ارزان ترین کشورها برای زندگی

ارزان ترین کشورها برای زندگی

بسیار از افراد به دنبال کشورهای برای زندگی هستند که هزینه زندگی پایین، سطح رفاهی بالا، خدمات بهداشتی مناسب و….داشته باشند تا بتوانند زندگی بسیار خوبی برای خود فراهم کند؛ بنابراین لازم است از ارزان ترین کشورها برای زندگی اطلاع داشته باشند تا بهترین کشور را برای زندگی خود انتخاب کنند.

معرفی ۸ تا از ارزان ترین کشورها برای زندگی

هزینه زندگی در ارزان‌ترین کشورها، کم‌تر از ۲۰۰۰ هزار از ماه است که بسته به شهری که انتخاب می‌کنید، متفاوت است.

۱- پرتقال:

این کشور از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی بوده و هزینه زندگی در پرتقال یک سوم هزینه ایالت متحده آمریکا است. شهر لیسبون پایتخت پرتقال هزینه زندگی برای یک خانواده ۲ نفره حدود ۲۲۰۰ دلار بوده و در شهرهای دیگر به ۱۷۰۰ دلار در ماه می‌رسد. هزینه خورد و خوراک در این کشور به دلیل بازارهای سنتی بزرگ بسیار کم حدودا ۸ تا ۱۱ یورو است.

۲- کاستاریکا:

این کشور در آمریکا مرکزی قرار گرفته است در کاستاریکا خدمات پزشکی مقرون به صرفه، طبیعت زیبا، افراد خونگرم و…. دیده می‌شود. یک فرد مجرد در این کشور با درآمد ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار در ماه می‌تواند به راحتی زندگی کند. شما می‌توانید در یک رستوران محلی با ۴ یا ۵ دلار غذا سفارش دهید، همچنین خدمات پزشکی کم‌تر از ۵۰ دلار باید پرداخت کنید.

۳- مکزیک:

مالیات این کشور برای یک خانه کوچک ۲۰۰ دلار بیش‌تر نیست و هزینه خدمات بهداشتی و اجاره خانه حدود ۱۵۰۰ دلار در ماه است. شما می‌توانید در یک رستوران برای هر نفر فقط ۱۵ دلار پرداخت کنید و بهترین غذا را سفارش دهید. این کشور به دلیل آب و هوای معتدل، سواحل زیبا، فرهنگی متنوع و…. بسیار محبوب است.

۴- کلمبیا:

این کشور در بالاترین رتبه از نظر ارزان‌ ترین کشورها برای زندگی است. هزینه خورد و خوراک در کلمبیا برای یک صبحانه ۴ دلار بوده و برای شام در یک رستوران خوب ۸ دلار است. هزینه زندگی برای یک زوج حدودا به ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار در ماه می‌رسد. هزینه اجاره در کلمبیا بسته به منطقه‌ای که زندگی می‌کنید، متفاوت است مثلا اجاره در شهرهای مدلین و بوگوتا حدود ۱۲۵۰ دلار باید بپردازید در حالی که اجاره در شهرهای مانیزالس و پریرا حدودا ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار دلار است.

۵- پاناما:

این کشور مالیات بسیار پایینی دارد. کرایه تاکسی در پاناما حدودا ۱ تا ۲ دلار است و یک شام خوب در رستوران حدود ۳۰ دلار باید پرداخت کنید. هزینه زوج در پاناما سیتی حداقل ۱۷۰۰ دلار به صورت ماهانه است با این وجود در شهرهای دیگر هزینه زندگی حتی پایین‌تر بوده مثلا در ولکان با ۱۵۰۰ دلار می‌توانید به راحتی زندگی کنید.

۶- روسیه:

در صورتی‌که به دنبال ارزان ترین کشورها برای زندگی هستید، روسیه بهترین گزینه است. هزینه زندگی در این کشور حدود ۴۵۰ تا ۷۵۰ دلار بوده و همچنین تحصیل در روسیه نسبت به کشورهای انگلستان و آمریکا هزینه بسیار کم‌تردارد. شهرهای نووسیبیرسک و نووگورود نسبت به دیگر شهرهای روسیه با صرفه‌تر است.

۷- ترکیه:

هزینه زندگی در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی و ایالت متحده آمریکا کم‌تر است، همچنین اجاره بها در این کشور ۴۹%۲۵ ارزان‌تر از ایران بوده و ۸۲% کم‌تر از آمریکا است. میانگین هزینه زندگی در ترکیه به ۳ تا ۴ هزار لیر در ماه برای یک نفر می‌رسد.

۸- مجارستان:

قدرت خرید مجارستان ۲ برابر کشور ایران است. متوسط درآمد در این کشور حدود ۱۳۵۰ دلار یورو بوده، همچنین هزینه زندگی در مجارستان حدود ۸۰۰ یورو است و برای اجاره بها بین ۳۵۰ تا ۷۵۰ یورو در ماه باید پرداخت کنید. اجاره بها مجارستان نسبت به کشورهای نوروژ و اتریش کم‌تر است.

هزینه زندگی در ارزان ترین کشورها

آرزوی بسیاری از افراد اقامت داشتن در یکی از ارزان ترین کشورها برای زندگی است که این کشورها شامل: ترکیه، مجارستان، پرتغال، روسیه، پاناماو…. بوده  که به دلیل قیمت پایین اجاره بها، هزینه خورد و خوراک بسیار کم به شدت محبوب است و هزینه زندگی کم‌تر از۲۰۰۰ هزار دلار بوده که این رقم بسته به شهری که برای زندگی انتخاب می‌کنید، متفاوت است.

سوالات متداول:

۱- هزینه زندگی در پرتغال به چه صورت است؟

میزان درآمد در این کشور حدود ۴۹۰۰ یورو در ماه است که مشاغلی مانند پزشکی، وکالت و… میزان درآمد بالاتری داشته و شهرهای پورتو، فونچال و لیسبون بیش‌ترین بازارکار را نسبت به شهرهای دیگر دارند.

۲- آیا زندگی در کشور ترکیه نسبت به ایران ارزان‌تر است؟

هزینه زندگی در ترکیه نسبت به ایران ۱۰.۷۸% کم‌تر است و اجاره بها ۴۹.۲۵% از ایران پایین‌تر بوده و هزینه زندگی برای یک نفر ۳ تا ۴ هزار لیر در ماه است.

۳- قیمت کرایه اتوبوس در مکزیک چه مقدار است؟

قیمت کرایه اتوبوس در مکزیک بسیار ارزان بوده و  برای مسافرت، حدود ۳۰ تا ۴۰ سنت است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها