برج میلاد

تور مجازی ، چگونه به برج میلاد برویم؟(قسمت اول)

در یک سال اخیر با شیوع ویروس کرونا و محدود شدن سفرها و محدودیت های تردد در شهر ، اکثر مردم به سمت دنیای دیجیتال روی آوردند.
یکی از کابردهای به روز دنیای دیجیتال ، در حوزه ی گردشگری است ، به طوریکه شما می توانید همانطور که در خانه و یا محل کارتان هستید از مکان های جذاب و مختلف دنیا دیدن کنید و به نوعی می توان گفت به تور مجازی بروید ؛حتی بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنید.
این بار قصد داریم در مجله گردشگری بلیط اینجا، تور مجازی برج میلاد را تجربه کنیم.

نمای از برج میلاد تهران


تهران یکی از کلان‌شهرهای مدرن و جذاب در دنیا به حساب می آید و زیبایی‌های خاص و منحصر به فردی دارد و با وجود تمام شلوغی‌ها و هوای دودی این شهر، تماشایی و همیشه جذاب است. تهران ، شهری است که جریانی از شور و انرژی زندگی شهری در خیابان‌های آن هویدا است.
این شهر ، تصویری از یک زندگی واقعی است چرا که مجموعه‌ای از زشتی‌ها و زیبایی‌ها را در بر دارد و تماشای خوبی ها و بدی های هرچیز در کنار یکدیگر معنا پیدا می کند.
یکی از جذابیت های این شهر برج های سر به فلک کشیده و آسمان خراش آن است که معروف ترین آن ، برج میلاد است ، با ما در این مقاله از مجله گردشگری بلیط اینجا همراه باشید .

جهت رزرو بلیط هواپیما ، قطار ، تور ، هتل و دیگر خدمات مسافرتی داخلی و بین المللی  کلیک کنید.
و یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰
  • شماره همراه پشتیبانی پرواز (سرکار خانم حکمیان) :  ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی پرواز خارجی( سرکار خانم خدایی ): ۰۹۲۰۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی قطار ( سرکار خانم پاکدل و جناب آقای شفاهی) : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
  • هتل و تور : ۰۹۱۵۱۱۵۰۲۶۷

ایده برج میلاد چگونه شکل گرفت؟

در مورد ایده و پیشینه طراحی برج میلاد تهران فرضیه های متفاوتی وجود دارد. به اعتقاد بعضی کارشناسان قدمت ایده ساخت برج میلاد به سال‌های قبل از انقلاب برمی‌گردد و معتقدند اثرات ساخت یک برج مخابراتی اما نه به شکل امروزی، در ان زمان در حال ایده پردازی بوده است. در اصل گفته می‌شود که ساخت برج مخابراتی قسمتی از پروژه عظیم ۵ میلیون متر مربعی در دوران پهلوی دوم مطرح شده است. نام این پروژه شهستان پهلوی بوده است.

اما نظریه دیگری در این خصوص وجود دارد که پروژه ساخت برج میلاد بعد از انقلاب مطرح شده است و به دهه هفتاد برمی گردد. در واقع گفته شده بعد از مطرح شدن ایده ی جذاب ساخت یک نماد برای شهر تهران، اقدامات اولیه آن که تحقیق در مورد جستجوی بهترین مکان برای احداث این برج بوده است، از همان زمان توسط شهرداری تهران شروع شده بود. طی این جستجو، ۴ منطقه از بین ۲۱ منطقه، پیشنهاد شده و در نهایت کوی نصر با استقبال کارشناسان مواجه شده است.

غلامحسین کرباسچی برای تایید زمان مطرح شدن ایده برج میلاد در بعد از انقلاب، به سفر خود به کشورهای خارجی در زمان ریاست شهرداری اشاره می‌کند. او گفته است که در این سفرها متوجه ساختمان‌هایی شده است که علاوه بر سمبل شهر بودن، جاذبه‌ای گردشگری نیز محسوب می‌شده‌اند و همین امر سبب تقویت ایده ساخت برج میلاد شده است. البته ناگفته نماند که پیشنهاد ساخت سازه برج در سال ۷۰ و در زمان شهرداری مسعود رجب‌پور مطرح و پیگیری شده است.

برج میلاد

برج میلاد تهران کجاست؟

در نقشه شمال غرب تهران پیدا کنید ، تپه‌ای تقریبا ۶۲ هکتاری وجود دارد که بلندترین نقطه تهران را به خود اختصاص داده است؛ این برج جایی که در شمال منطقه گیشا یا همان کوی نصر جا خوش کرده است.
برج میلاد تهران در میان مستطیلی با اضلاعی از  بزرگراه‌های مهم تهران از جمله ؛ همت ، حکیم ، چمران و شیخ فضل الله ، واقع گردیده است. در قسمت شرقی این برج بیمارستان میلاد واقع شده است. در قسمت جنوبی برج میلاد محله شهرک غرب ودر قسمت شمالی آن گیشا واقع شده است. همچنین در شرق این برج، شهرک والفجررا روی نقشه مشاهده می کنید. غرب برج میلاد را پارک پردیسان و نیز بخشی از جنوب شرق این برج را پارک گفتگو سرسبز کرده است.

برج میلاد تهران از نمای بالا

چطور به برج میلاد برویم؟

برای رفتن به برج میلاد بهترین وسیله نقلیه، خودروی شخصی است و موقعیت جغرافیایی این برج سر به فلک کشیده دسترسی خوبی به خطوط نقلیه عمومی ندارد.. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به برج، ایستگاه‌های شهید همت و مصلی تهران هستند. بعد از پیاده شده از این ایستگاه‌ها باید از طریق تاکسی یا اتوبوس باقی مسیر را در بزرگراه همت پیش بروید تا به مقصد برسید. ایستگاه بیمارستان میلاد، نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به برج میلاد است و در همت واقع شده است. دسترسی به برج میلاد از طریق وسایل نقلیه عمومی با اتمام ساخت ایستگاه مترو برج میلاد فوق‌العاده خواهد شد. این ایستگاه هنوز افتتاح نشده است و به همین دلیل در حال حاضر بهترین راه رفتن به این مجموعه، استفاده از وسیله نقلیه شخصی می باشد.

از طریق سه مسیر می‌توانید با خودروی شخصی، به برج میلاد بروید. این مسیرها از سه بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، حکیم و همت به برج دسترسی دارند.

۱) بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنارگذار اختصاصی برج میلاد

۲) بزرگراه حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد

۳ ) بزرگراه همت شرق، خروجی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری جنوب، پل کابلی اختصاصی برج میلاد

برج میلاد تهران و مسیرهای دسترسی به آن

جهت رزرو و خرید بلیط هواپیمایی داخلی یا خارجی ( ایران ایر / ماهان / قشم ایر / تابان / و ..)، می توانید از سایت بلیط اینجا اقدام نمایید و یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰
  • شماره همراه پشتیبانی پرواز ( سرکار خانم حکمیان ) :  ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی پرواز خارجی ( سرکار خانم خدایی) : ۰۹۲۰۳۱۱۹۰۳۶
  • مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.: rahetoos@


1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها