بهترین مکان های داخلی برای سفر بهاری

بهترین مکان های داخلی برای سفر بهاری

برای سفر به نقاط ایران یکی از بهترین فصل‌های سال، بهار است زیرا به دلیل آب وهوای خنک و طبیعت سرسبز و نارنج‌های زیبای بهاری، مخصوصا در اردیبهشت از بهترین زمان‌ها برای سفر کردن به شمار می‌رود. شهرهای ایران دارای آب وهوای متنوعی است؛ بنابراین قبل از سفر بهتر است از بهترین مکان های داخلی برای سفر بهاری اطلاع داشته باشید تا بتوانید به شهرهای که آب وهوای معتدلی در فصل بهار دارند، سفر کنید.

 

۱۰ تا از بهترین مقاصد گردشگری در فصل بهار

سفر کردن به شهرهای ایران مخصوصا به جنوب این کشور به دلیل آب وهوای معتدل آن و فراهم کردن، سفری ارزان‌تر یکی از بهترین گزینه‌ها در فصل بهار است در ایران مقاصد گردشگری فراوانی  وجود دارد که  بسیاری از افراد در ماه‌های فرودین و اردیبهشت به این مکان‌ها سفر می‌کنند.

۱– جزیره کیش:

این جزیره در جنوب ایران قرا دارد که دارای بهترین هوا در فصل فرودین و اردیبهشت است. کیش جاهای دیدنی از جمله: تفریحات آبی، پارک‌های ساحلی و…. بسیاری دارد و ساحل بی‌نظیری داشته و شما می‌توانید در فصل بهار از این طبیعت بی‌کران  و سواحل زیبای آن نهایت لذت را ببرید.

 

۲– شیراز

این شهر در استان فارس و جنوب ایران قرار دارد که از  بهترین مکان های داخلی برای سفر بهاری به شمار می‌رود و دارای جاذبه‌های تاریخی بسیاری از جمله: تخت جمشید، پاسارگاد، مقبره کوروش، کاخ‌ها، قلعه‌ها و….است که تمدن چند هزار ساله را می‌توانید در این شهر مشاهده کنید. زیباترین جاهای دیدنی شهر شامل: باغ ارم، نارنجستان و…. است.

 

۳- اصفهان

این شهر در مرکز ایران قرار دارد و دارای جاذبه‌های گوناگونی شامل: کاخ چهلستون، میدان نقش جهان، بازار قیصریه، عمارت عالی قاپو و…. است همچنین ادیان‌های مختلفی از جمله: ارامنه، یهودی، مسیحان، مسلمانان و…. در این شهر مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید از این بهشت زیبا در فصل بهار بازدید کنید و از مکان‌های دیدنی آن لذت ببرید.

 

۴– گیلان

با وجود این‌که سفر به شمال در فصل بهار دارای آب وهوای سردی بوده و ممکن است نیاز به لباس گرم داشته باشید اما بازدید از این شهر در فصل بهار به دلیل سرسبزی این استان خالی از لطف نیست و زیباترین شهرهای آن شامل: رشت، بندرانزلی، ماسال، فومن، آستارا و…. است.

 

۵- اردبیل

این استان در منطقه آذربایجان واقع شده است که به دلیل داشتن آب‌های، گرم زیرزمینی  مخصوصا برای افرادی که پا درد دارند، یکی بهترین مکان های داخلی برای سفر بهاری است که هرساله افراد زیادی در فصل بهار برای جاذبه‌های گردشگری زیبای آن به اردبیل سفر می‌کنند، همچنین بهترین و باکیفیت‌ترین عسل‌های طبیعی را در این شهر می‌توانید پیدا کنید.

۶– کوهرنگ

این شهر  در چهارمحال و بختیاری قرار دارد و در ماه‌های فرودین و اردیبهشت می‌توانید لاله‌های واژگون، مزرعه گل آفتابگردان، گل موسیر و…. را مشاهده کنید، همچنین بازدید از آبشار شیخ علی خان و چشمه کوهرنگ خالی از لطف نیست و حتما در برنامه خود بازدید از کوهرنگ را قرار دهید.

 

۷- رودسر

این شهرستان در استان گیلان قرارد دارد ویکی از زیباترین مقاصد گردشگری در بهار است که دارای دشت‌های پرگل و سرسبز در فصل بهار بوده علاوه براین می‌توانید به روستای چینی جان، درخت گردو و فندوق در روستای درسنگ، ساحل خزر به روستای حسن سرا و… سفر کنید و از مناظر این روستاها در فصل بهار لذت ببرید.

 

 

۸– تبریز

این شهر در غرب استان آذربیجان شرقی قرار دارد که  سومین شهر بزرگ ایران بوده  و که دارای فرهنگ و تاریخی غنی است. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، حتما این شهر را در لیست بازدید در فصل بهار بگذارید و این شهر به دلیل روستای کندوان و جنگل‌های ارسباران یکی از بهترین مکان های داخلی برای سفر بهاری است.

 

۹– محلات

این شهر که به نام هلند ایران شناخته می‌شود در فاصله ۲۷۱ کیلومتری تهران قرار دارد. محلات به خاطر جشنواره گل و گیاه در فصل بهار یکی از بهترین مقاصد برای بازدید در ماه‌های فرودین و اردیبهشت است در سفر به محلات حتما حلوای این شهر را امتحان کنید.

 

۱۰– کرمانشاه

این استان در غرب کشور ایران بوده و  یکی از مکان‌هایی است که حتما باید در فصل بهار به آن سفر کنید. کرمانشاه دارای دشت‌های وسیع و طبیعت بی‌کران است که منحصر به فردترین مکان برای سفر در اردیبهشت ماه است، همچنین انواع گونه‌های گیاهی و مکان‌های تاریخی را می‌توانید در کرمانشاه مشاهده کنید.

 

 

 

راهنما سفر به ایران در فصل بهار

اغلب مردم ایران در فصل بهار به دلیل آب وهوای معتدل آن تصمیم به سفر می‌گیرند تا از مناظر زیبا  ودشت‌های سرسبز استان‌های، مختلف ایران بازدید کنند که از بهترین مکان های داخلی برای سفر بهاری می‌توان به شهر شیراز، اصفهان، تبریز، اردبیل، محلات و….. اشاره کرد که هر کدام دارای جاذبه‌های گردشگری و طبیعت بی‌کران و سرسبز در فصل بهار هستند؛ بنابراین قبل از سفر بهتر است از مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی این شهر اطلاع داشته باشید، سپس اقدام به سفر کنید .

 

سوالات متدوال:

۱- شهر محلات به چه چیزی معروف است؟

این شهر به  دلیل گل‌های زیبای آن به هلند ایران مشهور است.

 

۲- بهترین مکان برای تماشای لاله‌های واژگون کدام شهر است؟

کوهرنگ  در استان چهارمحال بختیاری یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای لاله واژگون است.

 

۳- بهترین عسل‌های طبیعی در کدام شهر تولید می‌شود؟

اردبیل بهترین و باکیفیت‌ترین عسل‌های طبیعی را تولید می‌کند.

 

۴- در اصفهان چه مذهب‌های وجود دارد؟

در اصفهان مذهب‌های شامل: ارامنه، مسیحیان، یهودیان و مسلمانان وجود دارد که در کنار هم زندگی می‌کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها