قدیمی ترین هتل های جهان

قدیمی ترین هتل های جهان

عده ی زیادی از مردم دوست دارند در سفرهایشان در لاکچری ترین و مدرن ترین هتل ها اقامت کنند . اما هستند کسانی که عاشق محیط های تاریخی و اصیل اند . مکان هایی که در گذشته ماجراهای جذابی را پشت سر گذاشته و روح تمدن و تاریخ در آن ها جاریست . قدیمی ترین هتل های جهان شاید برای خیلی از گردشگران و توریست ها جذاب باشد و ترجیح بدهند به جای هتل های لوکس و چند ستاره در یکی از این هتل های تاریخی سفرشان را سپری کنند. .

قبل از قرون وسطی از صخره ها و صومعه ها مکان هایی بود که مسافران برای اقامت و استراحت به آنجا پناه میبردند .اما گویا یونانی ها اولین کسانی بودند که مکان هایی برای استراحت و اقامت مهمانان در آبگرم ها ایجاد کردند . اما بعد از آن ها رومی ها نیز خانه هایشان را به اقامت مسافران اختصاص دادند .لازم به ذکر است که ایرانی ها نیز با ایجاد کاروان‌سراها و بناهای اقامتی در مسیر جاده ابریشم و دیگر جاده‌ ها در صنعت هتلداری نقش بسزایی داشتند . در این مطلب به معرفی قدیمی ترین هتل های جهان خواهیم پرداخت .

بسیاری از این هتل ها خود یک جاذبه ی گردشگری به شمار میرود . خیلی از آنها کاربری خود را از دست داده اند و به تاریخ پیوستند اما بعضی از قدیمی ترین هتل های جهان تا امروز نیز به گردشگران خدمات ارائه میکنند .

 

هتل نیشی یاما اونسن کیونکان در یامانشی، ژاپن

این هتل اولین و تاریخی ترین هتل در دنیاست .شاید عجیب باشد اما نیشی یاما اونسن کیونکان از سال ۷۰۵ میزبان مهمانان خود بوده است .

مهمانان این مجموعه در آن روزگار سامورایی ها بودند و از آن زمان یعنی ۱۳۰۰ سال پیش تاکنون میزبان مهمانان بسیاری است . این هتل در محل یک چشمه آبگرم طبیعی و در منطقه ای کوهستانی ساخته شده است به همین دلیل فضایی بسیار آرامش بخش دارد  . در سال ۲۰۱۱ نیشی یاما اونسن کیونکان  گواهینامه قدیمی ترین مهمانخانه جهان را توسط رکوردهای جهانی گینس دریافت کرد.

این بنا به سبک معماری سنتی ژاپن در ۴ طبقه با ۳۵ اتاق ساخته شده که همه ی آنها مجهز به حمام وآبگرم هستند . وجود یک رستوران داخل هتل با سرو انواع غذاهای محلی ویژگی دیگر این هتل است .

 امروزه هتل نیشی یاما نقش بسیار مهمی در صنعت گردشگری ژاپن دارد . درحال حاضر این مجموعه توسط پنجاه و دومین نسل از خانواده سازنده هتل اداره  میشود .

هتل هوشی ریوکان ژاپن 

 

هوشی ریوکان دومین هتل قدیمی جهان است که تا کنون نیز دایر و مشغول به کار است . این هتل در سال ۷۱۸ ساخته و تاسیس شد و در تمام دوران ها تحت تملک خاندان هوشی بوده است . ۴۶ نسل از این خاندان این هتل تاریخی را اداره و مدیریت کرده اند که امروز نیز آخرین نسل یعنی نسل چهل و ششم مدیریت آن را به عهده دارد . ریوکان به معنی مسافرخانه ژاپنی است و صنایع دستی و آثار هنری مختلف از بامبو و همچنین تاتامی کف هتل شما را به ژاپن قدیم می برد . علیرغم این فضای سنتی و تاریخی درحال حاضر این هتل از امکانات و تجهیزات به روز دنیا برخوردار است .

برخی از امکانات هوشی ریوکان عبارت است از:

استخرهای آبگرم و حمام‌هایی در فضای باز

وجود چشمه‌های آبگرم در آن که توانایی شفابخشی

سرو غذاهای سنتی متوع در رستوران هتل

تلویزیون هوشمند، اینترنت و…

هتل هوشی ریوکان در حال حاضر یک جاذبه ی گردشگری و یکی از نماد های ژاپن به شمار میرود .

 

هتل اولد بل انگلستان 

ادعای قدیمی ترین هتل در میان خیلی از هتل های انگلستان وجود دارد اما اولد بل در این ادعا و اثبات آن از سایرین پیشی گرفته . این هتل به جز اینکه قدیمی ترین هتل انگلستان به حساب می آید از قدیمی ترین هتل های جهان نیز هست .بنای اولیه هتل اولد مربوط به ۲۸۰۰سال گذشته و عصر آهن است که روی تپه ای قرار دارد . این بنا در سال ۱۲۲۰ میلادی ساخته  شده و از گذشته تاکنون میزبان اقراد سرشناس زیادی از جمله وینستون چرچیل، الیزابت تیلور و ریچارد برتون بوده است .

نام هتل از ناقوس گرفته شده که برای مطلع کردن راهبان از ورود مهمانان بزرگ و مهم به هورلی استفاده میشده .همه ساله کارناوالی در این هتل برگزار میشود و در آن مراسم جذابی مثل جنگ بالش و اجراهای خیابانی و ارائه غذا های سنتی انگلیس برگزار میشود .

این مجموعه کلاسیک و جذاب در مالمزبری انگلستان قرار دارد و در قرن ۱۳ برای پذیرایی از مهمانانی که برای بازدید از دومین کتابخانه بزرگ اروپا به مالمزبری می آمدند ساخته شد .

هرچند که در حال حاضر این هتل مدرن شده و از معروف ترین هتل های انگستان است اما هنوز آثاری از گذشته را میتوان در آن یافت . مثل شومینه سنگی دودکش دار و تیرهای چوبی که از بنای اولیه هتل باقی مانده اند .

هتل اولد ۳۳ اتاق دارد و طراحی آن بسیار عالی و صمیمی است به گونه ای که فضاهای مینیمال آن احساس راحتی و رضایت بالایی را به مهمانان عرضه میکند .

هتل روتن برن آلمان

هتل روتن برن قدیمی ترین مهمانخانه آلمان است که در سال ۱۱۲۰ بنای اولیه آن ساخته شده . این هتل که در شهر فرایببورگ آلمان قرار دارد اتفاقات زیادی مثل جنگهای جهانی، طاعون و انقلاب ها را پشت سر گذاشته .قدمت هتل از شهری که در آن قرار دارد هم بیشتر است چراکه فرایبورگ در سال ۱۴۵۷ چهره شهر به خود گرفت . کلیسای جامع و سالن کنسرت شهر نیز در کنار این هتل تاریخی واقع شده .

روتن بارن به معنی خرس قرمز است و این هتل از گذشته تا کنون فضای جذاب و سرزنده خود را حفظ کرده است . این مجموعه ابتدا به فرانسوی ها تعلق داشته اما بعد از اینکه به مالکان متعددی فروخته شده و هر یک از آنها بازسازی هایی روی آن پیاده کردند . روتن برن نهایتا در سال ۱۳۸۷ مستند سازی و به طور رسمی افتتاح شد .

هتل روتن برن با حفظ قدمت و فضای اصیل خود مدام به روز و مجهز به جدیدترین امکانات میشود .

 

 

هتل رافلز سنگاپور 

یکی دیگر از قدیمی ترین هتل های جهان هتل رافلز سنگاپور است .که بنای اولیه آن در سال ۱۸۸۷ ساخته شده . این بنا بسیار شیک و زیباست و از معماری سنتی اروپایی در ساخت آن استفاده شده است . این سبک معماری در دل منطقه تجاری سنگاپور تضاد جالبی را میان این بنا و ساختمان های اطراف ایجاد کرده است . شاید همین تضاد و تناقض سبب چشم نوازی و جذابیت هتل رافلز سنگاپور باشد .

این هتل نیز از گذشته میزبان افراد معروف و هنرمندان زیادی بوده . تا جایی که اتاقی مخصوص به نویسندگان در این مجموعه وجود دارد که پذیرای نویسندگانی  است که مهمان این هتل میشوند . تاریخی و قدیمی بودن رافلز مانع این نشده که هتل به روز نباشد و امروز از امکانات و تجهیزات بالایی برخوردار است .

اولد وینتر پالاس آو لاکسور مصر 

 

یکی دیگر از قدیمی ترین هتل های جهان در مجاورت رود نیل قرار دارد . این هتل در سال ۱۸۸۶  ساخته شده اما در سال ۱۹۰۵ تاسیس شد. علت شهرت اولد وینتر به خاطر حضورجرج هربت که اولین اروپایی وارد شده به مقبره آمون است میباشد .این هتل چند ویژگی منحصر به فرد دارد مثلا میزبان نویسنده معروف آگاتا کریستی بوده وحتی نام هتل  در رمان “مرگ روی نیل” اثر آگاتا کریستی آمده است . همچنین اولد وینتر در زمان جنگ جهانی اول به عنوان پناهگاه سربازان مورد استفاده قرار میگرفت . موقعیت جغرافیایی هتل و قرارگیری آن در میان باغ های استوایی و مجاورت با رود نیل باعث شده فضایی دل انگیز و آرامش بخش در هتل حاکم باشد .

 

هتل آنجل اند رویال انگلستان 

هتل انجل شهرت بسیار بالایی در میان هتل های تاریخی دارد . علت این شهرت دو چیز است .یکی اینکه آنجل در سال ۱۲۰۳ اقامتگاه شوالیه ها بود و دیگری اینکه این هتل در طول عمر خود میزبان ۷ پادشاه و ملکه بوده است . جاذبه ی تاریخی هتل آنجل تا به آنجاست که در اقامت این مجموعه تور های یکروزه برای بازدید از قسمت های تاریخی آن در نظر گرفته شده .

ساخت این مجموعه به سال ۱۲۰۳ برمیگردد و سازنده ی آن شوالیه های معبد هستند که تا سال ۱۳۰۸ نیز آن را اداره میکردند .

نام هتل در ابتدا مهمانخانه  آنجل بود و قسمت «اند رویال» آن در سال ۱۸۶۶ و پس از بازدید شاهزاده ولز از این هتل، اضافه شد. امروز آنجل اند رویال چیزی فراتر از یک مهمانخانه است و یک هتل زیبای انگلیسی و زیباست که با حفظ قسمت هایی از بنای اصلی مثل اتصالات چوبی حکاکی شده ، سقف های سنگی و شومینه ها را در سرتاسر ساختمان محبوبیت بالایی میان گردشگران دارد .

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها