معابد تایلند را با بلیط یانجا بشناسید

زیباترین معابد تایلند را بشناسیم | تور تایلند

معرفی زیباترین معابد تایلند

از عمده دلایل شهرت کشور تایلند، معابد بنام و شگفت انگیز این سرزمین است؛ درواقع معابد تایلند، یکی از عمده دلایلی است که گردشگران و توریستان زیادی را جذب تور تایلند میکند. همین موضوع و جاذبه های فروان و فوق العاده تایلند هستند که این منطقه را به قطب با اهمیتی در حوزه گردشگری جنوب شرقی آسیا تبدیل کرده است.


بانکوک” نیز به عنوان پایتخت تایلند، حجم بسزایی از این جاذبه های گردشگری را (که شامل ساحل و دریای بی نظیر و معابد اسرار آمیز و منحصر به فرد که مهم ترین جاذبه های توریستی تایلند به شمار میروند) در دل خود دارد.


در ادامه با این سری از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” همراه ما باشید تا به معرفی قسمت اول از (بررسی معابد تایلند) بپردازیم.

جهت ریافت اطلاعات درخصوص “تور تایلند ۱۴۰۰” با کارشناسان بلیط اینجا تماس بگیرید.

  • تلفن همراه : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶
  • تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰
  • فکس : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۳

-معبد وات پالاد:


معبد وات پالاد، معبدی زیبا با معماری حیرت برانگیز است که در میانه جنگلی در ابتدای جاده یک روستای محلی بنا شده است. قرار گیری این معبد در چنین محیطی، فضای پیرامون را بسیار عجیب و جالب توجه کرده است و تلفیق چنین فضایی با مجسمه های قدیمی کوچک و بزرگ و بوی درختان جنگلی و شاخ و برگ های باران خورده در هوایی مرطوب، هوش از سرتان خواهد برد.

معابد تایلند - معبد وات پالاد کجاست؟ - تور تایلند بلیط اینجا

-معبد وات اومانگ:


معبد وات اومانگ با قدمت تاریخی ۷۰۰ ساله خود به معبد تونل ها شهرت یافته و در بین بومیان با همین نام شناخته میشود و وجود غارها، راهروها و پیچ و خم های تودرتو در محیط داخلی این معبد علت نام گذاری آن به معبد تونل ها است.


دالان های عجیب با نقاشی های دستکند برروی دیوارها، مجسمه های انتهای هر دالان و راهرو، و البته مجسمه بودا همگی از جذابیت های دیدنی این معبد به شمار میروند. برای لذت بردن هر چه بیشتر از این فضا بهتر است در فصل بهار، عازم تایلند شوید و به بازدید از معابد پر آوازه آن بپردازید؛ در این بین فراموش نکنید که از جمله قوانینی که باید به هنگام ورود به معابد رعایت کرد، در آوردن کفش ها ست.

معابد تایلند - تور تایلند - تایلندگردی - معبد وات اومانگ

-معبد وات چدی لیام:


محل فرمانروایی پادشاهی به نام لانا، روستایی اصیل و حیرت انگیز با طبیعتی منحصر به فرد بوده است که پیشیینه تاریخی آن به پیش از تشکیل شهر چیانگ بر میگردد.


معبد وات چدی در همین روستا واقع شده است و نکته جالب توجه آن اینجاست که این معبد، بازمانده همین امپراطوری معروف به نام برمه در چینگ مای است. بازدید از این معبد، تجربه های بی نظیری را برایتان رقم خواهد زد.

معبد وات چدی لیام کجاست؟

-معبد سفید تایلند:


از جمله معابد نوسازی که عمری کوتاه در کشور تایلند دارند معبد سفید است. این معبد در سال ۱۹۹۷ با ظاهری شبیه به قلعه های داستانی و معماری های افسانه ای در داستان های شاه پریان در شهر چیانگ ساخته شده است.


از جمله نکات ظاهری و ویژگی های خاص معماری این معبد باید به رنگ تماما سفید آن اشاره کرد که دلیل نامگذاری این بنا به معبد سفید نیز هست. از دیگر ویژگی های آن، نماد های مختلف و بی نظیر به کار رفته در بنای این معبد و به ویژه پلکان های خاص و پل مشهوری است که در این معبد میبینیم.


پل موجود در این معبد، به همراه دستانی که در کناره های آن رو به آسمان بلند شده اند سمبلی برای چرخه دوباره زندگی هستند و دو فرشته ی حاضر در ابتدای این پل نیز نمادهایی از فرشتگان دروازه بهشت شمرده میشوند.

معبد سفید کجاست؟ - معرفی معبد سفید تایلند

-معبد بودای لمیده:


در بانکوک(پایتخت تایلند) شاهد معبدی شگفت انگیز و معروف هستیم؛ افزون بر شهرت تاریخی این معبد باید گفت که این بنا یکی از معابد سلطنتی و البته مورد توجه بوده است. معبد بودای لمیده در واقع مجموعه ای از مجسمه ها و تصاویر بودا است که در این میان، مجسمه بزرگی از بودا را نیز درون خود جای داده است.
این مجسمه از بزرگ ترین مجسمه های بودا در تایلند است که نزدیک به ۴۵ متر طول دارد.

معبدبودای لمیده تایلند

-معبد دوی سوتپ تایلند:


مهم ترین جاذبه گردشگری شهر چیانگ مای، میتواند معبد مشهور دی سوتپ باشد که از مهمترین معابد تایلند نیز شمرده میشود.
از اصلی ترین دلایل حائز اهمیت بودن این معبد، تقدیس بالای آن در نظر بومیان و اهالی شهر چیانگ مای است. نام معبد دوی سوتپ از کوهی برگرفته شده است که این معبد برروی آن بنا شده است؛ قدمت این بنا به قرن چهاردهم میلادی بازمیگردد.

معبد دوی سوتپ تایلند - تور تایلند 1400

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

تور تایلند نورروز ۱۴۰۱

دیدنی های تایلند

جاذبه های گردشگری تایلند

آپارات بلیط اینجا همراه شما در آشنایی با عجایت و دیدنی های ایران و جهان …

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها