معرفی کشور اتریش

معرفی کشور اتریش

کشور اتریش در اروپای مرکزی قرار گرفته است و بزرگ‌‌ترین شهر آن، وین بوده و دارای ثبات اقتصادی و سیاسی نسبتا خوبی است. این کشور نسبت به کشورهای اروپایی ارزان‌تر بوده  که باعث سفر و مهاجرت بسیاری از افراد به این کشور شده است؛  بنابراین قبل از سفر بهتر بوده با اتریش بیش‌تر آشنا شوید و از آداب و رسوم و زبان مردم آن اطلاع داشته باشید.

آشنایی با اتریش

این کشور در مرکز قاره اروپا واقع شده است و پایتخت آن شهر وین بوده و شهرهای دیگر آن شامل: گراتس، سالزبورگ، اینسبروک و… است که تاریخ غنی این کشور در این شهرها می‌توانید مشاهده کنید. اتریش از شما با جمهوری چک، از غرب با کشور سوئیس، جنوب با ایتالیا و اسلوونی و شرق با مجارستان در ارتباط است که مردم آن به زبان‌های آلمانی، اسلوونیایی، کرواتی و مجاری صحبت می‌کنند.

موقعیت کشور اتریش

در غرب این کشور رشته کوه آلپ  و شمال آن فلات گرانیت قرار دارد و مساحت کشور اتریش از اسکاتلند بزرگ‌تر بوده و  یک چهارم مساحت اتریش در زیر دریا قرار گرفته است. رودخانه دانوپ از مهم‌ترین رودهای اتریش بوده که رشته کوه آلپ سرچشمه می‌گیرد.

فرهنگ مردم اتریش

خانواده اتریشی اغلب کم‌جمعیت هستند و همه‌ی اعضای خانواده باید در تفریح پایان هفته حضور داشته باشند و همچنین نظافت خانه برای مردم کشور اتریش بسیار اهمیت دارد و همچنین اتریشی‌ها اغلب همدیگر را با نام‌خانوادگی صدا می‌زنند علاوه بر این در صورتی‌که در مراسمی لباس مناسبی نپوشند، اجازه ورود نخواهند داشت.

آب و هوای اتریش

آب و هوای این کشور ملایم قاره‌ای بوده و دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم است و میانگین گرمای هوا در فصل تابستان به ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در زمستان دمای حدود ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و آب وهوای معتدل و ملایمی آن باعث شده که در اغلب ماه‌های سال بتوانید به اتریش سفر کنید.

زبان و مذهب کشور اتریش

اغلب مردم اتریش مسیحی هستند و ۷۴ درصد آن‌ها کاتولیک، ۵ درصد پروتستان و ۴ درصد مسلمان هستند و بقیه ادیان دیگری دارند. زبان مردم اتریش اغلب آلمانی است و زبان ‌انگلیسی به عنوان زبان دوم این کشور محسوب می‌شود.

۵ تا از زیباترین جاذبه دیدنی اتریش

اتریش به جاذبه‌های دیدنی‌ و ساختمان‌های زیبایش معروف است که معماری این ساختمان‌ها سنت و قدمت این کشور نشان می‌دهد. زیباترین جاذبه‌های دیدنی اتریش شامل:

۱- سالن اپرای استاتسوپر:

شهر وین پایتخت این کشور دارای بزرگ‌ترین ساله باله و اپرا است. ساختمان این سالن در دوره نئورنسانس ساخته شده و مجسمه‌های افراد مشهوری مانند: بتهوون و شوبرت در این ساختمان وجود دارد.

۲- غار یخی ورفن:

این غار یخی در میان کوه‌ها در مسیر باریکی قرار دارد اما به‌قدری زیبا بوده که ارزش گذر از این مسیر سخت را دارد.

۳- شهر لینز:

این شهر پایتخت تئاتر و موسیقی در کشور اتریش است و همچنین ساختمان‌های با معماری زیبا و سنتی در این شهر می‌توانید مشاهده کنید.

۴- قلعه آمبراس:

این قلعه بر روی تپه‌ای قرار دارد که دارای ۴۳ متر طول است و انواع وسایل قدیمی در قلعه آمبراس دیده می‌شود.

۵- شهر سالزبورگ:

از مذهبی‌ترین شهر اتریش، سالزبورگ است که سالانه جشن‌ها و مراسم‌های مذهبی زیادی در این شهر برگزار شده، همچنین کلیساهای متعددی با معماری زیبا در شهر سالزبورگ می‌توان مشاهد کرد.

هزینه زندگی در کشور اتریش

هزینه زندگی در  اتریش از کشورهای اروپایی کم‌تر بوده و با تحصیل در دانشگاه‌های دولتی، می‌توانید از تحصیل رایگان یا با هزینه کم‌تربرخودار شوید. مخارج زندگی در اتریش بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه بوده در شهرهای دیگر اتریش به جز پایتخت آن شهر اتریش هزینه زندگی کم‌تر است که باعث شده بسیار از افراد به این کشور سفر کنند.

اتریش، کشوری ارزان برای سفر

در کشور اتریش، جاذبه‌های گردشگری از جمله: سالن اپرا، غاریخی ورفن، قلعه آمبراس و….. وجود دارد و هزینه زندگی در این کشور نسبت به شهرهای اروپایی بسیار کم‌تر بوده باعث جذب گردشگران زیادی از دیگر کشورها شده است. این کشور دارای آب وهوای معتدل و ملایمی بوده که در اغلب ماه‌های سال می‌توانید به اتریش سفر کنید اما قبل سفر باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشید زیرا اکثر مردم آن به زبان آلمانی صحبت می‌کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها