفی از جمله :کاخ کوچک، سالن تمرین، سالن کنسرت ،مرکز اسناد موسیقی و … وجود دارد. قصر کاتالان هم در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و در آن کنسرت‌ها، اپراها و سمفونی‌های مختلفی اجرا می‌شود .

 

فواره جادویی

یکی از زیباترین جاهای دیدنی بارسلونا فواره جادویی است که با نور و نوای موسیقی به رقص در می‌آید . این فواره سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند و با داشتن سبقه تاریخی از مهمترین جاذبه‌های شهر بارسلون به شمار می‌رود . در واقع قدمت آن به حدود یک قرن می‌رسد . اگر شب‌ها به این محدوده سری بزنید می‌توانید شاهد اجرای نمایش در آن باشید .

 

موزه تاریخ بارسلونا

یکی دیگر از موزه‌های معروف بارسلونا موزه تاریخ این شهر است که در آن اشیا و وسایلی از زمان رم تا حال حاضر در معرض بازدید عموم گذاشته شده است . در بخشی از این موزه ؛شهر قدیمی بارسلون نمایش داده می‌شود . بنابراین اگر به موزه گردی علاقه دارید می‌توانید در این مکان با تاریخ این شهر آشنا شده و از بخش‌های مختلف این موزه از جمله اتاق شستشوی لباس ،اتاق رنگرزی ،کارخانه ادویه سازی و … بازدید کنید .

 

 

پارک سیتا دلا

به انتهای مطلب جاهای دیدنی بارسلونا(بخش دوم) رسیدیم و شما را با آخرین جاذبه این شهر آشنا خواهیم کرد .

یکی دیگر از مکان‌های تفریحی شهر بارسلونا پارک سیتادلا است که با داشتن دریاچه‌ای زیبا به مقصدی محبوب برای گشت و گذار گردشگران تبدیل شده . ا توریست‌ها در این پارک با اجاره قایق می‌توانند گشتی در دریاچه زده و همه جای باغ را ببینند . به علاوه یک موزه باغ وحش هم در آن وجود دارد که بر جذابیت آن افزوده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها