جاهای دیدنی پراگ

جاهای دیدنی پراگ

 

ما در مجله گردشگری بلیط اینجا در مطلبی تحت عنوان زیباترین شهرهای دنیا به معرفی تماشایی‌ترین شهرها در جهان پرداختیم . پراگ، پایتخت جمهوری چک یکی از این مراکز زیبا و دیدنی است که با داشتن جاذبه‌های گردشگری بسیار سالانه میلیون‌ها توریست را به خود جذب می‌کند . به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب به طور مفصل به معرفی جاهای دیدنی پراگ بپردازیم . تا شما را با این شهر تاریخی بیشتر آشنا کنیم .

در واقع پراگ با داشتن قدمتی بیش از هزار سال یکی از مهم‌ترین مراکز تاریخی در جهان محسوب می‌شود. این قدمت بالا و جاذبه‌های بی‌شمار باعث شده القابی مانند : عروس اروپا ،شهر هزار سنبله، هزار قلعه و … را به شایستگی به پراگ نسبت دهند . اگر از بالا به این منطقه نگاه کنید تصویری از کلیساها، قصرها و برج‌های سر به فلک کشیده با معماری خاص و منحصر به فرد خواهید دید . بنابراین اگر قصد دارید پا از گستره ی کشور خود فراتر بگذارید و به یک سفر خارجی بروید ؛کشور جمهوری چک و شهر پراگ می‌تواند یک انتخاب خاص و بسیار جذاب برایتان باشد . در ادامه به معرفی چند نمونه از جاهای دیدنی این شهر خواهیم پرداخت .

 

قلعه پراگ

اولین جایی که در بررسی جاهای دیدنی پراگ به شما معرفی خواهیم کرد قلعه پراگ می باشد . این قلعه در گذشته محل زندگی پادشاهان بوهم بوده است و امروزه اقامتگاه رسمی رئیس جمهور کشور جمهوری چک است . قدمت آن به قرن نهم میلادی ب می‌گردد که در طی زمان تغییرات زیادی داشته . این محدوده اولین قلعه باستانی بزرگ دنیا محسوب می‌شود که در داخل آن سه محوطه محصور، چند خیابان و چندین جاذبه گردشگری وجود دارد .

از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به کاخ سلطنتی، کلیسا و صومعه سنت جورج، برج پودر ، خیابان گلدن لین و .. اشاره کرد . یکی دیگر از جذابیت‌های قلعه پراگ چشم اندازی است که به رودخانه ولتا ،منطقه قدیمی شهر و مناره‌ها دارد . این قلعه تاریخی در کتاب گینس ثبت شده و تماشای سبک معماری های مختلف در جای جای آن برای گردشگران و علاقمندان به تاریخ و معماری بسیار جذاب است . برای ورود به این مکان اقداماتی امنیتی اعمال می‌شود و لازم است حتماً گذرنامه‌تان همراهتان باشد .

پل چارلز

یکی از معروف‌ترین پل‌های قدیمی اروپا در شهر پراگ واقع شده که زمان ساخت آن به سال ۱۳۵۷ میلادی برمی‌گردد . نام آن نیز برگرفته از چارلز چهارم سازنده آن است که از قرن نوزدهم به آن اطلاق شد . تا قبل از آن این پل را پل سنگی می‌خواندند . پل چارلز تا سال ۱۸۴۱ تنها مسیر عبور از روی رود ولتا بوده است به همین دلیل مهم‌ترین راه ارتباطی بین قلعه پراگ و بافت تاریخی این شهر محسوب می‌شده . طول پل ۵۱۶ متر است و ۱۶ دهنه نیز دارد . با قدم زدن روی این پل می‌توانید علاوه بر تماشای رودخانه، چشم اندازی از کلیساها و کاخ‌های تاریخی شهر نیز داشته باشید . اگرچه به دلیل سیل و گذر زمان پل چارلز خسارت‌های زیادی دیده و به محل تردد خودروها تبدیل شده. اما هنوز هم یکی از دیددنی ترین جاذبه‌های گردشگری پراک به شمار می‌رود.

وجود چندین مجسمه که اکثراً از ماسه سنگ ساخته شده‌اند از دیگر دیدنی‌های این سازه است . یک افسانه عجیب نیز در مورد این پل وجود دارد که بنا بر آن معتقدند اگر به پلاک برنز مجسمه موجود در آن دست بکشید حتماً به شهر پراگ باز خواهید گشت . این صلیب برنزی بین مجسمه‌های ۱۷ و ۱۹ پل قرار دارد .

 

موزه ملی پراگ

 

اگر اهل موزه گردی و بازدید از جاهای تاریخی هستید حتماً سری به موزه ملی پراگ بزنید . این موزه که در سال ۱۸۹۸ تاسیس شد و با داشتن مجموعه‌ای از میلیون‌ها اثر درباره جانورشناسی ،مردم شناسی ،باستان شناسی ،کانی شناسی و هنر و موسیقی یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی پراگ به شمار می‌رود . یک ماکت جذاب از شهر پراگ که از آثار آنتونیون لانگویل می‌باشد در این موزه نگهداری می‌شود .این ماکت تاریخ شهر را در بین سال‌های ۱۸۲۶ تا ۱۸۳۴ روایت می‌کند  .یکی دیگر از دیدنی‌های این موزه ساعت نجومی و نقاشی‌هایی از جوزف مانس می‌باشد . مجسمه برنزی هرکول، گالری مربوط به قرون وسطا و رنسانس ،مجموعه‌هایی از علوم طبیعی و تاریخی، آثار گسترده‌ای از رم باستان و …. سایر چیزهایی است که می‌توانید در موزه ملی پراگ از نزدیک ببینید .

کتابخانه ملی کلمنتینوم

این کتابخانه که در مجموعه کلمنتینیوم از بزرگترین و زیباترین بناهای تاریخی اروپا قرار گرفته با داشتن بیش از ۶ میلیون کتاب یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی پراگ به شمار می‌رود . در واقع این کتاب‌ها نسخه‌هایی از تمامی کتاب‌های منتشر شده در جمهوری چک هستند . یک سالن ساخته شده به سبک باروک در این مجموعه از خاص‌ترین ترین جلوه‌های معماری به شمار می‌رود. شاهکارهای هنری در سقف آن و جاذبه‌هایی همچون برج نجومی آن را برای گردشگران بسیار محبوب و منحصر به فرد کرده است . اگر شما هم به تاریخ و هنر علاقه دارید حتماً سری به این کتابخانه مشهور بزنید .و ساعتی را غرق در کتاب‌هایی متنوع در تالاری دیدنی شوید .

 

کلیسای سنت وایتس

وقت آن رسیده که در معرفی جاهای دیدنی پراگ به سراغ یکی از کلیساهای دیدنی این شهر برویم . سنت وایتس در واقع بزرگترین و مهم‌ترین کلیسای مسیحی جمهوری چک است که مقبره بسیاری از شخصیت‌های مقدس و پادشاهان بوهم نیز می‌باشد . همچنین این کلیسا محل استقرار اسقف اعظم پراگ هم هست. یک نکته جالب در مورد کلیسای سنت وایتس این است که ساخت آن بیش از ۵۰۰ سال طول کشیده و در آن ترکیبی از سبک‌های مدرن نئوگوتیک و گوتیک قرن ۱۴ در کنار بارقه‌هایی از سبک باروک و رنسانس دیده می‌شود .

این کلیسا که داخل مجموعه قلعه پراگ واقع شده از سه برج تشکیل می‌شود . ارتفاع برج‌های جلویی ۸۲ متر و برج جنوبی ۹۶ متر است که هفت ناقوس دارد . اگر می‌خواهید به بالای این برج‌ها برسید باید ۲۵۴ پله را طی کنید . اما از فراز آن چشم اندازی بسیار جذاب و دیدنی از شهر پراگ در انتظار شماست . این کلیسا جذابیت‌های زیادی دارد . از جمله آنها می‌توان به داشتن پنجره های زیبا و شیشه‌های رنگی، نقاشی‌های موزاییکی و محرابی با ۱۳۰۰ سنگ قیمتی اشاره کرد .

باغ وحش پراگ

وقت آن رسیده که کمی از بناهای تاریخی و قدیمی فاصله بگیریم و یک مکان تفریحی مانند باغ وحش را در شهر پراگ به شما معرفی کنیم . این باغ وحش که دومین جاذبه پربازدید پراگ به شمار می‌رود در جهان نیز شهرت زیادی دارد . مساحت آن ۶۰ هکتار است و فاصله چندان زیادی با مرکز شهر ندارد . در این مکان می‌توانید بیش از ۴۲۰۰ حیوان از ۶۵۰ گونه جانوری که برخی از آنها در معرض انقراض هستند را ببینید . یک تله سیژ در این باغ وحش در نظر گرفته شده که با استفاده از آن می‌توان بسیاری از محوطه‌های حیوانات را از بالا تماشا کرد . اگر در سفرتان کودک همراهتان هست به هیچ عنوان بازدید از این جاذبه را از دست ندهید . چرا که تجربه غذا دادن به حیوانات ، سواری با اسب‌های مینیاتوری و همچنین شهربازی این منطقه برای آنها خاطره ای به یاد ماندنی ثبت می‌کند.

 

تعداد جاهای دیدن پراگ بسیار زیاد است و بررسی همه آنها در قالب یک مطلب نمی‌گنجد . در ادامه به ذکر نام بعضی دیگر از این جاذبه‌ها بسنده می‌کنیم .

شهر قدیمی پراگ

ساختمان شهرداری

دیوار لنون

موزه و مجسمه کافکا

قبرستان اولسانی

میدان ونسسلاس

میدان اولد تاون

برج دیده‌بانی پترین

قلعه ویشه هرات و…

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها