جاهای دیدنی مصر

جاهای دیدنی مصر را ببینید!

کشور مصر همیشه به رود نیل، داستان موسی و فرعون و اهرام شگفت انگیزش معروف است. در این مطلب مجله ی گردشگری بلیط اینجا چندین مورد از مهم ترین آثار تاریخی و جاهای دیدنی مصر را معرفی می کنیم.

مجسمه ابوالهول

در فلات گیزا واقع شده است و یکی از بزرگترین و قدیمی ترین آثار تاریخی و جاهای دیدنی مصر و جهان بوده است. این بنای تاریخی واقعیت هایی در خود جای داده است که مورد بحث قرار کرفته است مانند مدل چهره، زمان ساخت و شخص سازنده آن. در جهان این بنا بزرگترین مجسمه یکپارچه ساخته شده است با توجه به اینکه از اهرام اطراف خودش کوچکتر است. دیدگاه سنتی مصر شناسان مدرن نشان از این است که این مجسمه حدود ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد توسط فرعون خافره که شاید سازنده هرم دوم در گیزا باشد ساخته شده است.

جاهای دیدنی مصر

هرم پلکانی جوزر

نخستین هرم ساخته شده ی دست مصریان باستانی که در ناحیه ساقره واقع شده است، و در قرن ۲۷ پیش از میلاد برای تدفین فرعون جوزر توسط وزیرش ساخته شده است. ساخت این بنا بر اساس سنت مرسوم  مسطح بود ولی بعد از آنکه حکومت جوزرها به پایان رسید این بنا از طریق ۶ پله ارتقا پیدا کرد و ارتفاع آن تا ۶۴ متر افزایش پیدا کرد. در مقبره های قبل از ماستابا وجود داشته است که تالار های تدفین در این هرم در زیرزمین و در میان تونل های پر پیچ و خم پنهان شده است.

جاهای دیدنی مصر

دره پادشاهان

از قرن شانزدهم تا یازدهم پیش از میلاد به مدت ۵۰۰ سال مقبره هایی برای پادشاهان و نجیب زادگان در دوره پادشاهی جدید ساخته شده است. ۶۳ مقبره در این دره وجود دارد که میتوان آرامگاه هایی از یک گودال ساده تا ساختار های پیچیده با ۱۲۰ اتاق در آن را نظاره کرد. مقبره های سلطنتی آن با صحنه هایی از اساطیر مصری تزیین شده است و تصاویری از آیین های مذهبی و مراسم تشییع در آن زمان را به نمایش میگذارد. گمان میشود در همان دوران باستان تمام مقبره ها باز شده و اشیاء قیمتی درون آنها به سرقت رفته استف و تنها مقبره معروف توتانخامون از بدترین بدبختی های این گورستان نجات یافته است.

جاهای دیدنی مصر

سیوا اوسیس

در صحرای غربی واقع شده است که با خودرو ۸ ساعت با قاهره فاصله زمانی دارد. نزدیک به مرز لیبی است با اینکه بناهای تاریخی فوق العاده ای دارد اما گردشگران زیادی به آن سر نمیزنند. در قرن سیزدهم قلعه ای به نام شالی بوده است که بقای باقیمانده از آن به طور واضح نشان میدهد که ساخت آن از مواد منحصر به فردی به نام کارشیف بوده است. در این قلعه مردم سیوا زندگی میکردند ولی طوفان بخش عظیمی از آن را از بین برد و مردم محلی آن مجبور شدند در اوایل قرن بیستم به اقامتگاه های مدرن تر نقل مکان کنند. این منطقه شبیه به شهر ارواح است پس برای اینکه بتوانید دید بهتری نسبت به این قلعه داشته باشید باید بروید بالای مسجد اولد.

جاهای دیدنی مصر
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها