کلیسای سن سرجیوس روسیه _ تور روسیه 1401

با کلیسای سن سرجیوس روسیه بیشتر آشنا شویم!

از کلیسای سن سرجیوس روسیه چه میدانید؟!

قصد داریم در این سری از مطالب مجله گردشگری “بلیط اینجا” به سراغ یکی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی روسیه برویم.
در این قسمت به معرفی کلیسای سن سرجیوس روسیه خواهیم پرداخت و با تور مجازی روسیه از این جاذبه تماشایی دیدن خواهیم کرد.

سرگییف پوساد (Sergiev Posad) به عنوان یکی از محله‌ های تاریخی و دیدنی شهر مسکو شناخته میشود که در گشت شهری با تور مسکو حتما از آن بازدید خواهید داشت.

از لحاظ اهمیت و جایگاه ویژه ای که این کلیسا نزد مردم دارد باید به دلایلی اشاره کرد که ریشه در فرهنگ و رخداد های مهم تاریخی این کشور و شهر مسکو دارد؛ از حضور این کلیسا در جریان رخدادها و جنگ‌ های مهم تاریخی گرفته تا ولادت شخصیت‌ های مهم فرهنگ و تاریخ روسیه. کلیسای سن سرجیوس (St. Sergius) بی تردید، جزئی از فهرست مهم‌ ترین ساختمان های فرهنگی و تاریخی این کشور است.

این کلیسا به عنوان یک لاورا ( اصطلاحی که برای صومعه‌ های خوشه‌ ای کشور روسیه به کار برده میشود)، با ساختاری مثلثی شکل است و از همین رو با عنوان (ترینیتی لاورا) یا لاورای تثلیث نیز معرفی میشود.

معماری زیبا و حیرت انگیز این بنا در کنار تاریخچه قابل توجهی که دارد علاوه بر موقعیت قرار گیری آن که واقع در محله سرگیه‌ پوساد میباشد، همگی باعث افزایش توجهات به کلیسای سن سرجیوس شده است و همین امر موجب شده که این صومعه به یکی از مهمترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری مسکو تبدیل شود. قدمت کلیسای سن سرجیوس به قرن ۱۴ میلادی میرسد و جزء آثار باستانی مسکو به شمار میرود.

کلیساهای روسیه _ تور مجازی روسیه

معمار کلیسا سن سرجیوس چه کسی بود؟

ایده و آغاز ساخت این کلیسا توسط مرد جوان روسی به نام وارفولومی (Vafrfolomey) صورت گرفت. این فرد که بعدها با نام سرگی (Sergy) از او یاد شد، ایده‌ هایی قابل اجرا با محوریت خدمت رایگان به مردم را جزء اهداف خود قرار داد و در راستای عملی کردن این ایده زیبا تلاش کرد.

در زندگی نامه سرگی به زندگی دشوار او اشاره شده است؛ وی با از دست دادن پدر و مادر خود مجبور به زندگی در کابین ساده و خالی از امکانات شد و در نهایت با سر و صدا به پا کردن ایده هایش، طرفداران بسیاری از سراسر روسیه پیدا کرد.

ایده ساخت این صومعه معروف در همان کابین ساده در ذهن سرگی شکل گرفت و در نهایت او را برای ساخت صومعه چوبی سن سرجیوس به تلاش وادار کرد. از آن پس طی سال های مختلف، این صومعه گسترش یافت تا امروزه این کلیسا یکی از مشهورترین جاهای دیدنی مسکو به شمار آید.

بعد از گذشت تقریباً ۱۰۰ سال از زمان ساخت کلیسای سن سرجیوس روسیه و با آغاز نبرد کوزوو، راهبان کوزوویی این کلیسای چوبی ساخت دست سرگی را به یک کلیسای سنگی بزرگ مبدل کرده و از آن برای تیمارداری از پناهجویان کوزویی و آسیب‌ دیدگان جنگ استفاده کردند.

از همین رو از آن پس، این صومعه را با نام تثلیث سرجیوس لاورا خواندند. اشخاص تاریخی و مطرح روسیه نظیر ایوان چهارم (ایوان مخوف) از این بنا بازدید داشته اند. در گذر زمان و با پیچیدن آوازه این کلیسا در کشور روسیه و در نتیجه، اسکان دادن به اشخاص آسیب دیده در این صومعه، کلیسای سن سرجویس هر روز معروف‌ تر می‌شد و پادشاهان و اشخاص برجسته و متعهد روسی به واسطه همین ماجرا، این بنا را بیشتر گسترش میدادند.

تور ورسیه 2023 _ قوانین کلیساها _ کلیسا سن سرجیوس روسیه

صومعه سن سرجیوس، متشکل از ۵۰ ساختمان مختلف است. داستان شکل گیری و بنای هریک از این ساختمان ها جذاب و شنیدنی است و درواقع هریک به شخص خاصی تعلق دارند که بانی ساخت این ساختمان ها بوده است.

جالب است بدانید محله ای که صومعه سن سرجیوس در آن قرار دارد، در واقع پس از ساخته شدن این کلیسا به وجود آمد، به گونه ای که ابتدا کلیسای سن سرجیوس ساخته شد و پس از آن، محله نام برده شکل گرفت و امروزه اطراف کلیسا را فرا گرفته است.

در این مطلب سعی کردیم تا با کمک گرفتن از تصاویر بتوانیم تنها گوشه ای از زیبایی های این اثر تاریخی در شهر مسکو را به شما همراهان عزیز “بلیط اینجا” معرفی کنیم.
اگر این مطلب را دوست داشتید لطفا نظرات خود را نسبت به سایر جاذبه های گردشگری روسیه با ما به اشتراک بگذارید.
پیشنهاد میکنیم مطالعه سایر مطالب مجله گردشگری “بلیط اینجا” را از دست ندهید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها