تاسوعا و عاشورا 1401

نکات ضروری در سفر پیاده اربعین | اربعین ۱۴۰۱


نکات ضروری در سفر پیاده اربعین – زائرین اربعین حسینی که قصد دارند در اجتماع پیادروی اربعین شرکت کنند و با پای پیاده، خود را به کربلای معلی برسانند بایستی نکاتی را مد نظر داشته باشند تا سفری ایمن و راحت را تجربه کنند.

در ادامه این مطلب، همراه “بلیط اینجا” باشید تا به بررسی مهمترین وسایل ضروری در پیاده روی اربعین بپردازیم:

نخستین نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که:
از آنجایی که این سفر به صورت پیاده انجام میشود بنابراین باید بار سبک و راحتی را با خود حمل کنید؛ بعضی از وسایل هرچند کوچک ممکن است اهمیت بسیاری در مسافرت داشته باشند و به دلیل عدم دسترسی به این وسایل در طی مسیر، برایتان دغدغه ایجاد شود؛ وسایلی اعم از: لباس گرم، حوله، مسواک، لیوان، کلاه آفتاب گیر و دستمال کاغذی.

پیاده روی اربعین 1401

“وسایل و ملزوماتی که هر زائری اجازه حمل آنها و ورود به خاک عراق را دارد”


در کوله پشتی سبک اما جاداری که انتخاب کرده اید میتوانید مواردی از قبیل نقشه راه ها، نقشه اماکن مذهبی و زیارتی عراق و نیز مدارک مهمی که در سفر به آنها نیاز پیداخواهید کرد را قرار دهید؛ نظیر: مدارک شناسایی و گذرنامه( که واجب است به منظور جلوگیری از مشکلاتی که ممکن است در مرز برایتان بوجود بیاید به آنها دسترسی داشته باشید.)

البته منظور از مدارک شناسایی، حمل تمام مدارک و اسناد از قبیل: شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، دسته چک، کارت اعتباری و… نمی باشد؛ توصیه میکنیم از همراه بردن این موارد، جدا خودداری کنید.

از دیگر ملزومات و نکات ضروری در سفر پیاده اربعین که باید به آن توجه شود این است که متناسب با فصلی که عازم عراق هستید (که امسال در شهریور ۱۴۰۱ می باشد)، از لباس های نخی و سبک استفاده کنید اما همراه داشتن لباس های مناسب و گرم تر برای شب ها نیز پیشنهاد میشود.

سعی کنید کفش مناسب پیاده روی تهیه کنید چراکه بسته به مسافت و مدت زمانی که درراه هستید پاهای شما بیشترین آسیب را خواهند دید.

حتما یک سوزن و قرقره نخ نیز در کوله خود داشته باشید.

در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی هستید و داروی خاصی مصرف میکنید که ممکن است در طول مسیر و یا حتی کشور عراق یافت نشود و برای تهیه آن به مشکل بربخورید، حتما پیش از سفر، اقدام به چیدن وسایل لازم داخل کوله خود کرده و از برداشتن داروها غافل نباشید.

اگر تحت درمان هستید و داروی خاصی مصرف می کنید ضمن همراه داشتن دارو، نسخه لاتین پزشک معالج خود را نیز همراه خود ببرید تا درصورت لزوم از داروخانه های کشور عراق و شهرکربلا آن را تهیه کنید.

توصیه میکنیم داروهای عمومی، پمادهای سوختگی و زخم و همین طور پمادهای جلوگیری از گرفتگی عضلات و ماهیچه ها و نیز باند کشی مناسب را نیز همراه خود داشته باشید.

احتمالا در طول مسیر آن هم در تابستان، بسیار تشنه خواهید شد، پس از قبل، پیش بینی این قضیه را بکنید و حتما یک بطری آب همراه ببرید و یا از آب های پلمپ شده تهیه کنید.

در ضمن فراموش نکنید که آب لوله کشی عراق تنها برای شستشو استفاده می شود و آشامیدنی نیست.

به منظور جلوگیری از تولید زباله در مسیر پیاده روی، رعایت بهداشت و نیز کاهش حجم زباله هایی که گاهاً مجبور به حمل آنها خواهید بود پیشنهاد میشود که از لیوان، قاشق و چنگال و یک چاقوی کوچک شخصی استفاده کنید تا بعد از هربار مصرف و شست و شوی آنها، همراه خود داشته باشید. همچنین، همراه داشتن صابون مایع، مسواک و وسایل بهداشتی شخصی را فراموش نکنید.

داشتن یک کیسه خواب سبک برای مواقعی که نیاز به استراحت کوتاه مدت دارید به ویژه در ساعات شب میتواند کمک زیادی به شما بکند.

ثبت نام کربلا 1401

بهترین راهکار برای اینکه بدون دغدغه مالی بتوانید با خانواده تان در ایران ارتباط برقرار کنید و هزینه تماس ها و پیامک های شما کاهش پیدا کند، تهیه سیم کارت عراقی قبل از آغاز سفر است.

توصیه میشود که درکنار پول ایران، مقداری ارز مسافرتی (ترجیحاً دینار عراقی) از صرافی های داخل کشور تهیه کنید تا بتوانید به راحتی از خدماتی که در کشور عراق به صورت غیر رایگان ارائه می‎ شود بهره ببرید.

سعی کنید از همراه داشتن وسایل قیمتی و یا سنگین که جای زیادی هم اشغال میکنند همچون جواهرات، لپ تاپ، تبلت و… پرهیز کنید.

حمل کتاب های غیر ادعیه و غیر ضروری و نیز برگه های تبلیغاتی،جدا از اینکه زحمت بار را برای شما دوچندان میکنند، ممکن است برایتان مشکل ساز هم باشند.

بدیهی است که حمل و همراه داشتن مواد مخدر، روان گردان ها و هرگونه ماده غیر مجازی در سفر به کربلا ممنوع است. توجه داشته باشید که حتی استعمال دخانیات در جمع های چند نفره، ممکن است شما را در ایست های بازرسی معطل کند و دردسر ساز شود.

و در آخر توصیه می شود که از همراه داشتن دیگر وسایل غیر مجاز از قبیل قیچی یا چاقوی بزرگ، گوشی یا دستگاه بی سیم، ارز مسافرتی به مقدار زیاد، مواد غذایی فاسد شدنی، اوراق بهادار و … خودداری کنید و با کم ترین وسایل اما ضروری ترین آنها عازم سفر اربعین شوید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها