تور قونیه تابستان 1401 - تور قونیه بزرگداشت مولانا

تور قونیه

“معرفی تور قونیه”


معرفی تور قونیه – اگر از علاقمندان به ادبیات اصیل فارسی و به ویژه شعر و حضرت مولانا هستید پیشنهاد میکنیم فرصت بی نظیری چون تور قونیه در تابستان ۱۴۰۱ را هرگز از دست ندهید!

قرار داشتن آرامگاه مولانا شاعر فاخر و بزرگ ایرانی در شهر قونیه ترکیه، خود به تنهایی میتواند حجم قابل توجهی از گردشگران را به سمت این شهر جذب کند و دلیل حائز اهمیتی برای متقاضیان رزرو تور قونیه باشد.

عنوان رایجی که در اسطوره های یونانی در مورد قونیه وجود دارد، نام ایکیون است؛ چراکه یونانیان براین باور بوده اند که شهر قونیه به دست پرسیوس پسر ژوپیتر از شرّ اژدها نجات پیدا کرده است. با مجله گردشگری “بلیط اینجا” همراه شوید تا در ادامه، بیشتر با این شهر آشنا شوید چرا که قصد داریم نکات لازم جهت سفر به قونیه را در اختیارتان بگذاریم.

“معرفی شهر قونیه”


شهر قونیه از نظر موقعیت جغرافیایی، در جنوب آنکارا واقع میباشد و به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر ترکیه معرفی می‌ شود. شهر قونیه در استانی با همین نام قرار گرفته و در سال های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران و علاقمندان به شهرهای توریستی ترکیه بوده است.

از طرف دیگر، این شهر به عنوان هفتمین شهر معروف و شناخته شده ترکیه، پیکر یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین اشخاص تاریخ هنری ایران را در خود جای داده است. قونیه در زمان حکومت سلجوقیان و قرامانیان به عنوان پایتخت، برگزیده شده بود و امروزه جای خود را به آنکارا (پایتخت فعلی ترکیه) داده است.

قونیه 1401 - قونیه 2023

“شرایط آب و هوای قونیه”


جالب است بدانید که آب و هوای قونیه شباهت نزدیکی به شرایط جوی تهران دارد. از آن جهت که دارای چهار فصل در سال میباشد و از طرفی دارای تابستانهای بسیار گرم و سوزان و اما زمستانهای سرد و غالباً توام با برف میباشد.

نکته‌ ی جالب توجه در مورد تجهیزات رایج در این شهر این است که نمیتوان قونیه را شهر چندان مدرنی دانست، چراکه به عنوان مثال برای گرم نگهداشتن خانه و محیط های کاری خود همچنان از بخاری های نفتی استفاده میکنند.

به همین جهت اگر در زمستان ها اقدام به رزرو تور قونیه کنید، شاهد استفاده از بخاری و یا شومینه در اکثر رستورانها و مغازه های آنجا خواهید بود.

“معرفی فرودگاه قونیه”


شهر قونیه، تنها دارای یک فرودگاه میباشد که جهت سفر هوایی به این شهر، باید با آن آشنایی داشته باشید. فردوگاه قونیه در فاصله تقریبا ۱۸ کیلومتری تا آرامگاه مولانا قرار گرفته است؛ جالب است بدانید که این فرودگاه از سال ۲۰۰۶ به عنوان یکی از مهمترین فرودگاه های ترکیه شناخته میشود و با افزوده شدن یک ترمینال جدید به آن در سال ۲۰۱۵ میلادی در زمینه جذب گردشگر، پیشرفت زیادی کرده است.
مساحت فرودگاه قونیه، حدوداً ۲,۶۵۰ کیلومتر مربع است و ظرفیت پذیرش ۲۷۸ اتومبیل را نیز دارد.

تور قونیه 2023 - تور قونیه بزرگداشت مولانا

“تور هوایی قونیه”


کارشناسان “بلیط اینجا” آماده ارائه تورهای هوایی قونیه از اقصی نقاط ایران با بهترین ایرلاین های داخلی و خارجی به صورت گروهی و انفرادی میباشند. جهت رزرو تور قونیه برای تابستان ۱۴۰۱ با مشاوران و کارشناسان “بلیط اینجا” تماس حاصل فرمایید.

شماره همراه پشتیبانی پرواز :  09013119036
پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶
تور داخلی: ۰۹۹۳۴۳۹۳۸۷۷ – ۰۹۳۹۳۱۱۹۰۳۶
ایمیل : mhammad1366@yahoo.com

“تور زمینی قونیه”


“بلیط اینجا” آماده ارائه تمامی تورهای خارجی و برگزار کننده تورهای قونیه از طریق زمینی از تمام شهرهای ایران می باشد. شما میتوانید جهت اطلاع از تمامی تورهای ترکیه به مقصد شهرهای توریست پذیر این کشور و به ویژه تور زمینی قونیه بصورت گروهی و انفرادی با کارشناسان “بلیط اینجا” در ارتباط باشید.

شماره همراه پشتیبانی پرواز :  09013119036
پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶
تور داخلی: ۰۹۹۳۴۳۹۳۸۷۷ – ۰۹۳۹۳۱۱۹۰۳۶
ایمیل : mhammad1366@yahoo.com

تور قونیه 1401 - تور قونیه 2023 - بزرگداشت مولانا

“سوغات قونیه”


اگر در مراسم بزرگداشت مولانا در قونیه شرکت کردید می‌ توانید از نمایشگاه هایی که در اطراف همین مراسم، برپا شده اند آثار هنری جذابی همچون کریستال های چرخان با تصاویری از مولانا، گردنبند مولانا، مقبره یا مجسمه‌ های رقص سماع را به عنوان نمادی از سفر خود به قونیه و نیز یادگاری از سفر خوبی که به قونیه ترکیه داشته اید تهیه کنید.


در عین حال که آثار هنری الهام گرفته از تصاویر و یا آرامگاه و اشعار مولانا بسیار ارزشمند هستند و تداعی کننده سفر شما به قونیه خواهند بود اما سوغاتی های دیگری از قونیه نیز میتوان پیدا کرد که بسیار جذاب باشد و بتوان آنها را به عنوان سوغاتی برای خانواده و عزیزان به ایران آورد؛ نظیر: انواع شیرینی ترکی، پشمک و خرمای قونیه، لباس‌ های محلی، فرش و گلیم و پوشاک که همگی به‌ عنوان سوغات قونیه در بازارهای آن عرضه میشوند.

“تور جشنواره و فستیوال های قونیه”


لازم به ذکر است که بعد از مراسم بزرگداشت مقام مولانا که هر سال در تاریخ دهم دسامبر اجرا میشود و تا هفدهم همین ماه ادامه دارد، شاهد برگزاری جشن هایی چون رقص سماع نیز هستیم که در بازه برگزاری بزرگداشت مولانا، هر شب انجام میشود و در آن مراسم، رقص دینی سماع در کنار نواختن نی اجرا می شود.

تور قونیه در این زمان، بیشتر از هرزمان دیگری میزبان علاقمندان و مریدان مولانا جلال الدین، شاعر و اندیشمند و البته عارف بزرگ ایرانی خواهد بود و به همین خاطر است که آمار بالایی از شرکت کنندگان در این مراسم، اتباع ایرانی هستند.

تور قونیه بزرگداشت مولانا

تور قونیه 2023 - تور قونیه 1401 بزرگداشت مولانا

“مکان های دیدنی قونیه”


همانطور که میدانیم مقبره مولانا به عنوان مهمترین جاذبه گردشگری قونیه در این شهر واقع شده و به عنوان یکی از نماد های توریستی کشور ترکیه نیز مورد توجه قرار دارد. علاوه بر مقبره مولانا، جاذبه های دیدنی دیگری نیز در این شهر وجود دارد که مشهور ترین و مهم ترین آنها شامل موارد زیر هستند:


مدرسه قونیه، پارک علاء الدین، مسجد علاء الدین، باغ گیاه شناسی قونیه، پارک ژاپنی کیوتو، رود مرام، دره پروانه های قونیه، پارک ۸۰ هزار غول، مسجد عزیزیه، مسجد و آرامگاه شمس تبریزی، مرکز تحقیقاتی قونیه، مرکز مولانا، مسجد سلیمانیه قونیه، پارک کولتور، موزه باستان شناسی قونیه، موزه هنری صاحب، میدان ظفر قونیه، مجسمه قونیه، باغ وحش قونیه و… .

“زبان مردم قونیه”


اکثر افراد بر این باورند که مردم قونیه به زبان ترکی-استانبولی تکلم میکنند اما شاید شگفت زده شوید اگر بگوییم که ترکی- استانبولی در واقع زبان رسمی تمام ایالات ترکیه محسوب میشود اما لازم نیست که در همه شهرهای این کشور، مردم با همین زبان صحبت کنند بلکه بومیان هر شهر به زبان هایی ازجمله یونانی ایکونیون صحبت می‌ کنند.

نکته جالب دیگر در رابطه با گویش مرسوم در هر شهر این کشور این است که در گذشته و در دوران حکومت سلجوقیان، مردم اکثر ایالات کشور ترکیه به زبان فارسی نیز تسلط داشته اند.

“بهترین هتل های قونیه”


قونیه نیز همچون سایر شهرهای مهم کشور ترکیه، دارای هتل های کوچک و بزرگ با سطوح کیفی و قیمتی متفاوت میباشند. تعدادی از بهترین و البته پرطرفدارترین هتل های قونیه میان گردشگران، هتل هایی از قبیل: هتل گرند، هیچ هتل، هتل هیلتون گاردن، هتل ددمان، هتل نووتل، هتل رامادا پلازا، هتل ایبیس، هتل سلجوک و… هستند.

“معروف ترین خوراکی های قونیه”


رژیم غذایی مردم کشور ترکیه، دارای طیف گسترده ای از طعم هاست و از همین رو ذائقه های مختلفی را جذب خود میکند. در ادامه به صورت مختصر، بهترین غذاهای قونیه که اتفاقا طرفداران بسیاری هم میان ایرانیان دارند را به شما معرفی خواهیم کرد:

اتلی اکمک (نان گوشت) ، فرن کباب (گوشت طبخ شده به کمک فر) ، پشمک ، تیریت (یکی از نان های معروف ترکی با گوشت و پیاز)، تویوک لوپو (آب مرغ مخصوص)

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها