باغ گلستان تبریز کجاست؟

باغ گلستان تبریز کجاست؟ | تور تبریز ۱۴۰۱

” معرفی باغ گلستان تبریز”


باغ گلستان تبریز – تبریز، به عنوان مرکز استان آذربایجان شرقی، در ناحیه شمال غربی ایران قرار دارد. این شهر به واسطه برخورداری از جاذبه های گردشگری فراوان و آثار تاریخی ارزشمند به عنوان یکی از محبوب ترین شهرهای گردشگری ایران میان تورهای داخلی به شمار می رود.

از جذاب ترین و قدیمی ترین جاذبه های طبیعی تبریز، باغ گلستان است. این باغ خرم، اغلب به داشتن آب و هوایی خوش و مطبوع و چشم اندازی بی نظیر، معروف است. در این سری از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” قصد داریم به معرفی باغ گلستان تبریز بپردازیم.

فضاهای سبز و باغ ها، همواره از پرطرفدارترین جاذبه های هر شهر به شمار میروند و چون از چمن کاری ها، گل کاری های فوق العاده، فواره ها و آبنماهای زیبایی برخوردارند، مکان بسیار مناسبی برای وقت گذرانی در دل طبیعت و لذت بردن از آرامش محیط میباشند.

همه این ویژگی هایی که گفته شد تنها گوشه ای از لذت حضور در باغ هایی همچون باغ گلستان تبریز میباشد، باغی که همچون گلستانی در میان شهر تبریز، زبانزد همگان است و مکانی مناسب را جهت تفریح و گشت و گذار اهالی شهر و نیز مسافران به وجود آورده است.

باغ گلستان تبریز جزء بوستان های قدیمی کشور میباشد که در سال ۱۳۰۸ تاسیس شده است. این باغ با داشتن ۵۲ هزار متر مربع مساحت، در بخش غربی شهر تبریز قرار دارد و خیابان هایی نظیر منجم، ملل متحد، نادری و قونقاباشی اطراف این باغ را احاطه کرده اند.

باغ گلستان تبریز در گویش آذری به (گولوستان باغی) شهرت دارد و میان مردم محلی به همین نام خوانده میشود. از جذابیت های دیگر این باغ نزدیکی آن به جاذبه های گردشگری تبریز ازقبیل بازار تبریز، خانه‌ ی شهریار، عمارت شهرداری تبریز، ایل گلی، کندوان و مسجد جامع میباشد که امکان بازدید از تمام این مکان های دیدنی را به راحتی برای مهمانان خود فراهم میکند.

معرفی باغ گلستان تبریز

“بهترین زمان بازدید ازباغ گلستان تبریز”

بهترین زمان بازدید از این باغ سرسبز و تماشای منظره ی بی نظیر آن، فصل تابستان و بهار است؛ چراکه شهر تبریز در اغلب ماههای سال به جز بهار و تابستان، دارای شرایط آب و هوایی سرد میباشد اما در این دوفصل شرایط جوی مناسبتری دارد؛ بنابراین اگر قصد سفر به شهر تبریز را دارید، تابستان ۱۴۰۱ بهترین فرصت برای رزرو تور تبریز برای شما و خانواده عزیزتان خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور تبریز تابستان ۱۴۰۱ با کارشناسان “بلیط اینجا” در ارتباط باشید.

  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  09013119036
  • پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
  • هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶
  • تور داخلی: ۰۹۹۳۴۳۹۳۸۷۷ – ۰۹۳۹۳۱۱۹۰۳۶
جاذبه های دیدنی تبریز - باغ گلستان تبریز

شهر تبریز جاذبه های دیدنی متعددی را در دل خود جای داده است که ریشه در تاریخ و فرهنگ این کشور دارند و گوشه ای از گذشته پر فراز و نشیب ایران و شهر تبریز را به نمایش گذاشته اند.

اگر در سفر خود به تبریز، بازدیدی از موزه ها و خانه های قدیمی این شهر داشته باشید، با گذشته و معماری فاخر و ارزشمند این شهر به خوبی آشنا خواهید شد.
شهر زیبای تبریز همواره از شهرهای مورد توجه در ایران به حساب می آمده که از جایگاه سیاسی بالایی هم برخوردار بوده است و به همین خاطر دارای جاذبه های تاریخی متعدد و مهمی میباشد.

با وجودی که در زمان تاسیس باغ گلستان تبریز، مخالفت های گسترده ای صورت گرفته بود اما بعد از پایان ساخت و افتتاح این پارک، باغ گلستان به یکی از محبوب‌ ترین مکان های طبیعی و دیدنی تبریز تبدیل شد و تا اکنون نیز میزبان گردشگران تور تبریز و شهروندان تبریزی به شمار می آید.

جاهای دیدنی تبریز 1401 - باغ گلستان

باغ گلستان تبریز در زمان های قدیم از شکوه و سرسبزی ویژه ای برخوردار بوده و همچنین وسایل بازی زیادی داشت که کودکان را جذب خود میکرد و باعث میشد خانواده های بسیاری از راه دور و نزدیک برای تفریح و گردش به این باغ بیایند، اما با گذشت زمان و با احداث پارک‌ های جدید، به مرور از شلوغی و هیاهوی این مکان کاسته شد؛ از طرف دیگر در سال های اخیر با احداث مترو، قسمت هایی از جنوب غربی باغ گلستان تبریز حذف گردید و به همین دلیل هم از مساحت آن کاسته شد.

همچنین در گذر زمان، آبنماها و برخی از درختان قدیمی نیز آسیب دیدند و همین باعث شد از زیبایی این باغ پرطرفدار کاسته شود. مدت زمان زیادی بود که توجه چندانی به این باغ نمیشد تا اینکه برای احیای آن اقداماتی چون نصب مجسمه‌ هایی از شمس تبریزی و دیگر مشاهیر و نیز افزودن امکانات رفاهی و کافی شاپ ها انجام شد.

اما هنوز هم در تمام مدتی که در باغ گلستان تبریز حضور دارید و در پیاده روهای این باغ و در زیر سایه درختان سربه فلک کشیده آن گام برمی‌دارید، بوی گل‌ ها و چمن تازه مدهوشتان خواهد کرد و مانند قدم زدن در بهشت، روحتان را تازه می‌کند.
همچنین، غرفه‌ هایی در آنجا دایر شده اند و مشغول عرضه‌ محصولات فرهنگی و کتاب میباشند که برای دوست داران کتاب بسیار جذاب است.

شما همراهان عزیز سایت “بلیط اینجا” می‌توانید رزرو تور تبریز و رزرو هتل های تبریز را به کارشناسان “بلیط اینجا” بسپارید و با خاطری آسوده، سفری باکیفیت را تجربه کنید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

2.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها