بهترین تفریحات برای کودکان در سفر

یافتن بهترین تفریحات برای کودکان در سفر باعث می‌شود نه تنها کودکان کلافه نشوند بلکه خانواده‌ها هم از اینکه کودکان خود را شاد و خوشحال می‌بینند کمال لذت را ببرند.

بهترین تفریحات برای کودکان در سفر

چه تفریحاتی در سفر مناسب کودکان است؟

مکان‌های تفریحی و کارهایی که بتواند کودکان را در سفر سرگرم کند و آنها را شاد نگه دارد را می‌توان براساس موارد زیر برشمرد:

  • خانه‌های بازی

شما به هر شهر یا کشوری قصد سفر داشته باشید، می‌توانید در آنجا خانه‌های بازی، مخصوص کودکان را بیابید.خانه‌های بازی فضایی سرپوشیده هستند و خانواده ها با خیال راحت فرزندان خود را برای ساعاتی به حال خود رها می‌کنند، کودکان از بازی کردن با وسایل بازی لذت می‌برند.

  • رستوران گردی

اگر کودک شما در سنی است که می‌تواند راجب غذاهای مورد علاقه خود اظهار نظر کند از او بپرسید مایل است چه غذاهایی را میل کند. طبق خواسته او، شما هم با او همراه شوید و در کنار هم، یک شب به یادماندنی را در خاطرات کودک ثبت کنید.

  • عکاسی در سفر

یکی از بهترین تفریحات در سفر، عکاسی از منظره ها، جاهای دیدنی و تمام لحظاتی است که در سفر ‌‌‌‌‌‌‌می گذرانید. شما از کودک عکس بگیرید و در مقابل از او هم بخواهید که این کار را انجام دهد.

  • توقف زود به زود

وقتی در سفر کودک همراه خود دارید این را بدانید که آنها خیلی زود در ماشین کلافه می‌شوند برای اینکه بخواهید انرژی از دست رفته کودکان را دوباره برگردانید باید هر دو ساعت در میان توقف کنید تا با شیطنت و دویدن، اماده دوباره نشستن در ماشین شوند.

  • گوش کردن به موسیقی دلخواه

علاوه بر موسیقی‌های کودکانه چه بسیار آهنگ‌هایی وجود دارد که کودکان از شنیدن آنها لذت می برند. با کودکان همکاری کنید و از او بخواهید تا با آهنگ همخوانی کند، دست بزند و شاد شود. با این کار طوری کودکتان سرگرم می‌شود که به یک چشم برهم زدنی مسیر طولانی را طی می‌کنید.

  • بازی با اسباب بازی

اسباب بازی هایی که مناسب سفر می باشند را انتخاب کنید و در کیف کودک قرار دهید و از او بخواهید پس از بازی مسئولیت نگهداری آنها را هم به عهده بگیرد. ماشین‌های اسباب بازی، عروسک و دفتر و لوازم تحریر مناسب نقاشی و رنگ‌آمیزی هم می تواند برای کودک جذاب باشد. سعی کنید اسباب بازی‌هایی که قطعات و تعداد زیادی دارند را با خود حمل نکنید زیرا احتمال گم شدن آنها بسیار زیاد می‌باشد.

  • خواندن کتاب داستان

کتاب داستان برای کودکان بسیار وسیله مناسبی است زیرا هم جنبه آموزشی دارد هم جنبه سرگرمی.

شاید در ماشین، خواندن کتاب به دلیل سر‌وصدای جاده دشوار باشد اما روش عالی برای سرگرم کردن کودکان بشمار می‌رود.

  • خوردن خوراکی‌های سالم

در سفر یکی از بهترین تفریحات می‌تواند خوردن خوراکی‌های خوشمزه باشد. میوه‌های تازه و خشک، ساندویچ های خانگی، شیرینی ها و غلات می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته بستگی به این دارد که کودک کدامیک از خوراکی ها را دوست دارد و برای خوردن انتخاب می‌کند.

  • تماشای فیلم

اگر در سفر به همراه خود تبلت یا گوشی دارید می‌توانید متناسب با سن کودک و سلیقه او فیلم یا کارتونی را برای او اکران کنید تا کودک برای حداقل یک ساعت سرگرم باشد زیرا تماشای فیلم هم از تفریحات بشمار می‌رود.

  • پیاده روی و بازارگردی

چه خوب است در خیابانهای شهری که سفر کردید پیاده روی کنید از جاهای دیدنی شهر لذت ببرید و اگر کودک پایه ای دارید، او را به بازار ببرید و ساعت ها در خیابان بگذرانید و با مردم آنجا و فرهنگشان بیشتر آشنا شوید.لذت پیاده روی و دور زدن در شهر را برای کودکان با خوردن بستنی، خرید سوغات و… بیشتر کنید.

تفریحات کودکانه در سفر

دنیای شیرین کودکان

تفریح و سفر با کودکان در کنار خوشگذرانی‌هایی که دارد شاید محدودیت هایی هم برای والدین و همراهان به وجود بیاورد. اما می توان آنها را با تماشای فیلم، بازی، عکاسی، خوردن خوراکی‌های خوشمزه و گوش کردن به موسیقی و مطالعه کتاب داستان سرگرم کرد. به بهانه روز کودک با کودکان مهربان باشیم و آنها را به تفریح‌های دلخواهشان ببریم.

سوالات متداول

چه تفریح‌هایی را می‌توان برای سرگرم کردن کودکان انجام داد؟
 بهترین تفریح برای کودکان در سفر عبارت‌اند از تماشای فیلم، عکاسی، خوردن خوراکی‌های خوشمزه و مطالعه کتاب داستان و بازی
چرا توقف زود به زود لازم است؟
چون کودکان تحمل طولانی نشستن در ماشین را دارند و برای این‌که از کلافه شدن آنها جلوگیری کنیم بهتر است از پیمودن مسیر طولانی بپرهیزیم.
چه اسباب بازی‌هایی را در سفر با خود حمل کنیم؟
اسباب بازی‌هایی که کودک توانایی بازی کردن با آنها را داشته باشد و متشکل از قطعات زیاد نباشد.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها