بهترین جاهای دیدنی ابوظبی

بهترین جاهای دیدنی ابوظبی

 

کشور کوچک امارات متحده عربی و پایتخت آن شهر ابوظبی نمونه ی بینظیری از تاثیر مدیریت و برنامه‌ریزی در تبدیل یک بیابان خشک و بی آب و علف به یک شهر مدرن و توریست پذیر است . این مدیریت در استفاده بهینه از نفت و درآمدهای حاصل از آن تا آنجایی بوده که در حال حاضر ابوظبی یکی از مراکز توریستی و گردشگری در دنیا به شمار می‌رود که با داشتن جاذبه‌های بسیاری از همه جای دنیا توریست‌هایی را به خود جذب می‌کند . به خصوص برای ایرانیان امارات یک کشور محبوب برای تفریح و گشت و گذار است. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تعدادی از بهترین جاهای دیدنی ابوظبی را به شما همراهان مجله گردشگری بلیط اینجا معرفی کنیم. تا اگر برنامه سفر به این کشور را دارید تصویری کلی از آن در ذهن داشته باشید .

 

مسجد شیخ زاید

اولین مکانی که در معرفی بهترین جاهای دیدنی ابوظبی به بررسی آن خواهیم پرداخت یک مسجد باشکوه با معماری مدرن و خیره کننده است . در واقع مسجد شیخ زاید با داشتن گنبدهای مرمری سفید که در زیر نور خورشید می‌درخشد و نمای خارجی که بر اساس حالت‌های مختلف ماه نورپردازی می‌شود؛ عنوان لاکچری‌ترین مسجد دنیا را به خود اختصاص داده است .

لاکچری به درستی عنوان مناسبی برای این مسجد است چرا که در ساخت آن از هفت لوستر استفاده شده که از بزرگترین لوسترهای جهان هستند و در آنها میلیون‌ها کریستال سوارسکی به کار رفته . همچنین بزرگترین فرش دستباف دنیا در این مسجد قرار دارد که هنر قالیبافان ایرانیست. مسجد شیخ زاید بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی سومین مسجد بزرگ دنیا است . این بنای مذهبی به نام شیخ زاید اولین حاکم امارات متحده عربی نامگذاری شده .

 

 

موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی یکی از جدیدترین جاهای دیدنی این شهر است که در سال ۲۰۱۷ با حضور مکرون رئیس جمهور وقت فرانسه افتتاح گردید. این موزه که بر خلاف نامش یک کپی از آثار موزه لوور فرانسه نیست با داشتن ساختمانی با طراحی خاص و دیدنی از همان ابتدا نوید بازدید از مکانی شگفت انگیز را به گردشگران می‌دهد .

بنای آن به شیوه ی خاص ساخته شده . مثلاً گنبد مشبک آن با الهام از بناهای تاریخی که برای سقف از برگ‌های درخت خرما استفاده می‌کردند طراحی شده است . در این موزه ۶۰۰ اثر هنری دائمی و ۳۰۰ اثر امانی از فرانسه که در میان آنها آثاری از هنرمندانی مانند داوینچی ،ونگوک و پیکاسو وجود دارد نگهداری می‌شود.

ساخت این جاذبه ی گردشگری بیش از ۱۰ سال طول کشید و حدود ۱۰۸ میلیون دلار هزینه داشت . این مبلغ به جز ۵۲۵ میلیون دلار هزینه برای استفاده از نام لوور و ۷۴۷ میلیون دلار برای امانت گرفتن آثار فرانسوی می‌باشد.

شهربازی دنیای فراری

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی ابوظبی شهربازی  آن است که تجربه‌ای هیجان انگیز و مفرح را برای گردشگران ثبت می‌کند . این شهر بازی دنیای فراری نام دارد و بزرگترین شهربازی سرپوشیده جهان محسوب می‌شود که با داشتن یک ترن هوایی پرسرعت شهرتی جهانی پیدا کرده .

این تران هوایی سریع‌ترین وسیله ی بازی جهان است که در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت بیش از ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد . همچنین این مجموعه  با داشتن رستوران‌های ایتالیایی ،خودرو و ماشین‌های مسابقه در پیست کارتینگ یکی از چندین پارک‌های موضوعی در جزیره یاس ابوظبی می‌باشد .

 

 

قصر امارات

قصر امارات یکی از مجلل‌ترین هتل‌های جهان است که به شایستگی عنوان قصر برازنده آن می‌باشد . در این قصر انواع رستوران‌های معروف امارات مانند امارات پالاس، باربیکیو القصر ،ماوال و… وجود دارند که در آن غذاهای عربی و بین المللی متنوعی سرو می‌شود . بسیاری این جاذبه ابوظبی را با برج خلیفه دبی مقایسه می‌کنند که بر خلاف برج خلیفه به صورت افقی گسترده شده است . قصر امارات ۱۱۴ گنبد خوش‌تراش، دروازه‌های طاقدار ،ساحل اختصاصی، دو مجموعه آبی، زمین‌های تنیس، فوتبال و راگبی، سالن کنفرانس و بسیاری دیدنی‌ها و امکانات دیگر را در خود جای داده است . این بنا در باغی به وسعت ۸۵ هکتار ساخته شده . قصر امارات یکی از لوکیشن‌های اصلی فیلم سریع و خشن ۷ در سال ۲۰۱۵ هم بوده است .

 

برج‌های اتحاد

 

برج‌های اتحاد شامل ۵ برج است که بلندترین آنها ۳۰۸ متر ارتفاع دارد. این مجموعه بلندترین آسمان خراش‌های ابوظبی را شامل شده است که با رفتن به بالاترین طبقه بلندترین برج آن نمایی بی‌نظیر و تماشایی از کل شهر ابوظبی و ساحل آن پیش رویتان وجود دارد . همچنین در کافه موجود در این طبقه می‌توانید یک نوع چای سنتی که به آن high tea می‌گویند را بنوشید.  این مجموعه روبروی قصر امارات واقع شده است و هتل‌هایی برای اقامت توریست‌ها دارد.

 

 

جزیره یاس

شرق ابوظبی میزبان جزیره‌ای دیدنی و با امکانات بسیار است . این جزیره با ۲۵ کیلومتر مربع مساحت و چندین پارک موضوعی ، ساحل زیبا و هتل‌های مجلل و همچنین مرکز خریدی به نام یاس مال ابوظبی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری در این شهر به شمار می‌رود . توریست‌ها در جزیره یاس می‌توانند علاوه بر لذت بردن از ساحل زیبای آن با شن‌های سفید و آب‌های شفاف کریستالی انواع تفریحات مانند کایاک سواری، غواصی و انواع ورزش‌های آبی را تجربه کنند .

همچنین پارک آبی موجود در این جزیره با داشتن ۴۰ وسیله بازی شامل سرسره‌های بلند ،چاله فضایی غول پیکر ،ترن هوایی  ۵۵۰ متری و …یکی از جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی در ابوظبی محسوب می‌شود.

 

 

پارک وحش امارات

اگر به تماشای حیوانات و گونه‌های متنوع جانوری علاقمدید در سفرتان به ابوظبی حتماً سری هم به پارک وحش امارات در این شهر بزنید . این پارک که نمونه آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد بیش از ۲۰۰ گونه جانوری را از سراسر دنیا جمع آوری کرده و نگهداری می‌کند . در این مجموعه می‌توانید انواع حیوانات از خرس سیبری گرفته تا فیل و زرافه و گورخر آفریقایی را از نزدیک ببینید.

همچنین گونه‌های نادر و در حال انقراضی مثل گربه وحشی، ببر سیبری، غزال آفریقایی و …هم در پارک وحش امارات زیست می‌کنند . این پارک وحش برای کودکان مکانی جذاب و به یاد ماندنی ‌میباشد چرا که می‌توانند علاوه بر تماشای حیوانات از نزدیک به حیوانات اهلی دست زده یا با اجازه مسئولین پارک به آنها غذا دهند.

 

 

 

بلوار ساحلی کورنیش

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی ابوظبی ساحل کورنیش است که با ۸ کیلومتر طول از برترین سواحل شهر به شمار می‌رود . این ساحل با داشتن امکاناتی مثل کتابخانه و آبی تمیز و سالم که پرچم آبی زیست محیطی دارد و امکان انجام ورزش‌های ساحلی در آن مقصدی جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود.

اگر شب‌ها سری به این بلوار ساحلی بزنید توریست‌های زیادی را در این منطقه می‌بینید که در حال استراحت و خوشگذرانی‌های شبانه هستند.همچنین رستوران‌ها و کافه‌های متعدد ساحل کورنیش و محوطه بازی کودکان آن را همه چیز تمام کرده است . اگر اهل دوچرخه سواری یا پیاده‌روی هستید می‌توانید در مسیرهای مخصوصی که در این بلوار ساحلی در نظر گرفته شده است به انجام این ورزش‌ها بپردازید.

 

دنیای وارنر برادرز

ساحل یاس یک پارک موضوعی دیگر به نام دنیای برادران وارنر را در خود جای داده که  ۱۵۰ هزار متر وسعت دارد . این مجموعه که از ۶ بخش یا سرزمین جداگانه تشکیل می‌شود و مربوط به فیلم‌های شرکت وارنر می‌باشد. در هر کدام از بخش‌های آن خاطرات و دنیای شخصیت‌های محبوبی مانند بتمن، سوپرمن ،میگ میگ، زن شگفت انگیز و …برایتان تداعی خواهد شد .

 

دهکده میراث

آخرین جاذبه‌ای که در بررسی بهترین جاهای دیدنی ابوظبی به معرفی آن خواهیم پرداخت دهکده میراث این شهر است . این منطقه شما را به گذشته امارات متحده عربی می‌برد. در واقع این دهکده شبیه یک روستای بادیه نشین می‌باشد که زندگی مردم امارات را در سالیان دور نشان می‌دهد . محوطه دهکده میراث با چادرهای شب ،سیستم آبیاری قدیمی و آتش تزیین شده.  همچنین در گشت و گذار داخل این دهکده می‌توانید از مغازه‌های صنایع دستی محلی آن دیدن کرده و سوغاتی‌هایی برای خود تهیه کنید.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها