باغ وحش ارم تهران

باغ وحش ارم تهران، ماجراجویی در جاذبه نوستالژیک شهر

یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی که در هنگام سفر به تهران باید از آن بازدید کنید باغ وحش ارم در مجموعه‌ای تفریحی و سرسبز است. این مجموعه یکی از خاطره سازترین نقاط تفریحی تهران است که نوعی ماجراجویی در جاذبه نوستالژیک این شهر محسوب می‌شود.

پرندگان باغ وحش ارم

قدمت باغ وحش ارم در ایران

مجموعه تفریحی و گردشگری ارم در دهه ۵۰ خورشیدی در زمینی به مساحت تقریبی ۷۵ هکتار در شهر تهران تاسیس شد که ۵ هکتار آن در سال ۱۳۶۹، به احداث باغ وحش تعلق گرفت. نخستین بار ناصرالدین شاه قاجار در طی سفر به اروپا تصمیم به تاسیس یک باغ وحش که آن زمان به مجمع الوحش محشور بود، در خیابان تختی یا سعدی امروزی گرفت.

مکان قرارگیری باغ وحش

باغ وحش ارم تهران در غرب این شهر و در ورودی بزرگراه تهران کرج تاسیس شده است، اگر با مترو به این مجموعه می‌روید باید از طریق خط ۴ یا خط ۵ در ایستگاه ارم سبز از مترو پیاده شوید. مناسب‌ترین ایستگاه اتوبوس نیز پایان اتوبوسرانی شقایق است، اما برای دسترسی با خودرو شخصی باید از یکی از سه ورودی زیر اقدام کنید: 

·      مسیر ۱:

در مسیر اول شما باید از مسیر کندرو کنار رمپ خروجی اتوبان شهید باکری وارد شوید و در کیلومتر ۴ اتوبان تهران کرج بعد از پل ستاری، ورودی مجموعه ارم مشخص خواهد بود.

·      مسیر ۲: 

اگر از سمت کرج می‌خواهید از باغ وحش ارم بازدید کنید باید از ورودی قرار گرفته در بزرگراه کرج تهران در نزدیکی خروجی بزرگراه شهید باکری شمال، به سمت حکیم غرب  بروید.

·      مسیر ۳:

ورودی سوم مجموعه ارم در انتهای بزرگراه شهید باکری قرار گرفته است.

ساعت کاری باغ وحش ارم

اگر قصد بازدید از باغ وحش ارم تهران و ماجراجویی در جاذبه نوستالژیک شهر را دارید، باید تا قبل از ساعت ۸ شب خودتان را به ورودی برسانید، زیرا پایان کاری باغ وحش ساعت ۲۲ است. البته باغ وحش از ساعت ۸ صبح پذیرای بازدیدکنندگان است و جالب است که بدانید بیشتر حیوانات در ساعات صبح یا عصر بیدار هستند، در واقع ساعات پایانی شب و ساعات ظهر زمان استراحت آن‌ها است.

امکانات و حیوانات این باغ وحش

مجموعه ارم و باغ وحش آن دارای رستوران، استخر شنا، کافی شاپ، نمازخانه و کارگاه‌های آموزش حیات وحش است،  سال‌ها پیش دریاچه بسیار بزرگی به وسعت ۸ هکتار نیز در این مجموعه برای قایقرانی و ماهیگیری در این مجموعه تاسیس گردید.

گونه‌های جانوری این باغ وحش

در این باغ وحش بسیار بزرگ بیشتر از ۸۰۰ جاندار از ۱۲۰ گونه مختلف پرنده، خزنده و پستانداران وجود دارند که حدود ۶۰ درصد آنها بومی ایران و بقیه آن‌ها غیر بومی هستند. آهوی ایرانی، ببر بنگال، پلنگ ایرانی، روباه  شامپانزه، شیر ایرانی، شیر آفریقایی، فیل آسیایی، لاما، پرندگان بسیار زیبا و انواع لاک پشت‌ها و مارها از گونه‌های حیوانی هستند که در این باغ وحش نگهداری می‌شوند.

بازدید از باغ وحش ارم تهران

بازدید از باغ وحش ارم

اگر به تهران سفر می‌کنید یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری که حتماً باید از آن بازدید کنید، باغ وحش ارم تهران و ماجراجویی در جاذبه نوستالژیک شهر است. مجموعه ارم علاوه بر باغ وحش،  تفریحات دیگری مانند رستوران دریاچه و شهربازی نیز دارد.   گونه‌های جانوری زیادی در این باغ وحش نگهداری می‌شوند که شما می‌توانید از ۸ صبح الی ۲۲ آن‌ها را ببینید. چند مسیر مختلف برای دسترسی به باغ وحش وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان بلیطینجا در تماس باشید.

سوالات متداول

 

باغ وحش ارم در کجا قرار گرفته است؟
تهران، در ورودی بزرگراه تهران کرج

 

ساعات بازدید از باغ وحش ارم کدام است؟
۸ صبح الی ۲۲

 

انواع حیوانات باغ وحش ارم کدام هستند؟
 بیشتر از ۸۰۰ جاندار از گونه‌های مختلف پرندگان خزندگان و پستانداران که ۶۰ درصد آنها بومی ایران هستند در این باغ وحش نگهداری می‌شوند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها