شرایط اجاره خودرو در قطر چیست؟

“اجاره خودرو در قطر”

اجاره خودرو در قطر، یکی از پرطرفدار ترین گزینه های حمل و نقل و رفت و آمد برای مسافران تور قطر به شمار میرود. چنانچه شماهم علاقه ای به ایستادن در صف تاکسی و انتظار برای دیگر وسایل نقلیه ندارید و میخواهید به آسانی در شهر مقصد خود رفت و آمد کنید و در هر ساعتی از شبانه روز، بدون خستگی و تلف کردن وقت و به راحتی به مقصد خود برسید، قطعا اجاره خودرو، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

قطر جزء کشورهای ثروتمند جهان شناخته میشود و به همین جهت، فرصت رانندگی با خودروهای لوکس و گران قیمت، در این کشور در اختیار گردشگران قرار داده شده است.

اگر به زودی عازم سفر به کشور قطر هستید و دلتان میخواهد اجاره خودرو در قطر را برای نخستین بار تجربه کنید تا انتهای این مطلب، همراه “مجله گردشگری بلیط اینجا” باشید.

شماره همراه پشتیبانی پرواز :  09013119036
پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶
تور داخلی: ۰۹۹۳۴۳۹۳۸۷۷ – ۰۹۳۹۳۱۱۹۰۳۶
ایمیل : mhammad1366@yahoo.com

اجاره خودرو در قطر

“مدارک لازم جهت اجاره خودرو در قطر”

برای اینکه بتوانید رانندگی در قطر را تجربه کنید، شرکت های بسیاری در این کشور هستند که ماشین های خود را به توریست ها کرایه میدهند. برای اجاره خودرو در قطر چندان مراحل سخت و دشواری را نباید طی کرد،بلکه تنها نیاز است که مدارک مورد نیاز نظیر: گواهینامه، پاسپورت و شناسنامه را همراه خود داشته باشید.

تمام افرادی که بومی و ساکن این کشور هستند،همچنین گردشگرانی که به این منطقه سفر کرده اند، همگی با داشتن و ارائه سه موردی که قید شد می توانند خودروی موردنظر خود را برای مدتی کرایه کنند.

اجاره خودرو در قطر

و اما بپردازیم به شرایط اجاره خودرو در قطر برای افرادی که اقامت این کشور را ندارند؛ این مسافران از سه طریق می توانند برای اجاره خودرو اقدام کنند:

-اهل هر کشوری که هستید چنانچه دارای گواهینامه بین المللی باشید، رانندگی شما در کشور قطر، بلامانع خواهد بود؛ اعتبار این گواهینامه در کشور قطر تنها سه ماه از زمان صدور آن خواهد بود و در کشور ایران طی یک روز صادر می گردد.

-مسافرانی که ساکن کشورهایی ازجمله عربستان، بحرین، عمان، امارات و … هستند می توانند با اخذ گواهینامه از GCC بدون دردسر در کشور قطر، رانندگی کنند. البته در صورتی که افراد غیرعرب، گواهینامه جی سی سی را دریافت کرده باشند تنها به مدت دو هفته، امکان رانندگی در قطر را خواهند داشت.

-اخذ گواهینامه رانندگی بین‌المللی از کشور مبدا نیز، راه اعلام شده دیگری برای داشتن امکان رانندگی در کشور قطر توسط توریست های غیر بومی این کشور میباشد. اهمیتی ندارد اهل کدام منطقه هستید و یا از چه کشوری آمده‌اید، چنانچه مجوز رانندگی بین المللی را از کشور مبدا اخذ کرده باشید به مدت سه ماه اجازه دارید با آن در کشور قطر خودرو کرایه کنید و با خیالی آسوده در خیابان های این کشور رانندگی کنید.

“شرایط سنی اجاره خودرو در قطر”

برای اینکه مجوز قانونی رانندگی در کشور قطر را داشته باشید، باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید اما حداقل سن مجاز برای اجاره ماشین در قطر ۲۱ سال میباشد؛ البته برخی از شرکت های اجاره خودرو در قطر، این شرایط سنی را تا ۲۵ سال افزایش داده و حداقل سن مجاز برای کرایه خودرو را ۲۵ سال میدانند.

شرکت اجاره دهنده خودرو

“معرفی شرکت‌های اجاره خودرو در قطر”

به منظور اجاره خودرو در قطر می توان به دو شیوه “آنلاین” یا “حضوری” اقدام کرد. در ادامه مطلب به معرفی برخی از این شرکت ها می پردازیم:

-شرکت اجازه خودرو جبرکو (Jabrco)
-شرکت اجاره خودرو در قطر آویس (AVIS)
-شرکت اجاره خودرو (Oasis)
-شرکت اجاره خودرو هرتز (Herzt)
-شرکت کرایه خودرو المفتاح (Al Muftah)

“هزینه اجاره خودرو در قطر”

پس از تهیه کردن گواهینامه معتبر و رسمی و شناسنامه یا پاسپورت خود، گام بعدی برای کرایه اتوموبیل در قطر، پرداخت بیعانه یا گذاشتن سپرده تضمینی خواهد بود.

تقریبا میتوان گفت همگی مراکز و شرکت های اجاره خودرو در قطر، مبلغی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ ریال قطر را بابت ضمانت خسارت های احتمالی به صورت نقدی یا اعتباری دریافت میکنند.

البته در صورت عدم تخلف و ثبت جریمه، این هزینه پس از بازگرداندن خودرو و بررسی ماشین به شما عودت داده می شود. مقدار هزینه و دیگر قوانین و ضوابط ذکر شده در قرارداد، بسته به شرکت خدمات دهنده ای که انتخاب کرده اید متغیر خواهد بود.

مبلغی که تحت عنوان بیعانه یا ضمانت از شما گرفته میشود، ۱۴ روز پس از زمان تحویل ماشین، به شما برگردانده خواهد شد.

توجه داشته باشید که علاوه بر هزینه ای که در قالب ضمانت برای کرایه خودرو پرداخت کرده اید، مبلغی را نیز به جهت اجاره خودرو باید بپردازید.

اجاره خودرو

مبالغ اجاره ماشین متناسب با مدل و برند آن تعیین و ارزش گذاری میشود؛ همچنین بسته به اینکه برای چه مدت زمانی خودرو را اجاره می کنید (که اغلب به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه میباشد)، این هزینه ها محاسبه خواهند شد؛ اما نرخ تقریبی کرایه ماشین در قطر را میتوان بدین صورت شرح داد:

-هزینه مربوط به ماشین‌ های اتاق بزرگ و اتاق متوسط نظیر لیموزین: ۱۵۰ تا ۲۰۰ ریال قطر
-هزینه مربوط به ماشین‌ های اتاق کوچک: ۹۰ تا ۱۵۰ ریال قطر
-هزینه مربوط به ماشین‌های SUV یا شاسی‌ بلند: ۱۸۰ تا ۲۷۰ ریال قطر
-هزینه مربوط به اجاره خودرو های لوکس: ۲۱۰ تا ۳۹۰۰ ریال قطر

در کشور قطر، وسایل حمل و نقل متفاوتی همچون مترو، اتوبوس و یا تاکسی برای رفت و آمد وجود دارند که دست مسافران را برای انتخاب باز گذاشته اند. اما با تمام این وسایل نقلیه عمومی، بدون شک داشتن خودروی شخصی در این کشور می تواند لذت سفر را برای شما دوچندان کند.

مسافرانی که به همراه اعضای خانواده، عازم این کشور میباشند، در نتیجه ماشین بزرگ تری برای رفت و آمد نیاز خواهند داشت. این مسافران با اجـاره خودرو هایی در ابعاد بزرگ تر، می توانند این موضوع را مدیریت کنند.

توصیه میکنیم پیش از سفر به قطر، جهت صدور گواهینامه بین المللی رانندگی، به یکی از دفاتر مربوطه مراجعه کنید تا گواهینامه خود را بین المللی کرده و بدون هیچ مشکلی در کشور قطر اقدام به کرایه اتوموبیل نمایید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها