معرفی جزایر فارو

معرفی جزایر فارو

بسیاری از توریست‌ها و طبیعت دوستان در سراسر دنیا به دنبال یافتن مکان‌هایی دنج و آرام برای استراحتی چند روزه و فارغ شدن از هیاهوی زندگی پرسرعت و شلوغ امروزی هستند . یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای این منظور جزایری است که در قسمت‌های گوناگون این کره خاکی پراکنده‌شده اند .جزایر با داشتن امکانات تفریحی و سواحل زیبا ؛جذاب‌ترین جا برای سفرهای خارجی محسوب می‌شوند . یکی از آنها جزایر فارو است که از ۱۸ جزیره با مساحت کلی ۱۴۰۰ کیلومتر مربع تشکیل شده‌است .در ادامه با مجله گردشگری بلیط اینجا همراه باشید تا با معرفی جزایر فارو شما را با این منطقه خاص و منحصر به فرد در شمال اقیانوس اطلس بیشتر آشنا کنیم .

داشتن طبیعت سرسبز و زیبا ، نزدیکی به اقیانوس ، دریاچه‌های دیدنی با مرغان دریایی که بر فراز آنها پرواز می‌کنند و… از جمله جذابیت‌هایی است که باعث شده فارو به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای توریست‌ها و گردشگران تبدیل شود .

جزایر فارو کجاست ؟

همانطور که گفتیم فارو در واقع مجمع الجزایری شامل ۱۸ جزیره است که ۱۷ تای آن مسکونی می‌باشد . این مجمع الجزایر در شمال اروپا و بین اقیانوس اطلس شمالی و دریای نروژ واقع شده . از طرفی این جزایر از مناطق خودگردان دانمارک است که در حد فاصل بین کشورهای ایسلند ، نروژ و انگلیس قرار گرفته . بزرگترین جزیره آن استریموی با ۳۸۵ کیلومتر مربع می‌باشد و جزیره توشهان پایتخت آن است .

ویژگی های جزایر فارو

جزایر فارو با داشتن تپه های سرسبز و باصفا ، کوه‌های صخره‌ای زیبا و فضایی آرام و دنج یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا به شمار می‌رود . این منطقه اقلیمی اقیانوسی دارد که به طور کلی زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی خنک تجربه می‌کند .  اغلب روزهای فارو ابری و بارانی است . به عنوان مثال توشهاون پایتخت فارو در سال ۲۰۱۲ ، ۱۹۵ روز بارانی داشته است . همین شرایط جوی باعث شده گونه‌های جانوری و گیاهی کمیاب و متنوعی در این ناحیه زیست کنند .

جالب است بدانید در مجمع الجزایر فارو درختی وجود ندارد.  اغلب مردم در این منطقه به صادرات ماهی ،ماهیگیری ،دامپروری و تولید صنایع دستی مشغولند و رژیم غذایی شان گوشت قرمز و ماهی است .

اما سفر به جزایر فارو برای ایرانیان به دلیل مسافت زیادی که با کشور ما دارد و هزینه‌های بسیار بالا تقریباً دشوار است و معدود افرادی امکان مسافرت به این منطقه را دارند . همه چیز در فارو بسیار گران است . شاید به همین دلیل کمتر کسی نام این منطقه را شنیده یا با آن آشنایی دارد .

 

تاریخچه

مجمع الجزایر فارو در سال ۱۸۱۴ از نظر سیاسی از کشور نروژ جدا گردید و از سال ۱۳۸۴ به صورت ایالتی خودمختار از پادشاهی کشور دانمارک مجزا شد . مردم این منطقه از همان زمان مسئولیت اداره ایالت خود را به عهده گرفتند . اما امور خارجی و دستگاه قضایی آنها بر عهده کشور دانمارک است . این مجمع الجزایر در انجمن اروپای شمالی به عنوان بخشی از نمایندگان کشور دانمارک حضور پیدا می‌کنند اما عضو اتحادیه اروپا نیستند .

جالب است بدانید فارو در لغت به معنی گوسفند است و در واقع این منطقه به عنوان جزایر گوسفند لقب گرفته . علت این نامگذاری تعداد گوسفندان زیاد در مجمع الجزایر فارو است که اگر با ماشین در این مجمع الجزایر در حال گذر باشید حتماً گله‌های گوسفند را خواهید دید .

 

دسترسی به جزایر فارو

برای رفتن به جزایر فارو از کشور ایران لازم است تقاضای ویزای دانمارک را بدهید  که برای این کار باید اول برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنید . اما اگر نخواهید ویزای دانمارک را بگیرید می‌توانید از ابتدا یک ویزای ۹۰ روزه برای ورود به جزایر فارو بگیرید و مستقیم به فرودگاه کوچک این کشور پرواز کنید . البته برای رفتن به این منطقه لازم است از طریق کشورهایی مانند ترکیه و مجارستان اقدام کنید .

بهترین زمان برای سفر به جزایر فارو

وقت آن رسیده که در معرفی جزایر فارو بهترین زمان سفر به این منطقه را به شما همراهان مجله گردشگری بلیط اینجا پیشنهاد دهید .همانطور که گفتیم موقعیت جغرافیایی جزایر فارو که در میان اقیانوس اطلس واقع است باعث شده این منطقه اقلیم اقیانوسی داشته باشد . به این گونه که زمستان‌های معتدل و تابستان‌های خنک را می‌گذراند .

بنابراین بهترین زمان سفر به مجمع الجزایر فارو بین ماه‌های مهر تا سپتامبر یعنی اواسط اردیبهشت تا اواسط شهریور است . این چهار ماه تایم طلایی سفر به این منطقه محسوب می‌شود . چرا که در این بازه زمانی خبری از بادهای شدید یا باران‌های زیاد نیست . اغلب تورهایی که مسافران را به این منطقه می‌برند هم در این چهار پنج ماه برقرار هستند .

 

 

جاذبه های گردشگری فارو

جزایر فارو یک کشور کوچک است اما با سفر به آن از زیبایی‌ها و جاهای دیدنی متنوع آن غرق شگفتی و لذت خواهید شد . در ادامه به معرفی تعدادی از این جاذبه‌های گردشگری درمجمع الجزایر فارو خواهیم پرداخت .

 

جزیره هستور

یکی از جزیره‌ها در فارو هستور می‌باشد که در غرب جزیره استریموی واقع شده .هستور در واقع یک جزیره مسکونی است و از زیباترین قسمت‌ها در این منطقه به شمار می‌رود . وسعت این جزیره تنها ۶ کیلومتر  و جمعیت آن فقط ۲۰ نفر است .

 

دریاچه لیتیسواتن

لیتیسواتن در واقع بزرگترین دریاچه در مجمع الجزایر فارو است که ۳.۴ کیلومتر مربع مساحت دارد . این دریاچه که در نزدیکی اقیانوس واقع شده از بهترین جاذبه‌های گردشگری فارو به شمار می‌رود که از نظر موقعیت جغرافیایی بین دو شهر واگار و سورواگور قرار گرفته . جالب است بدانید دریاچه لیتیسواتن با وجود اینکه در کنار اقیانوس و ۴۰ متر بالاتر از آن است اما آب آن به درون اقیانوس نمی‌ریزد . در واقع یک دیوار صخره‌ای دور تا دور این دریاچه را احاطه کرده که مانع از سرازیر شدن آب می‌شود .

 

آبشار گاسادالور

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که در معرفی جزایر فارو بررسی خواهیم کرد آبشار گاسادالور است که برای بازدید از آن باید ابتدا به جزیره وگار بروید . وگار در واقع یکی از ۱۷ جزیره مسکونی فارو می‌باشد که این آبشار در غرب آن و در روستایی هم نام خود واقع شده .

 

آبشار مولافاسور

یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های جزایر فارو آبشار مولافاسور است که در جنوب غربی جزایر فارو و در همان گاسادالور قرار دارد . این آبشار به اقیانوس اطلس می‌ریزد و منظره‌ای زیبا و خیره کننده به بازدیدکنندگان  هدیه می‌کند . در اطراف آبشار مولافاسور طبیعتی بسیار زیبا و باصفا وجود دارد و برای بازدید از آن لازم است تنها ۲۰ دقیقه از فرودگاه این منطقه تا آبشار رانندگی کنید .

 

 

کلیسای جامع تورشاون

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم تورشاون بزرگترین شهر جزایر فارو و پایتخت این مجمع الجزایر است  .در جنوب ساحل استریموی این شهر یک کلیسای جامع وجود دارد که از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌رود . این کلیسا که در سال ۱۷۸۸ ساخته شده دومین کلیسای فارو از نظر قدمت است و اهمیت تاریخی نیز دارد .

 

 

برای آشنایی بیشتر با سایر جزایر زیبا و دیدنی در دنیا مطالب زیر را در مجله گردشگری بلیط اینجا دنبال کنید :

معرفی جزیره بالی

جزیره پالم جمیرا

معرفی جزیره گوا 

جزیره بورا بورا 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها