سفر تنهایی در داخل ایران

سفر تنهایی کجا برم؟ بهترین مقاصد داخلی و خارجی

سفر تنهایی، یک تجربه بی‌نظیر است که به شما این امکان را می‌دهد تا به خودتان بیشتر بپردازید و با جهان اطرافتان به صورت شخصی و عمیق‌تری ارتباط برقرار کنید. این مدل از سفر همواره با چالش‌هایی مانند امنیت و تصمیم گیری انفرادی روبرو است که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان این مسائل را حل کرد. انتخاب این‌که سفر تنهایی کجا بروید و در کجا مستقر شوید مهم‌‍ترین مسئله‌ای است که باید در ابتدا ان را بررسی کنید.

سفر تنهایی

اولین گام برای سفر تنهایی

سفر تنهایی به شما فرصتی می‌دهد تا با خودتان بهتر آشنا شوید، درک بهتری از نیازها و آرزوهایتان داشته باشید و به خودتان فرصتی برای رشد و تکامل بیشتر بدهید. در این مدل از سفر، تمام تصمیم‌ها به عهده شماست و شما می‌توانید برنامه سفر خود را به دلخواه تنظیم کنید و به جایی که می‌خواهید بروید. اما به یاد داشته باشید که این سفر چالش‌هایی مانند امنیت و تصمیم‌گیری فردی نیز به دنبال دارد؛ شما باید مکان‌های امنی برای اقامت و برای نگه‌داری از اسناد و پول‌های خود در نظر داشته باشید. همچنین شما باید در ابتدا سفرهای گروهی کوتاه بروید تا تجربه کافی برای تصمیم‌گیری درباره مسائل مختلف و حل مسائل پیش‌بینی نشده داشته باشید.

سفر تنهایی داخل ایران

در آغاز سفرهایی تنهایی بهترین گزینه شهرهای نزدیک به محل زندگی شما هستند؛ در این‌صورت شما استرس کم‌تری خواهید داشت. معمولا شهرهای بزرگ امنیت و امکانات بیش‌تری دارند و رفت و‌آمد به آن‌ها آسان‌تر است، اما در برخی از سفرها مانند سفر به روستاهای شمال یا مناطق جنوبی مانند هرمز و چابهار، سفرهای گروهی و پیدا کردن دوست‌های جدید لذت بیش‌تری خواهد داشت.

چند نمونه از شهرهایی که می‌توانید برای سفر تنهایی به ‌آن‌جا بروید:

• گیلان

استان گیلان یکی از سرسبزترین شهرهای ایران است که هم مرز با دریای خزر است و نقاط دیدنی بسیاری دارد. معروف‌ترین هتل‌ در رشت هتل کادوس می‌باشد، البته اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی و هاستل‌های محلی در اطراف رشت نیز خالی از لطف نیست. در سفر تنهایی به رشت حتما از میدان شهرداری دیدن کنید و چایی بنوشید، دیدن دریاچه سقالکسار، پارک جنگلی، خانه‌های قدیمی رشت را در این سفر فراموش نکنید.

• شیراز

جاهای دیدنی شیراز بسیار زیادی هستند و در سفر تنهایی به این شهر شما می‌توانید با خیالی اسوده به این نقاط دیدنی بروید. مهم‌ترین هتل‌های شیراز هتل چمران، هتل بزرگ شیراز، هتل زندیه و هتل الیزه می‌باشند. در اطراف شیراز شما باید از پاسارگاد و تخت جمشید دیدن نمایید و در داخل این شهر نیز بناهای سعدیه و حافظیه، دروازه قرآن، شاه چراغ، باغ ارم، باغ نارنجستان، باغ عفیف آباد، عمارت شاپوری، ارگ کریم خان، بازار وکیل، مسجد و حمام وکیل و مسجد نصیرالملک وجود دارند.

• اصفهان

اصفهان در مرکز ایران را همه ما به میدان نقش جهان می‌شناسیم، در اطراف این بنا بناهای معروف عالی قاپو و مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد امام وجود دارد. در سفر تنهایی به این شهر حتما باید به سی و سه پل و پل خواجو نیز سر بزنید و چند ساعتی را در تنهایی به تماشای گذر اب در ان‌جا بپردازید. بازدید از کاخ چهل ستون و مسجد امام را در این سفر فراموش نکنید. کلیسای وانک نیز در اصفهان می‌باشد.

• کیش

کیش یکی از امن‌ترین شهرها برای سفر تنهایی می‌باشد، در این شهر هتل‌های بسیار وجود دارد که می‌توانید در ان‌جا اقامت داشته باشید. مهم‌ترین تفریحات کیش پارک دلفین‌ها، گشت در جزیره و پاساژها، جت اسکی و غواصی و فلای برد، شاتل و جایروکوپتر می‌باشد.

• مشهد

بسیار از افراد برای زیارت حرم امام رضا(ع) سفر تنهایی کوتاه به مشهد دارند و برخی دیگر از افراد نیز سفرهای طولانی‌تر را ترجیح می‌دهند. مشهد هتل‌های بسیاری دارد و جاهای دیدنی این شهر پارک ملت، خانه داروغه، طرقبه، ارامگاه فردوسی، پارک کوهسنگی و چالیدره، پارک وکیل آباد و آرامگاه نادرشاه می‌باشند.

بهترین شهرهای ایران برای سفر تنهایی

سفر تنهایی خارج ایران

اگر به اندازه کافی تجربه سفر دارید می‌توانید برای سفرهای خارجی را برنامه‌ریزی کنید؛ البته بهتر است به‌صورت گروهی و با تور به این سفرها بروید. چند مورد از کشورهای مناسب برای سفر تنهایی موارد زیر هستند:

• سریلانکا

این کشور یک منطقه ساحلی بسیار زیبا است که سفر تنهایی به آن‌جا شما را شگفت‌زده خواهد کرد؛ مهم‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا معبد غار دامبولا (بزرگ ترین مجموعه معبد در سریلانکا)، پارک ملی یالا، خلیج آروگام ( بهشت فیروزه ‌ای )، ترینکومالی( ساحل فوق العاده) و پل نه قوسی هستند.

• تایلند

شبه جزیزه تایلند در جنوب شرقی آسیا، یکی از کشورهای مسافرپذیر دنیا محسوب می‌گردد. بهتر است که به صورت گروهی به تایلند سفر کنید و سفر تنهایی را برای کشورهای خلوت و امن‌تری بگذارید، موزه هنر بانکوک، معبد آرون، مرکز خرید سیام پاراگون،ساحل میمون، دنیای زیر اب پاتایا، معبد پراسینگ، ساحل کاتا، آبشار تی لا سو، دریاچه چیو لان و کوه فوچی فا و پل سو تونگ پائه و ساحل آئو کائو کوای

و بازارهای شناور از جاهایی هستند که باید در سفر به تایلند از آن‌ها بازدید کنید.

• هندوستان

هند کشور آسیایی پر جمعیتی است که به دلیل جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیرش سالانه مسافران زیادی از آن بازدید می‌کنند. مهم‌ترین جاهای دیدنی هندوستان که نباید ان‌ها را از دست بدهید تاج محل در شهر آگرا، قلعه آگرا، معبد آکشاردام، مسجد و قلعه دهلی، چاتراپاتی شیواجی در بمبئی، دریاچه دال و آبشار دودساگار می‌باشند، البته کشور هند بسیار پهناور است و در هر شهر آن مکان‌های زیادی برای بازدید وجود دارد.

• ایتالیا

ایتالیا بهشت روی زمین با ترکیب هنر و معماری و تاریخ است، این کشور پنجمین کشور دنیا از نظر بازدید گردشگران می‌باشد. در سفر تنهایی به ایتالیا باید سری به کولوسئوم و برج پیزا بزنید و با ان‌ها عکس یادگاری بگیرید. سپس باید از واتیکان،  فواره تروی، کانال بزرگ ونیز، میدان سن مارکو، کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره،  کلیسای جامع میلان و روستای مونته روسو آل ماره در شهرهای مختلف این کشور زیبا دیدن نمایید.

بهترین کشورها برای سفر تنهایی

سفر مجردی کجا برویم؟

قبل از این‌که تصمیم به سفر مجردی بگیرید باید چالش‌های ان مانند امنیت و تجربه کافی را در نظر داشته باشید؛ بهتر است قبل از اغاز چنین سفر چندبار با تورهای گروهی سفر نمایید و دوست‌های جدید پیدا کنید یا تنهایی به شهرهای اطراف بروید تا تجربه کافی برای این سفر را پیدا کنید. در داخل ایران می‌توانید از شهرهای بسیاری زیادی مانند شیراز، اصفهان، مشهد، استان گیلان و کیش دیدن نمایید و یا در سفر خارجی کشورهای هندوستان، ایتالیا، تایلند وسریلانکا از بهترین مقاصد هستند. برای اینکه در سفر  اوقات خوشی را تجربه کنید  می‌توانید با کارشناسان بلیطینجا در ارتباط باشید.

سوالات متداول

معروف ترین جاذبه های گردشگری هند کدام هستند؟
مهم‌ترین جاهای دیدنی هندوستان که نباید ان‌ها را از دست بدهید تاج محل در شهر آگرا، قلعه آگرا، معبد آکشاردام، مسجد و قلعه دهلی، چاتراپاتی شیواجی در بمبئی، دریاچه دال و آبشار دودساگار می‌باشند، البته کشور هند بسیار پهناور است و در هر شهر آن مکان‌های زیادی برای بازدید وجود دارد.
بهترین مقاصد سفر تنهایی در داخل ایران کدام شهرها هستند؟
شیراز- اصفهان- گیلان- مشهد- کیش
بهرتین مقاصد سفر تنهایی در خارج ایران کدام هستند؟
سریلانکا- هندوستان- تایلند- ایتالیا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها