معرفی دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش شاهرود

دشت آفتابگردان کالپوش شاهرود کجاست؟

“لوکیشن عکاسی شهریور ماه”

دشت آفتابگردان کالپوش – اگر طرفدار عکاسی هستید و قصد دارید که زیباترین عکس ها را در آخرین ماه تابستان آن هم در طبیعتی فوق العاده و بی نظیر به ثبت برسانید، دشت آفتابگردان و شقایق های کالپوش، بهترین گزینه است. غرق شدن در منظره زرد رنگ دشت آفتابگردان در ماه شهریور، عکس های بی بدیلی را برایتان خلق خواهد کرد؛ چشم اندازی مبهوت کننده که زیبایی تصاویر تابستانی را دوچندان میکند.

دشت گل های آفتاب گردان کالپوش از جمله جاذبه‌ های گردشگری شاهرود نیز شناخته میشود. با آغاز ماه شهریور، هزاران گل آفتابگردان در دشت‌ های روح نواز کالپوش شاهرود شکفته می‌ شوند و چشم اندازی غیر قابل وصف را به تصویر میکشند. به محض ورود به این دشت، خودتان به زیبایی تماشایی این منطقه پی خواهید برد و بی شک مسحور این دشت و مناظر بدیع آن خواهید شد.

دشت آفتابگردان مشهد - دشت آفتابگردان کالپوش شاهرود - شاهرود

دشت آفتابگردان کالپوش در فاصله ۲۲۰ کیلومتری تا شمال شرق شاهرود واقع شده است. اراضی این منطقه حاصلخیز جنگلی به واسطه بارندگی های سالانه و تامین آب کافی و شرایط جوی مناسب، مستعد کشاورزی و کشت گل های آفتابگردان هستند.

از جاذبه های نزدیک به دشت آفتابگردان کالپوش که بر کیفیت آب و هوا و مساعد بودن شرایط جوی آن تاثیر گذار است، پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان است که خود، جزء جاهای دیدنی این منطقه به شمار میروند.

وجه تمایز دشت آفتابگردان کالپوش با دیگر نمونه‌ های مشابه آن در دیگر دشت های خراسان رضوی، برخورداری از سطوح زیر کشتی است که برخلاف مزارع آفتابگردان اطراف مشهد که در زمین‌ های هموار وجود دارند، دشت کالپوش دارای دشت‌ های ناهموار و تپه‌ های کوتاه و بلندی است که رنگ بندی بی‌ نظیری را ایجاد می‌ کند.

دشت شقایق مشهد

شروع کاشت آفتابگردان در دشت های کالپوش، ابتدای فصل بهار هر سال آغاز میشود. کاشت این گل ها به دو صورت دیم و آبی انجام میشود و شامل گونه‌‌ های ژنتیکی مختلفی است که از انواع آن به افتابگردان های پا کوتاه و درشت دانه می‌ توان اشاره کرد.

و اما از دیگر لوکیشن های مناسب عکاسی در مشهد باید به دشت شقایق های کالپوش اشاره کرد که منظره ای سرخ و چشم نواز را به تصویر کشیده است.

برای از دست ندادن این فرصت و بازدید از دشت شقایق کالپوش باید از بیستم اردیبهشت ماه تا پایان خرداد به تماشای گل‌ های شقایق نشست.

وجود این دشت های دیدنی، افراد زیادی را در فصل بهار و تابستان به سمت منطقه کالپوش میکشاند.
جالب است بدانید که هر ساله در این ایام، جشنواره دشت شقایق و کُشتی محلی در شهرستان کالپوش برگزار می‌ شود.

دشت شقایق کالپوش شاهرود - دشت شقایق

دشت شقایق کالپوش کجاست؟

برای دسترسی به این منطقه باید در مسیر جاده شاهرود- مشهد پس از طی ۶۰ کیلومتر مسافت و با رسیدن به شهر میامی، به جهت شمال حرکت کنید تا به دشت آفتابگردان کالپوش برسید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها