مرزهای ایران و عراق در پیاده روی اربعین 1401 - اخبار اربعین 1401

کدام مرز ایران و عراق را برای اربعین ۱۴۰۱ انتخاب کنیم؟

کدام مرز ایران و عراق را برای رسیدن به کشور عراق انتخاب کنیم؟

با بازگشایی مرز ایران و عراق توصیه میشود که زائران اربعین حسینی، متناسب با مبدئی که از آن حرکت میکنند و با توجه به شرایط خود، نزدیک ترین مرز را برای رسیدن به کشور عراق انتخاب کنند. در این صورت علاوه بر کوتاه شدن مسیر، مدت زمان رسیدن به شهر نجف اشرف نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

جهت ثبت نام اربعین ۱۴۰۱ و رزرو تور کربلا ۱۴۰۱ با کارشناسان بلیط اینجا تماس حاصل فرمایید:

  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
  • هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶
  • ایمیل : mhammad1366@yahoo.com
  • تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰


به عنوان مثال، چنانچه شهر سکونت شما جزء استان‌ های نیمه شمالی و غربی کشور باشد بایستی یکی از مرز های مهران و یا خسروی را برگزینید و اگر ساکن استان‌ های قسمت جنوبی هستید بایستی از طریق مرز شلمچه و یا چذابه، خود را به کشور عراق برسانید و در نهایت اگر ساکن شهرهای دیگر هستید وابسته به شرایطی که مدنظر دارید باید مرز خروجی خود را انتخاب کنید.

مرز های ایران و عراق در اربعین 1401

البته زائرینی که از شهرهای دورتر، قصد سفر اربعین حسینی را دارند میتوانند در فرصت پیش فروش بلیط قطار اربعین، اقدام به خرید بلیط قطار نمایند و خود را با قطار تا مرزهای ذکر شده برسانند؛ همچنین امکان طی مسیر، همراه با خودروی شخصی نیز برای مسافران فراهم گردیده و با استفاده از این شرایط میتوانند تا مرزهای کشور با ماشین خود سفر کرده و از پارکینگ هایی که به این منظور تعبیه شده اند استفاده نمایند.

در نهایت، زائران با هر شیوه ای که خود را به مرز میان ایران و عراق برسانند، سفر پیاده خود را آغاز خواهند کرد و عازم نجف اشرف خواهند شد.
بدیهی است که با انتخاب مرزهای مختلف، نقشه راه متفاوتی نیز پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

چنانچه زائری مرز خسروی را انتخاب نماید پس از طی مسیری که از شهر های خانقین، مقدادیه و بعقوبه میگذرد، به شهر کاظمین رسیده و از آن پس می‌تواند وارد شهر کربلا شود.

اما در صورتی که زائری از مرز مهران خارج شود، با عبور از شهرهای بدره، کوت، نعمانیه و شوملی به نجف اشرف خواهد رسید و سپس از این محل می تواند به سمت کربلای معلی حرکت کند.

معرفی مرز های ایران و عراق

گزینه دیگر، مرز شلمچه است که اگر این مرز، انتخاب شما باشد باید با گذر از شهر بصره و دیوانیه به شهر نجف برسید.

و اما مرز چذابه؛ که اگر از طریق این مرز، وارد خاک عراق شوید بایستی پس از گذر از شهرهای بدره، کوت، نعمانیه، شوملی، دیوانیه خود را به شهر نجف برسانید.

البته زائران میتوانند از ابتدای سفر با خروج از مرزهای کشور به شهر کاظمین، سامرا و در نهایت نجف اشرف بروند و از آنجا سفر پیاده اربعین تا کربلای معلی را آغاز کنند.

اخبار اربعین 1401 - بازگشایی مرز ایران و عراق

“توصیه پلیس به زائران پیاده روی اربعین ۱۴۰۱”

۱- تحت هیچ شرایطی، مدارک هویتی و شناسایی خود ازجمله کارت‌ ملی و گذرنامه‌ را به افراد ناآشنا و غیرمسئول ندهید.
۲- در شرایطی که مدرکی از زائری گم شود (به ویژه مدارک هویتی و شناسایی)، بایستی در اولین فرصت به بخش های مربوطه و مراجع لازم، مراجعه کرده و مشکل خود را گزارش کند.
۳- مهم‌ ترین وظیفه زائران در طول پیاده روی اربعین، مسئولیت پذیری و مراقبت از مدارک و وسایل خود میباشد.
۴- به یاد داشته باشید که پیش از سفر، لیست وسایل ممنوعه در سفر به کربلا را مطالعه نمایید و از همراه داشتن موارد ذکر شده، خودداری نمایید. به عنوان نمونه، دولت عراق، همراه داشتن برخی از قرص‌ های اعصاب ازجمله والیوم، و نیز فنوباربیتال و مواد مخدر را ممنوع اعلام کرده است؛ در نتیجه توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
۵- به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ های غیر بومی، لازم است تمامی نکات و دستوالعمل های بهداشتی را به هنگام تماس با افراد خارجی رعایت کنید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها