پارک های بانوان مشهد

پارک های بانوان مشهد

 

 

مشهد به عنوان یکی از کلان شهر های ایران دارای امکانات و مکان های تفریحی متعدد و بیشماری است . پارک های مشهد به دلیل تعدد ، وسعت و امکانات از مکان ها تفریحی پر طرفدار است . علاوه بر پارک هایی که به صورت خانوادگی میشود به آنجا رفت پارک های بانوان مشهد نیز با امکانات و شرایط ویژه ای که ایجاد کرده اند ، محیطی امن، راحت و مناسب را برای بانوان مشهدی یا مسافرانی که به این شهر می آیند فراهم کرده .

پارک های بانوان مشهد به  عنوان محلی امن، دنج و راحت برای گذران اوقات فراغت ،تفریح و  ورزش بسیار مورد استقبال بانوان قرار گرفته است . مشهد دارای چندین پارک و بوستان بانوان وسیع و با امکانات بالا  است. در ادامه این مطلب به معرفی تعدادی از این پارک ها میپردازیم .

پارک بانوان ریحانه

 

پارک بانوان ریحانه از بزرگترین پارک های بانوان مشهد است که تقریباً به هر نوع امکانات ورزشی و رفاهی که ممکن است بانوان نیاز داشته باشند مجهز شده است. فضای وسیع و تمیز، گل کاری‌ ها ، آب نماهای زیبا و امکانات ورزشی بالا و متنوع باعث شده  تا این پارک محبوبیت زیادی در بین بانوان مشهدی و حتی مسافران داشته باشد.

این پارک زیبا با مساحت تقریبی ۲۲ هکتار از امکانات رفاهی مناسبی مانند بوفه، زمین بازی ویژه کودکان، سرویس‌ های بهداشتی و آب سرد کن های متعدد درون باغ برخوردار است.

امکانات ورزشی این پارک عبارت است از: سایت بدنسازی، زمین پینگ پنگ، زمین فوتبال دستی، زمین شطرنج و پیست دوچرخه سواری و… یکی از تفریح  های جذاب و پرطرفدار پارک بانوان ریحانه دوچرخه سواری بانوان در محیطی وسیع و راحت است . وجود پنجاه دستگاه دوچرخه بزرگسالان و بیست دستگاه دوچرخه برای کودکان در این پارک یکی از مزیت‌ های پارک بانوان ریحانه مشهد است.

این پارک از لحاظ امنیتی در سطح مناسبی قرار دارد و همراه داشتن دوربین یا تلفن‌ های همراه دوربین دار به پارک ممنوع است و شما باید قبل از ورود آنها را تحویل امانات پارک دهید. بنابراین می‌ توانید با خیالی راحت و بدون هیچ مشکلی از امکانات این پارک بانوان استفاده کنید. پارک بانوان ریحانه که در بلوار جمهوری اسلامی مشهد واقع شده با خطوط تاکسی ویژه، خط ۱ مترو مشهد و خط اتوبوس ۷۸ ، قابل دسترسی میباشد .

ساعت کاری این پارک از ۶.۵ صبح تا ۸.۵ عصر میباشد .بوستان ریحانه در تعطیلات رسمی باز و فقط جمعه ها تعطیل است .

 

 

پارک بانوان حجاب

پارک حجاب در واقع اولین پارک بانوان مشهد است که از سال ۱۳۸۵ به طور اختصاصی در اختیار بانوان قرار گرفته است . این بوستان که در حاشیه خیابان هدایت غربی مشهد واقع شده با زیربنایی در حدود دوازده هکتار، برای  ایجاد تحرک و تفریح بیشتر و ایجاد فضایی برای ورزش بانوان در مشهد ساخته شده . از امکانات ورزشی این مجموعه می توان به اسکیت سواری، زمین ورزشی مناسب کودکان ،لوازم ورزشی، پیست دوچرخه سواری اشاره کرد. این مجموعه همچنین دارای سالنی سرپوشیده جهت ورزش بانوان هم میباشد . وسعت پارک حجاب و فضای سبز بزرگ و زیبای آن باعث شده این پارک علاوه بر مشهدی ها مورد توجه مسافران و زائران نیز قرار بگیرد .

نکته قابل توجه این که ورود آقایان تا غروب به پاک حجاب ممنوع است و شما میتوانید شب ها به صورت خانوادگی به بوستان حجاب بروید.

شب بازار خیابان هدایت مشهد که در حاشیه دیوار پارک حجاب گسترده میشود باعث شده این پارک تا ساعت های پایانی شب نیز پر رفت و آمد و امن باشد .

 

بوستان بانوان ملت

پارک بانوان ملت که با نام باغ گل رز هم شناخته میشود  بخشی از پارک ملت مشهد است . در واقع پارک ملت که یکی از بهترین پارک های مشهد و بزرگترین پارک این شهر است ، اولین پارکی بود که قسمتی از آن به بانوان اختصاص پیدا کرد .

پارک ملت به دلیل وسعت بالا در امتداد چهار خیابان بزرگ و اصلی مشهد یعنی خیابان امامت ، آزادی ، معلم و وکیل آباد قرار دارد و  ورودی پارک بانوان آن به خیابان امامت نزدیک تر است . درب دیگر پارک بانوان تقریبا در مجاورت شهر بازی پارک ملت که از بزرگترین شهر بازی های روباز مشهد است میباشد .

از امکانات ورزشی این پارک میتوان به زمین والیبال، ترامپولین، وسایل بدنسازی و زمین بدمینتون اشاره کرد همچنین بوفه ، فضای بازی کودکان ،آلاچیق و..سایر امکانات این مجموعه است که باعث شده این پارک بانوان پرطرفدار به حساب بیاید. برخلاف پارک ریحانه، برای ورود به پارک بانوان ملت نیازی به تحویل دادن گوشی نیست .موقعیت مکانی بسیار مناسب پارک ملت و دسترسی به انواع خطوط اتوبوس و هم چنین خط مترو این پارک را به یکی از پر طرفداران ترین پارک های بانوان مشهد تبدیل کرده است .

پارک بانوان ملت همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب پذیرای خانم‌ ها ست . به تازگی زنان سرپرست خانوار بازار چه ای کوچک در این فضا راه انداخته اند که میتوانید علاوه بر تفریح در این مجموعه خرید هم داشته باشید .

 

 

 

پارک بانوان وحدت مشهد

این بوستان هم مانند مجموعه بانوان ملت در یکی از بزرگترین پارک های مشهد یعنی پارک وحدت قرار دارد. پارک وحدت مشهد به دلیل نزدیکی به حرم امام رضا در بین زائران محبوبیت بالایی دارد. علاوه بر این امکانات تفریحی مانند دریاچه مصنوعی و  شهر بازی باعث شده تا این پارک در بین  مشهدی ها نیز طرفداران زیادی داشته باشد.  قسمتی از این پارک بزرگ به بانوان اختصاص داده شده است تا بانوان مشهدی یا زائران  بتوانند در یک فضای  امن و راحت به ورزش بپردازند و از فضای  این باغ لذت ببرند.

پارک وحدت مشهد، در خیابان جلالیه، بلوار وحدت، قرار دارد.

 

بوستان شهر بانو

این مجموعه که ساخت آن در سال ۱۳۹۷ آغاز شد به تازگی به اتمام رسیده و اخیرا افتتاح شده . بوستان شهر بانو در واقع با چهار و نیم هکتار فضای سبز، سومین بوستان بزرگ مشهد ویژه بانوان است .

وجود دو زمین روباز ورزشی برای تنیس و سایر فعالیت های ورزشی ،زمین بازی کودکان ، مسیر یک کیلومتری برای پیاده روی  با امکاناتی مثل سکو های یوگا، تجهیزات بدنسازی و ورزش “تی آر ایکس” از جمله امکانات این مجموعه است .

این بوستان دارای  فضای جنگلی است .  همچنین یک آمفی تئاتر ۳۰۰ نفره برای اجرای برنامه های ویژه در این مجموعه ساخته شده است. این بوستان در بلوار وکیل آباد مشهد واقع شده .

 

 

 

میتوانید برای مطالعه مطلب بهترین پارک های مشهد به سایت بلیط اینجا مراجعه کنید .

 

 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها