جاهای دیدنی بانکوک

جاهای دیدنی بانکوک

کشور تایلند یکی از ‌مهم ترین مقاصد گردشگری در دنیا به شمار می‌رود که توانسته هشتمین رتبه در گردشگری جهان را به خود اختصاص دهد . همچنین ایرانیان بسیاری به خصوص در سال‌های اخیر با توجه به هزینه‌های کمتر سفر به تایلند نسبت به کشورهای اروپایی این منطقه را برای تفریح و گشت و گذار انتخاب می‌کنند . شهر بانکوک که پایتخت کشور تایلند است دیدنی‌های بسیاری دارد . از همین رو قلب گردشگری تایلند به شمار می‌رود . تعداد این جاذبه‌ها بسیار زیاد است . از معابد متعدد و متنوع گرفته تا مراکز خرید پرطرفدار و بناهای باستانی و تاریخی را می‌توان در این شهر پیدا کرد . به همین دلیل ما در این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا قصد داریم به معرفی ۱۰ مورد از مهمترین جاهای دیدنی بانکوک بپردازیم .

 

کاخ بزرگ یا گرند پالاس

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی بانکوک گرند پالاس یا همان کاخ بزرگ این شهر است . این بنا که در سال ۱۷۸۲ ساخته شده ۱۵۰ سال به عنوان خانه پادشاه تایلند، مقر اداری دولت و دربار سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است . گرند پالاس با مساحتی بیش از ۲۱۴ هزار متر مربع یک شهر بزرگ قدیمی محسوب می‌شود. که با داشتن معماری منحصر به فرد و جزئیات پیچیده بازدید کنندگان را مجذوب خود می‌کند . به علاوه وجود معابد بودایی مهم تایلند مانند :معبد وات پراکائو و معبد بودای زمردی در محوطه این کاخ بزرگ آن را به قلب معنوی پادشاهی تایلند نیز تبدیل کرده است . این جاذبه دیدنی همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا سه و نیم بعد از ظهر میزبان گردشگران و توریست‌ها می‌باشد .

موزه ملی بانکوک 

اگر اهل موزه گردی و بازدید از اشیای قدیمی و عتیقه هستید در سفرتان به بانکوک حتماً سری به موزه ملی این شهر هم بزنید.  این موزه در سال ۱۸۸۷ ساخته شده است در سال‌های دور اقامتگاه سلطنتی ۵ شاهزاده نائب السلطنه بوده است . در ساختمان اول این مجموعه جوایزی که پدر شاه رامای پنجم به فرزندش اهدا کرده بود نگهداری می‌شود .که شامل جوایز ،سلاح‌های چینی ، عروسک ، سنگ‌های با ارزش و چیزهایی از این قبیل می‌باشد . این موزه جلوه‌ای از فرهنگ‌های مختلف کشورهای آسیایی را به تصویر می‌کشد . مجموعه موزه ملی بانکوک همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۳ صبح تا ۴ بعدازظهر پذیرای گردشگران است .

عمارت ویمانمک 

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی بانکوک عمارت ویمانمک است که تمام قسمت‌های آن از چوب ساج ساخته شده است . این عمارت هم مدتی محل زندگی یک خاندان سلطنتی بوده . اما امروز یکی از جاذبه‌های بانکوک محسوب می‌شود . این مجموعه قوانین خاصی دارد مثلاً عکسبرداری در داخل آن ممنوع است و برای رفتن به داخل باید لباس‌های پوشیده به تن داشته باشید  .ویمانمک که در اوایل قرن بیستم ساخته شده است بزرگترین ساختمان چوب ساج جهان شناخته می‌شود . ساعت بازدید از این مجموعه همه روزه از ۹:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر می‌باشد .

 

وات آرون یا معبد سپیده‌دم

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم بانکوک میزبان معابد بسیاری است که یکی از آنها معبد وات آرون یا سپیده دم می‌باشد .این معبد در ساحل غربی رودخانه چائوفرایا واقع شده و از مهمترین معابد بوداییان به شمار می‌رود . علت اهمیت آن علاوه بر موقعیت مکانی؛ داشتن طراحی زیبا و متفاوت به علاوه ی گلدسته‌هایی رنگارنگ می‌باشد که انگار روی آب قرار دارد . دورنمای وات ارون بسیار جذاب و دیدنی است و نمای آن با سرامیک‌های سفالی تزیین شده است . برای بازدید از این جاذبه ی دیدنی باید با استفاده از قایق‌های موجود در رودخانه خود را به معبد برسانید . وات آرون همه روزه از ۸ صبح تا ۶ عصر پذیرای گردشگران است .

شهربازی دریم ورلد

اگر از تماشای معابد و بناهای تاریخی خسته شده‌اید و دلتان یک تفریح هیجان انگیز و سرگرم کننده میخواهد شهربازی دریم ورلد انتخاب بسیار خوب و جذابی برایتان می‌باشد . این شهربازی از سه بخش بلازا ،سرزمین ماجرا و باغ رویایی تشکیل شده است . بخش بلازا شما را به یاد پارک دیزنی لند آمریکا می‌اندازد و نه تنها برای کودکان که برای بزرگترها هم بسیار جذاب و دیدنی می‌باشد .

 

خانه جیم تامپسون

خانه جیم تامپسون که امروزه یکی از جاهای دیدنی بانکوک محسوب می‌شود در واقع محل زندگی تامپسون تاجر آمریکایی بوده  که ۳۰ سال از زندگی خود را برای احیای ابریشم تایلندی وقف کرده است . این تاجر یک شرکت ابریشم بافی داشته و خانه‌اش تبدیل به آثاری برجسته از ابریشم شده که در آن می‌توانید با  تاریخچه‌ای از سرگذشت ابریشم در تایلند را آشنا شوید . این خانه که در حال حاضر یک موزه و مرکز هنری به شمار می‌رود؛ مجموعه‌هایی شامل عتیقه‌جات آسیایی و ابریشم تایلندی را در معرض دید گردشگران میگذارد .  درب خانه جیم تامپسون هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر به روی گردشگران باز است .

 

بازار آخر هفته چاتوچاک 

بازار چاتو چاک با داشتن مساحتی بیش از ۱۴ هکتار و ۸ هزار غرفه به یکی از دیدنی ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک تبدیل شده . اگرچه این بازار در گذشته فقط مورد توجه عمده فروشان و بازرگانان شهر بوده .اما امروزه با داشتن مجموعه‌ای بی‌نظیر از اجناس متعدد و متنوع برای گردشگران نیز بسیار جذاب و محبوب است .توریست ها علاوه بر تماشای این منطقه به خرید نیز می‌پردازند . قیمت‌های بازار آخر هفته بسیار مناسب است و در آن همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود . چاتوچاک جمعه‌ها از ۶ عصر تا نیمه‌های شب و شنبه، یکشنبه از ۹ صبح تا ۶ عصر آماده ارائه کالاهای و اجناس بی شمار خود به گردشگران است .

 

رودخانه چائو فرایا

عده‌ای بانکوک را ونیز شرق لقب داده اند که با داشتن رودخانه‌ای به نام رودخانه چائوفرایا شهروندان می‌توانند با قایق در محله‌های مختلف تردد کنند . روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر از طریق این رود به نقاط مختلف می‌روند و این باعث شده که چائو فرایا به یکی از شریان‌های اصلی شهر تبدیل شود . بازدید از این رودخانه و تماشای ساختمان‌هایی که در طول مسیر قرار دارند از درون قایق ؛تصویری از شهر زیبای ونیز را برای گردشگران و توریست‌ها در این منطقه خلق می‌کند .

محله چینی‌ها 

اگر می‌خواهید در سفر خود به بانکوک سری هم به چین بزنید و از غذاهای سنتی چینی بچشید حتماً به محله چینی‌ها در این شهر بروید . به خصوص در شب ها و بعد از غروب آفتاب که رستوران‌ها و دکه‌های کنار خیابان در این منطقه شور و هیاهویی هیجان انگیز به آن می بخشند . همچنین گردشگران در این خیابان یک کیلومتری و جاده چاروئنکرونگ که در کنار آن قرار دارد. می‌توانند خرید کرده و یا از معابد بودایی دیدن کنند .

 

موزه پزشکی بانکوک

آخرین مکانی که در معرفی جاهای دیدنی بانکوک به بررسی آن خواهیم پرداخت موزه پزشکی این شهر است که در بیمارستان سیربراج واقع شده . در واقع این موزه نمایشگاهی از آناتومی انسان و بیماری‌های عجیب است . یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مجموعه شیشه‌های حاوی نوزادان تغییر شکل یافته و عکس‌های کالبدشکافی می‌باشد . حواستان باشد که اگر خواستید به بازدید از این موزه بروید کودکان را همراه خود نبرید. چرا که تصاویری که می‌بینید شاید کمی وحشتناک باشد .اما اگر خودتان به ماجراجویی و دیدن مکان‌های عجیب و غریب علاقه مندید حتماً سری به این مجموعه بزنید .

برای آشنایی بیشتر با کشور تایلند مطالب زیر را در مجله گردشگری بلیط اینجا مطالعه کنید .

راهنمای کامل سفر به تایلند

معرفی مهمترین معابد تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند کجاست؟

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها